AndroidHealthClinic

Wat is wijsheid.

En misschien moet jij je eens afvragen waarom jij aanslaat op: wat vertel je familie?
Je hoeft toch ook niks te vertellen? Waarom ben je verplicht om iets te vertellen? Als jij een glaasje te veel op hebt , vertel jij dat dan ook? Ik weet zeker dat mensen die anabolen gebruiken en bewust bezig zijn met hun gezondheid, ouder worden dan de lifestyle van de huidige maatschappij.

Sowieso moet iedereen zelf weten wat die doet en in zijn lichaam stopt toch?

Denk aan je gezondheid op de lange termijn. Die troep lijken misschien een snelle oplossing, maar de potentiële schade aan je hart, lever en hormoonhuishouding is het echt niet waard. Een natuurlijk, gezond lichaam is veel waardevoller dan snel opgebouwde spiermassa met bijwerkingen.

Er is geen trots groter dan het bereiken van je fysieke doelen op een eerlijke, natuurlijke manier. De resultaten van hard werken, geduld en discipline voelen zoveel beter dan 'valspelen' met middelen. Wees trots op je eigen kracht en doorzettingsvermogen.
Ik zou zeggen focus op verfijning in plaats van puur groei.

Als je al je fysieke limiet hebt bereikt met natuurlijke training, dan is dat een ongelooflijke prestatie waar je trots op moet zijn! De volgende stap is je huidige fysiek verfijnen. Focus op definitie, symmetrie, en prestaties. Er is nog zoveel progressie te boeken in uithoudingsvermogen, krachtpieken en atletische vaardigheden, zelfs als je spiermassa niet significant meer toeneemt.

Je denkt dat je je limiet hebt bereikt, maar misschien moet je je aanpak veranderen.

Optimaliseer je voeding, herstel: Slaap je 8-9 uur per nacht consistent? Dat is vaak de échte grens die mensen niet halen.
Probeer nieuwe prikkels.

Verfijning en optimalisatie in plaats van haastige groei zorgen ervoor dat je niet alleen sterker, maar ook

Denk aan je gezondheid op de lange termijn. Die troep lijken misschien een snelle oplossing, maar de potentiële schade aan je hart, lever en hormoonhuishouding is het echt niet waard. Een natuurlijk, gezond lichaam is veel waardevoller dan snel opgebouwde spiermassa met bijwerkingen.

Er is geen trots groter dan het bereiken van je fysieke doelen op een eerlijke, natuurlijke manier. De resultaten van hard werken, geduld en discipline voelen zoveel beter dan 'valspelen' met middelen. Wees trots op je eigen kracht en doorzettingsvermogen.

Als je al je fysieke limiet hebt bereikt met natuurlijke training, dan is dat een ongelooflijke prestatie waar je trots op moet zijn! De volgende stap is je huidige fysiek verfijnen. Focus op definitie, symmetrie, en prestaties. Er is nog zoveel progressie te boeken in uithoudingsvermogen, krachtpieken en atletische vaardigheden, zelfs als je spiermassa niet significant meer toeneemt.

Je denkt dat je je limiet hebt bereikt, maar misschien moet je je aanpak veranderen.

Optimaliseer je voeding, herstel: Slaap je 8-9 uur per nacht consistent? Dat is vaak de échte grens die mensen niet halen.
Probeer nieuwe prikkels.

Verfijning en optimalisatie in plaats van haastige groei zorgen ervoor dat je niet alleen sterker, maar ook gezonder blijft.
Succes!
Wat voor jou waardevol is hoeft niet voor iedereen zo te zijn, iedereen heeft andere waardes en doelen. Volgens jou werkt een gebruiker dus niet hard en heeft geen discipline omdat die “valsgespeeld” heeft, klinkt alsof je toch aardig let op andere ipv je “ongelooflijke prestaties waar je trots op bent”. Als iemand gek is op bodybuilden en spiermassa bouwen komt hij op een moment dat hij niet meer groeit, die interesseert het niet dat hij dan ook kan gaan trainen om 1km verder te kunnen rennen, die wilt gewoon een 1kg spier er weer bij. Gebruiken blijft een keuze waar veel nadelen aan kunnen zitten maar daar heeft een ander ook wel over nagedacht. Prima als je op je “eerlijke” manier je fysieke doelen wilt bereiken maar iemand anders zn fysieke doelen zijn misschien niet “eerlijk” “zonder valsspelen” “met alleen trots” te bereiken👍🏼

