Fitness Seller

Jullie mening ivm dosering eerste maal Test

Een lage dosis cruise is niet gelijk aan trt.
Wat is het verschil dan tussen 150mg testosteron in een cruise en 150mg testosteron in een trt protocol?

in bb is trt juist heel normaal doordat na je kuur je lichaam niet 123 weer zelf testosteron aanmaakt en als je na je kuur dan met een lage testosteron blijft zitten loop je veel risico op spiermassa verlies.

In mijn ogen 70kg met op 1.75m heb je helemaal niks nodig als je test waardes nog 19nmol zijn. Wat basis kennis mbt voeding en trainen gaat tig meer brengen dan wat je ook van plant bent.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is het verschil dan tussen 150mg testosteron in een cruise en 150mg testosteron in een trt protocol?
Het is de manier waarop men het woord trt gebruikt wordt. Alsof dat beter is dan cruise. Trt is therapie voor zieke mensen en niet om naar de volgende.stack te overbruggen.

Het is de manier waarop men het woord trt gebruikt wordt. Alsof dat beter is dan cruise. Trt is therapie voor zieke mensen en niet om naar de volgende.stack te overbruggen.
Trt is inprincipe toch ook beter dan cruise? Je zit op normale dosis testosteron ipv te hoog zoals in een cruise. Op beide herstel je maar hoe lager hoe beter natuurlijk want je stresst je lichaam minder. Cruise wordt voornamelijk hoger gezet ivm spiermassa behouden. Je bent ook niet ziek met een te laag testosteron, het is een medische aandoening waar nadelige effecten aan vast zitten. Waarom zou trt dosis niet gehandteerd kunnen worden voor een overbrugging tot een volgende kuur maar een cruise wel?😂

Trt is inprincipe toch ook beter dan cruise?
Nee, in principe is de ene niet beter dan de ander. Sterker nog, het heeft niets met elkaar te maken. De trt is therapie die iemand nodig heeft, die van zichzelf te weinig testosteron aanmaakt.
Dit zijn blijkbaar geen exacte waarden, dit verschilt per persoon. De ene functioneert prima met een laag testosteron, een ander niet.

Dit maakt trt ook een beetje vaag. En het is nog maar de vraag of een te laag testosteron de oorzaak is van de problemen of juist een gevolg van een leefstijl. Ik neig zeer sterk naar het laatste.

Cruisen is voor behouden van wat je huurt. Uiteindelijk lever je bijna alles weer in, én kun je waarschijnlijk aan de trt omdat je nooit hebt geleerd wat jou lichaam nodig heeft om te herstellen en binnen dat herstellen, ruimte te hebben om te groeien.

Je zit op normale dosis testosteron ipv te hoog zoals in een cruise.
Kunstmatig, dus ook niets natuurlijks aan. Het testosteron niveau wat men probeert te bereiken is niet het testosteron niveau dat bij de leeftijd past van de persoon, maar zo hoog mogelijk binnen de marges.
Op beide herstel je maar hoe lager hoe beter natuurlijk want je stresst je lichaam minder.

Je stresst je lichaam, maar de testosteron help juist met herstellen. Waardoor je vaker zou moeten kunnen trainen.
Cruise wordt voornamelijk hoger gezet ivm spiermassa behouden. Je bent ook niet ziek met een te laag testosteron, het is een medische aandoening waar nadelige effecten aan vast zitten. Waarom zou trt dosis niet gehandteerd kunnen worden voor een overbrugging tot een volgende kuur maar een cruise wel?😂
De hoeveelheid die iemand nodig heeft om het gehuurde te behouden, hangt af van waarop iemand kuurt, en van hoe goed die persoon blijft eten rusten etc.

Nee, in principe is de ene niet beter dan de ander. Sterker nog, het heeft niets met elkaar te maken. De trt is therapie die iemand nodig heeft, die van zichzelf te weinig testosteron aanmaakt.
Dit zijn blijkbaar geen exacte waarden, dit verschilt per persoon. De ene functioneert prima met een laag testosteron, een ander niet.

Dit maakt trt ook een beetje vaag. En het is nog maar de vraag of een te laag testosteron de oorzaak is van de problemen of juist een gevolg van een leefstijl. Ik neig zeer sterk naar het laatste.

Cruisen is voor behouden van wat je huurt. Uiteindelijk lever je bijna alles weer in, én kun je waarschijnlijk aan de trt omdat je nooit hebt geleerd wat jou lichaam nodig heeft om te herstellen en binnen dat herstellen, ruimte te hebben om te groeien.

Kunstmatig, dus ook niets natuurlijks aan. Het testosteron niveau wat men probeert te bereiken is niet het testosteron niveau dat bij de leeftijd past van de persoon, maar zo hoog mogelijk binnen de marges.