Wat voor jou waardevol is hoeft niet voor iedereen zo te zijn, iedereen heeft andere waardes en doelen. Volgens jou werkt een gebruiker dus niet hard en heeft geen discipline omdat die “valsgespeeld” heeft, klinkt alsof je toch aardig let op andere ipv je “ongelooflijke prestaties waar je trots op bent”. Als iemand gek is op bodybuilden en spiermassa bouwen komt hij op een moment dat hij niet meer groeit, die interesseert het niet dat hij dan ook kan gaan trainen om 1km verder te kunnen rennen, die wilt gewoon een 1kg spier er weer bij. Gebruiken blijft een keuze waar veel nadelen aan kunnen zitten maar daar heeft een ander ook wel over nagedacht. Prima als je op je “eerlijke” manier je fysieke doelen wilt bereiken maar iemand anders zn fysieke doelen zijn misschien niet “eerlijk” “zonder valsspelen” “met alleen trots” te bereiken👍🏼
Ik snap je punt helemaal en ben het met je eens. Iedereen heeft verschillende doelen en waarden. Mijn intentie is om anderen te helpen om natuurlijk te blijven omdat ik geloof dat het op de lange termijn beter voor je gezondheid is. Maar ik respecteer ieders keuze en wil gewoon iedereen aanmoedigen om hun eigen weg te vinden.

Het verhaal zit toch iets anders in elkaar, beetje logisch nadenken. Als je als natty atleet dus hoger als de “referentie” waarde zit dan staat dit gelijk aan gezondheidsschade? En die referentie van 32nmol waarop dit is gebaseerd, is het tot deze waardes veilig en vanaf 33nmol begint de schade ineens spontaan?

Lang verhaal kort, meten is weten. De een ramt 1000mg pw en heeft nergens last van en word 120. De ander doet 4 cycles van 500mg en zijn hart staat al op ontploffen kort door de bocht. Genen staat op 1 en minimale damage controle kan je doen dmv supps/medicatie.

Overigens indien je jezelf hier al druk om maakt moet je beseffen dat je al heel wat damage controle kan beperken door te cutten zodat je beter resultaat behaald en dus korter hoeft te pushen tot je tevreden bent en tevens minder sides zult ervaren zoals oa hoge bloeddruk wat een zeer belangrijke longevity parameter is.
Uiteraard ligt het genuanceerder, heb je helemaal gelijk in. Het punt wat ik wil maken is puur dat de TS het niet zo zwart wit moet zien. TRT=TRT, en alles daarboven is een cycle met meer nadelen.

En @fredje1800 jij kunt nu nog zeggen, dit heb ik zelf opgebouwd. Als je die streep overgaat, ... wat ga je je familie zeggen? Wat als het niet goed voelt of je pezen kunnen de groei niet bijhouden en er gaat wat kapot ?

Wat zijn dit voor debiele argumenten? Wat heeft een volwassen vent zijn familie te verantwoorden? Als hij een doel heeft heeft hij een doel, heeft zn familie precies NUL mee te maken. En "de pezen de groei niet bijhouden?" 🤣 Je zit hier tiktok wijsheden te verkondigen.

Probeer nieuwe prikkels.

Verfijning en optimalisatie in plaats van haastige groei zorgen ervoor dat je niet alleen sterker, maar ook gezonder blijft.
Succes!

Ook jij snapt er geen reet van. Je gaat op een bodybuilding forum in de anabolen sectie een preek houden over "troep" en "valsspelen"?! Ben je verdwaald ofzo?

Om er nog even op in te gaan: naturel VS enhanced zijn verschillende sporten, die heel ver uit elkaar liggen, ookal lijkt dat als natty misschien niet zo, en denken er veel dat enhanced bodybuilders alles hetzelfde doen, en er alleen wat hulpmiddelen bijzetten. Nee, alle elementen moeten kloppen, misschien nog wel meer als een naturel bodybuilder, zeker als je echt serieus over je natuurlijke limiet zit.

Ik wist de eerste dag dat ik de gym in liep al dat ik geen genoegen zou nemen met een naturel lichaam, ik wou jacked zijn, ronde schouders vol strepen en aders, traps tot aan mijn oren.

Niet iedereen heeft dezelfde doelen of neemt genoegen met een fitness body, heeft niets met valsspelen te maken, het is een andere sport met een ander doel. Dat jij je daar kennelijk niet in kan inleven betekend niet dat je dan in een anabolen sectie moet gaan blaten.

Mijn intentie is om anderen te helpen om natuurlijk te blijven
Daar is deze sectie niet voor, word ook niet gewaardeerd

Wat is wijsheid ?

Trek je eigen plan en ga daar 110% voor, succes

Uiteraard ligt het genuanceerder, heb je helemaal gelijk in. Het punt wat ik wil maken is puur dat de TS het niet zo zwart wit moet zien. TRT=TRT, en alles daarboven is een cycle met meer nadelen.

Wat zijn dit voor debiele argumenten? Wat heeft een volwassen vent zijn familie te verantwoorden? Als hij een doel heeft heeft hij een doel, heeft zn familie precies NUL mee te maken. En "de pezen de groei niet bijhouden?" 🤣 Je zit hier tiktok wijsheden te verkondigen.
Misschien dat je familie wil weten waarom je naar het ziekenhuis gaat voor een gyno opp?
Misschien omdat je broer vraagt hoe je die 10kg er bij hebt gekregen. Misschien omdat je vrouw vraagt waarom je die blauwe pillen nodig hebt ?
Misschien omdat het je familie is die jou komt ondersteunen terwijl je op een nieuwe nier wacht?

Argumenten genoeg. De meeste haal ik uit jouw oudere berichten. Weet je wat, @MrInk ik bevraag jou over 20 jaar nog een keer okay ?
Evengoed succes met je carrière als bodybuilder, ik hoop voor jou dat het het waard gaat blijken te zijn, en dat je zo groot wordt als je wenst.
Dan probeer ik zo gezond en gespierd als mogelijk te worden.

By the way ik heb geen tic toc, ik heb de halter zien zakken en de borstspier horen scheuren bij het trainen met 200kg op de bench press. Best een naar geluid als je er naast staat te squaten met 150kg.

Misschien dat je familie wil weten waarom je naar het ziekenhuis gaat voor een gyno opp?
Misschien omdat je broer vraagt hoe je die 10kg er bij hebt gekregen. Misschien omdat je vrouw vraagt waarom je die blauwe pillen nodig hebt ?
Misschien omdat het je familie is die jou komt ondersteunen terwijl je op een nieuwe nier wacht?

Argumenten genoeg. De meeste haal ik uit jouw oudere berichten. Weet je wat, @MrInk ik bevraag jou over 20 jaar nog een keer okay ?
Evengoed succes met je carrière als bodybuilder, ik hoop voor jou dat het het waard gaat blijken te zijn, en dat je zo groot wordt als je wenst.

By the way ik heb geen tic toc, ik heb de halter zien zakken en de borstspier horen scheuren bij het trainen met 200kg op de bench press. Best een naar geluid als je er naast staat te squaten met 150kg.
Is toch je eigen keuze? Heb gyno operatie gehad, tegen familie gezegd en dan? Die van mij wenst me succes en sterkte ermee👍🏼 Zij hoeven de operatie niet te ondergaan. Mn broer wist al van mn eerste kuur voor de 10kg, als je goed bent met je familie kun je dat namelijk communiceren. Het vrouwtje interesseert het alleen dat 🍆 werkt en bij mij dat je de bloedonderzoeken doet die nodig zijn om haar en jezelf gerust te stellen. Geen idee waar je vandaan haalt dat elke bodybuilder die gear gebruikt een nieuwe nier nodig heeft?😂 Denk dat het belangrijkste punt is dat je lekker met jezelf bezig houdt en niet met andere👏🏼

Oh maar zou het een geheim moeten zijn dan? Mijn familie weet precies wat ik doe, mijn vader wat mijn chauffeur maar mijn gyno operatie. Als ik bij mijn moeder thuis kom vraagt ze "Zo, zit je weer in je kuur met je dikke kop?".