Je stresst je lichaam, maar de testosteron help juist met herstellen. Waardoor je vaker zou moeten kunnen trainen.

De hoeveelheid die iemand nodig heeft om het gehuurde te behouden, hangt af van waarop iemand kuurt, en van hoe goed die persoon blijft
Tuurlijk is het 1 wel beter dan het ander😂 Hoe lager je zit hoe lager de kans op hoge hematocriet, bloeddruk, cholesterol, oestrogeen etc.

Iemand die het over naar trt niveau gaan tijdens zn cruise heeft het over naar die waarde gaan. Is dan nog steeds een cruise maar richting de trt niveau waarde oftewel “menselijke” waarde.

Ik ben zelf al opzoek geweest naar trt waarde omdat idd mn testo niet hersteld naar wat ik zou moeten hebben en kan je zeggen dat te laag in testo zeker wel allerlei klachten met zich mee brengt en niet perse iets met levensstijl te maken hoeft te hebben. Het niveau is idd verschillend per persoon.

Je hebt nooit gekuurd en gecruised denk als je zegt dat je alles weer inleverd😂

Wie zegt voor de rest dat trt of cruise niet kunstmatig is? Je prikt het erin toch?

Nee, in principe is de ene niet beter dan de ander.
Tuurlijk is het 1 wel beter dan het ander😂
Het ging mij vooral over het feit dat als ik research doe naar doseren, ik heel vaak het woord trt tegenwoordig kom, wat iets is dat ik persoonlijk niet vind thuis horen in bodybuilding tenzij je echt stopt met kuren en je voor de rest van je leven mss niet meer zelf kan aanmaken.
Daarom was ik verward want ik zag trt dosis van 200-250 heel veel voorkomen wat mijn beeld van dosis voor eerste kuur in de war bracht. Klinische trt zit meestal tussen 75 en 100 mg per week om een 'normaal' niveau aan te houden.
Tegenwoordig zeggen heel veel mannen dat ze trt doen maar een dosis nemen die hem goed boven de 30nmol brengt en dat schept veel verwarring. Noem het dan gewoon cruise of anabolengebruik en wees eerlijk.

Het ging mij vooral over het feit dat als ik research doe naar doseren, ik heel vaak het woord trt tegenwoordig kom, wat iets is dat ik persoonlijk niet vind thuis horen in bodybuilding tenzij je echt stopt met kuren en je voor de rest van je leven mss niet meer zelf kan aanmaken.
Daarom was ik verward want ik zag trt dosis van 200-250 heel veel voorkomen wat mijn beeld van dosis voor eerste kuur in de war bracht. Klinische trt zit meestal tussen 75 en 100 mg per week om een 'normaal' niveau aan te houden.
Tegenwoordig zeggen heel veel mannen dat ze trt doen maar een dosis nemen die hem goed boven de 30nmol brengt en dat schept veel verwarring. Noem het dan gewoon cruise of anabolengebruik en wees eerlijk.
Daar heb je idd gelijk in👍🏼

Je hebt nooit gekuurd en gecruised denk als je zegt dat je alles weer inleverd😂

Deze vermoeiende pauper kneus heeft een soort rol als moraalridder opgenomen door steeds in de AAS sectie (waar hij duidelijk niet hoort te zijn) mensen van alles te ontraden.

Deze vermoeiende pauper kneus heeft een soort rol als moraalridder opgenomen door steeds in de AAS sectie (waar hij duidelijk niet hoort te zijn) mensen van alles te ontraden.
Ik vraag me nauwelijks af wie hier de pauper kneus is. Gezien jouw anabolen gebruik en tatoeages heb jij heel wat van buitenaf nodig om jouw kneuserige jezelf te zijn.
Daarnaast ben ik zonder twijfel rijker dan jij, dus geen gepauper hier.
Hoezo hoor ik hier niet ? Ik heb bb getraind van m'n 25 ste tot mijn 40ste en van mijn 50ste tot nu. Dus ik denk dat ik voldoende rechten heb om hier te posten. Daarnaast 2de in de contest 2024 :D naturel.
Hierboven schrijf ik ook niets over wel of niet kuren. En dan nog, dit is een forum, daar uitten mensen hun mening. Daar kun jij iets van leren :thumb:

We missen het punt dat ts een kuur begint op 70kg bw met dus vrijwel nihil kennis van voeding/training en we gaan de discussie aan wat trt exact is en dat wellicht misschien wie weet er mensen zijn die hier “misbruik” van maken.