Dat 'blauwe pillen' verhaal en 'nieuwe nier' is ook weer horror gepapegaai van iemand die er schijnbaar totaal geen verstand van blijkt te hebben. Je vergeet dat bloedtesten, hartechos, etc allemaal zeer makkelijk te doen zijn tegenwoordig?

En wat heeft die borstspier ermee te maken? Dat kan iedereen overkomen, zelfs op een gewicht die je altijd al pakt. Tevens een reden waarom de meeste wedstrijd atleten geen benchpress doen, powerlifting oefening met teveel blessure risico

Zulke discussies blijf je houden net zoals de meerderheid van de mensen er heilig van overtuigd is dat als zij een prik zouden zetten ze week later jacked zijn en er niks voor hoeven te doen.

Je kan je hierom druk maken, maar diegene die wel traint weet hoe het zit. Niemand wilt dik of uit shape zijn dus als het allemaal echt zo makkelijk is zeg ik ook tegen dat soort mensen dat zij dus vrijwillig kiezen om dik te zijn, wetend dat je vrouw/partner naar andere mannen kijken die enigszins wel in shape zijn.

Beetje hetzelfde als mensen ervoor kiezen om arm te zijn, maak dat je moeder maar wijs.

• Topic Starter Topic Starter
wetend dat je vrouw/partner naar andere mannen kijken die enigszins wel in shape zijn.
Heel eerlijk voor de vrouwen hoeven we het niet te doen, er is een bepaald limiet wat nog als mooi wordt gevonden. En dat soort fysieke moet eigenlijk voor elke man met een beetje discipline / juiste voeding en training wel te realiseren zijn.

Ik weet ook als ik de pin er in ga zetten, dat ik over het punt heen ga komen wat vrouwen nog mooi vinden. Maar goed, daar doen we het niet voor lijkt mij.

Heel eerlijk voor de vrouwen hoeven we het niet te doen, er is een bepaald limiet wat nog als mooi wordt gevonden. En dat soort fysieke moet eigenlijk voor elke man met een beetje discipline / juiste voeding en training wel te realiseren zijn.

Ik weet ook als ik de pin er in ga zetten, dat ik over het punt heen ga komen wat vrouwen nog mooi vinden. Maar goed, daar doen we het niet voor lijkt mij.
Dat punt dat je echt te jacked word gaat 90% van ons niet halen dus ik zou je daar niet druk om maken.

Een vrouw die zegt dat dit haar niks interesseert liegt, is beetje hetzelfde als een man zegt heb liever een fiat dobla dan een lambo. Probleem is echter dat de meeste een partner hebben die moddervet is en je dan moeilijk kan zeggen dat je liever iemand hebt die in shape is.

Andersom ook hoor, zijn weinig mannen die zeggen dat ze een vrouw met goeie tet*en aantrekkelijk vinden als ze thuis een plank hebben.

Dat punt dat je echt te jacked word gaat 90% van ons niet halen dus ik zou je daar niet druk om maken.

Een vrouw die zegt dat dit haar niks interesseert liegt, is beetje hetzelfde als een man zegt heb liever een fiat dobla dan een lambo. Probleem is echter dat de meeste een partner hebben die moddervet is en je dan moeilijk kan zeggen dat je liever iemand hebt die in shape is.

Andersom ook hoor, zijn weinig mannen die zeggen dat ze een vrouw met goeie tet*en aantrekkelijk vinden als ze thuis een plank hebben.
Nee dat is ook zo wat je zegt. Maar over het algemeen houden de meeste vrouwen echt niet van dat extreem droge met alle aders erop, van die opgeblazen schouderkoppen en nekspieren. En er zijn er al een hoop op dit forum die dat punt bereikt hebben. Ik persoonlijk vindt het wel geweldig om zo een fysiek te kunnen realiseren bij mezelf en wat een ander daar dan van vindt zij zo.