Ik denk dat je je niet mag blindstaren op wat anderen doen. Iedereen is verschillend daarin en wat voor de ene een goede dosis is is voor de andere te laag. Het is eigenlijk een complex iets. Mannen produceren gemiddeld ongeveer 7 mg (3-10 mg) testosteron per dag. Dat is ongeveer 49mg per week. In een ampul testosteron enanthaat van 250mg/ml zit ongeveer 180mg testosteron. Een conservatieve dosis van 125mg/week geeft je 90mg testosteron. Dat is bijna het dubbel van wat je natuurlijk produceert. Waarom is dat? Blijkbaar "by passen" we een systeem dat maakt dat we veel hogere doses moeten nemen en buiten de referentiewaarden moeten gaan om dit te compenseren.

Wanneer we extern testosteron toevoegen leggen we het natuurlijke systeem plat. Vanuit de hersenen missen we het pulserende LH dat niet alleen in de testikels receptoren heeft. In de testikels word naast Testosteron (intern 20-100x hoger dan serum) ook Pregnenolon, Progesteron, Androstenedion, DHEA geproduceerd. Ook Oestrogeen dat 15 tot 25% van het serumniveau uitmaakt. Dat komt allemaal plat te liggen. Een side note: de bijnieren produceren dit ook maar dit geeft toch aan dat er een netto verlies is. Bekijk die hormonen niet alleen als precursors maar als neuro-steroiden die je welzijn en libido bepalen.

De conclusie die ik kreeg in Chat-gpt:
Exogenous testosterone must exceed the reference range because it lacks the local, rhythmic, LH-supported, neurosteroid-linked amplification that makes endogenous testosterone so efficient.

Gezien jouw anabolen gebruik en tatoeages heb jij heel wat van buitenaf nodig om jouw kneuserige jezelf te zijn.
Volledig off-topic btw. Is dit een bodybuilding forum of een plek waar keyboardwarriors samenkomen?

In een ampul testosteron enanthaat van 250mg/ml zit ongeveer 180mg testosteron.
Ik las dat als er staat 250mg/ml er 250gr test in zit, de andere ingrediënten zijn al uitgecalculeerd zoals ester en olie etc

Ik las dat als er staat 250mg/ml er 250gr test in zit, de andere ingrediënten zijn al uitgecalculeerd zoals ester en olie etc

Je zei:​

Hoeveel testosteron zit er in 250mg/ml testosteron enanthaat?

ChatGPT zei:​

Goede vraag — dit zorgt vaak voor verwarring.

Testosteron enanthaat 250 mg/ml betekent:

• Er zit 250 mg testosteron enanthaat (de ester) in 1 ml olie
  • Niet 250 mg puur (vrij) testosteron

Hoeveel​

Testosteron enanthaat bestaat uit:

• Testosteron + enanthaat-ester
  • De ester maakt een deel van het gewicht uit
👉 Ongeveer 72% van het gewicht is vrij testosteron

Berekening​

• 250 mg × 0,72 ≈ 180 mg testosteron

Samengevat​

• 250 mg/ml testosteron enanthaat
  • 180 mg actief testosteron
  • 70 mg ester

Ter vergelijking (per 250 mg):​

• Testosteron cypionaat → ± 175 mg testosteron
  • Testosteron propionaat → ± 210 mg testosteron

Ik vraag me nauwelijks af wie hier de pauper kneus is. Gezien jouw anabolen gebruik en tatoeages heb jij heel wat van buitenaf nodig om jouw kneuserige jezelf te zijn.
Daarnaast ben ik zonder twijfel rijker dan jij, dus geen gepauper hier.
Hoezo hoor ik hier niet ? Ik heb bb getraind van m'n 25 ste tot mijn 40ste en van mijn 50ste tot nu. Dus ik denk dat ik voldoende rechten heb om hier te posten. Daarnaast 2de in de contest 2024 :D naturel.
Hierboven schrijf ik ook niets over wel of niet kuren. En dan nog, dit is een forum, daar uitten mensen hun mening. Daar kun jij iets van leren :thumb:

Dus als je een bepaald doel/ideaal voor ogen hebt waarvan je met zekerheid kan zeggen dat het naturel niet haalbaar is ben je onzeker? :haha:
Ik train voor mezelf en wil een jacked look met traps tot aan mn oren, heeft niks met onzekerheid te maken.

Net als die tatoeages, zowel mijn passie als beroep, heeft dan ook NIETS met onzekerheid te maken. Ah, je bent zonder twijfel rijker dan ik? :D Dat vind ik knap, je gaat er van uit dat ik door mijn tattoo´s niet veel zou verdienen? Je weet wat een tattoosessie kost? Meer dan 3 nullen per dag. En dan nog personeel waarvan je percentages pakt, you do the math.

En al train je 100 jaar, wat jij steeds doet is gewoon irritant. Mensen stellen een vraag mbt kuren, en jij gaat het per definitie afraden, maar op een manier waarmee je steeds kleine sneertjes geeft (zoals nu ook weer, met je ´gehuurd´.) naar de community die wél PED´s gebruikt.

Terug
Naar boven