Die shredded look is voor een wedstrijd dus x weeks out en x weeks post ben je dat. Daarna zitten de meeste gewoon op een vet% wat voor de meeste nog “shredded” is, maar ver van alle glitter and glamour veiny etc.

Die echte shredded look kan/wilt niemand langdurig aanhouden, dat is een fase en uiteraard die fase word dan er weer uitgepakt als niet mooi. Als je vriendin op haar sloffen naar de appie gaat is ook een moment opname dat ze geen glamour look heeft, beetje idem dito.

Die shredded look is voor een wedstrijd dus x weeks out en x weeks post ben je dat. Daarna zitten de meeste gewoon op een vet% wat voor de meeste nog “shredded” is, maar ver van alle glitter and glamour veiny etc.

Die echte shredded look kan/wilt niemand langdurig aanhouden, dat is een fase en uiteraard die fase word dan er weer uitgepakt als niet mooi. Als je vriendin op haar sloffen naar de appie gaat is ook een moment opname dat ze geen glamour look heeft, beetje idem dito.
Klop. Uit eigen ervaring is me vaak opgevallen dat 30+ of ouder het allemaal wel leuk vindt, vaak die jongere grietjes vinden het allemaal een beetje to much, griezelig worden.

Klop. Uit eigen ervaring is me vaak opgevallen dat 30+ of ouder het allemaal wel leuk vindt, vaak die jongere grietjes vinden het allemaal een beetje to much, griezelig worden.
Haha ja of dat iemand met obesitas zegt dat ze zo gespierd vies vinden🤣

Ook jij snapt er geen reet van. Je gaat op een bodybuilding forum in de anabolen sectie een preek houden over "troep" en "valsspelen"?! Ben je verdwaald ofzo?

Om er nog even op in te gaan: naturel VS enhanced zijn verschillende sporten, die heel ver uit elkaar liggen, ookal lijkt dat als natty misschien niet zo, en denken er veel dat enhanced bodybuilders alles hetzelfde doen, en er alleen wat hulpmiddelen bijzetten. Nee, alle elementen moeten kloppen, misschien nog wel meer als een naturel bodybuilder, zeker als je echt serieus over je natuurlijke limiet zit.

Ik wist de eerste dag dat ik de gym in liep al dat ik geen genoegen zou nemen met een naturel lichaam, ik wou jacked zijn, ronde schouders vol strepen en aders, traps tot aan mijn oren.

Niet iedereen heeft dezelfde doelen of neemt genoegen met een fitness body, heeft niets met valsspelen te maken, het is een andere sport met een ander doel. Dat jij je daar kennelijk niet in kan inleven betekend niet dat je dan in een anabolen sectie moet gaan blaten.

Daar is deze sectie niet voor, word ook niet gewaardeerd
Mijn excuses. Ik realiseer me dat ik mijn preek over 'natuurlijk' trainen in de anabolen-sectie plaatste, wat niet de juiste plek was.

Ik reageerde simpelweg op de vraag van de TS: 'Wat is wijsheid?'. In mijn optiek is wijsheid je gezondheid op de lange termijn prioriteit geven boven een snelle groei. Dat jij daar anders in staat en een ander doel nastreeft, is prima, maar dat betekent niet dat een ander perspectief 'blaten' is.
Ik begrijp dat de doelen hier anders liggen en dat enhanced een vak apart is, maar als iemand om wijsheid vraagt, geef ik mijn eerlijke mening vanuit een gezondheidsperspectief. Laten we het erover eens zijn dat we daar anders naar kijken.

Ik voel me hier in deze anabolensectie niet welkom, waar ik ook mijn excuus heb aangeboden. Het is natuurlihk een plek waar mensen komen voor specifieke informatie over protocollen, doseringen en ervaringen.

Kom ik hier met mijn moreel en gezondheidsgericht preek. Terwijl hier technisch en resultaatgericht sectie is.

Het is een beetje alsof ik een kroeg binnenstapt om een verhaal te houden over de schade van alcohol; mensen weten dat het slecht is, maar ze zijn daar op dat moment niet voor die boodschap.

Zo iedereen blij. Heb mezelf ook getackeld...foei!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven