MuscleMeat

1 of meerdere oefeningen?

jangofett

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
80kg
Vetpercentage
16%
Ben net nieuw hier op het forum, al lees ik al een tijd mee! :cool:

maar zit met een vraag en dat is:
Ik doe bijvoorbeeld voor me borst alleen dumbbell bench press incline en decline maar is dit voldoende voor de borsten ?

zo doe ik dit met meer spieren pak ik vaak maar 1 oefening en niet verschillende want kan bijvoorbeeld bij borst wel flyes erbij doen maar heeft dit zin ?

net als de Trapezius doe ik de Dumbbell shrug maar heeft het zin om dan nog de barbell of trap bar erbij te doen? of beter bij 1 oefening houden????

hoop dat jullie me kunnen helpen!:eek:

Daan

Dit is ongeveer gangbaar bij een splitschema:

benen/rug/borst: 4
schouders: 3
biceps/triceps: 2
kuiten/traps: 1

Natuurlijk heeft iedereen zn eigen voorkeur

Als dat de enige oefeningen zijn in de hele week voor de borst is het sowieso te weinig. Wat train je, full body, split? Probeerde in mijn splitschema toch wel 5 oefeningen voor borst, rug en benen aan te houden.
Waarom trouwens precies decline en incline en niet gewoon 2 platte borstoefeningen?

Compound oefening en twee isolatie oefeningen vindt ik naar mijn mening voldoende.. Benchpress goed zwaar gaan , oefening juist uitvoeren.. Goed alles geven.. En bij isolatie oefening zoals standing cable flyes , gewoon constante spanning houden , oefening correct uitvoeren.. Gruwelijke pump

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:20 ----------

En nog één hint waar veel beginners fouten in maken, zoals ChoasX net zei.. Gebruik bij grote spiergroepen 4 oefeningen.. meer dan voldoende, meer = overbodig alleen grotere pomp.. Schouders 3 oefeningen.. en dan kleine spiergroepen zoals triceps en biceps zijn 2 oefeningen voldoende.. het wil niet zeggen omdat uu armen goed gepompd zijn , dat ze daarom ook groeien.. Veel maken fouten om 4oefeningen of meer te gaan gebruiken bij biceps triceps en ze zien maar geen verandering.. Benen mag uiteraard 5-6 oefeningen worden gebruikt.. Als je nog problemen hebt stuur mij privebericht.. Is makkelijker dan altijd op het forum een topic te maken

• Topic Starter Topic Starter
Als dat de enige oefeningen zijn in de hele week voor de borst is het sowieso te weinig. Wat train je, full body, split? Probeerde in mijn splitschema toch wel 5 oefeningen voor borst, rug en benen aan te houden.
Waarom trouwens precies decline en incline en niet gewoon 2 platte borstoefeningen?

train split en pak af en toe wel is flyes ofzo maar heb t gevoel dat ik met incline en decline gewoon meer vooruitgangboek dan voordat ik dat deed(misschien ook wel omdat ik nu meer gewicht pak dan toen hoor) maar zal is gaan experimenteren

zijn er oefeningen die jullie dan naast dumbbell bench press aanraden

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:07 ----------

Compound oefening en twee isolatie oefeningen vindt ik naar mijn mening voldoende.. Benchpress goed zwaar gaan , oefening juist uitvoeren.. Goed alles geven.. En bij isolatie oefening zoals standing cable flyes , gewoon constante spanning houden , oefening correct uitvoeren.. Gruwelijke pump

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:20 ----------

En nog één hint waar veel beginners fouten in maken, zoals ChoasX net zei.. Gebruik bij grote spiergroepen 4 oefeningen.. meer dan voldoende, meer = overbodig alleen grotere pomp.. Schouders 3 oefeningen.. en dan kleine spiergroepen zoals triceps en biceps zijn 2 oefeningen voldoende.. het wil niet zeggen omdat uu armen goed gepompd zijn , dat ze daarom ook groeien.. Veel maken fouten om 4oefeningen of meer te gaan gebruiken bij biceps triceps en ze zien maar geen verandering.. Benen mag uiteraard 5-6 oefeningen worden gebruikt.. Als je nog problemen hebt stuur mij privebericht.. Is makkelijker dan altijd op het forum een topic te maken

zal het onthouden thnx:D maar wat betreft de standing cable flyes die kan ik hellaas niet doen in mijn sportschool en ik en meerdere lopen al te zeiken dat ze zo'n ding aan moeten schaffen !

Cable fly's zijn naar mijn mening poep, dumbbell flyes zullen je sterker maken dan met kabel. Precies zoals Feyoso zegt; Pomp zegt niet alles.
Naast dumbbell press zou je gewoon kunnen benchpressen, chestdips, van alles ;) maar ik zou sowieso wat breder scala aan oefeningen voor je borst doen dan die incline en decline als je split doet aangezien je de rest van de week waarschijnlijk geen borst meer doet.

en stel ik pak 4 oefeningen voor borst 1 keer in de week waar moet ik dan aandenken per oefening 3 x 8 x aantal gewicht?

Waarom zouden uw biceps en triceps maar 2 oefeningen nodig hebben?
Bij biceps vind ik 4 en meer oefeningen inderdaad overkill, maar ik vind 3 een mooi getal. 2 met curls voor de kracht en dan een concentration curl voor de pomp. Vooral dat laatste voel je goed in je biceps als je het goed uitvoert.
Voor triceps mag je gerust 4 oefeningen nemen. Ik vind die groep zoal moeilijk om te trainen. Je voelt het wel snel, maar je ziet maar weinig resultaat.

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

en stel ik pak 4 oefeningen voor borst 1 keer in de week waar moet ik dan aandenken per oefening 3 x 8 x aantal gewicht?

Ik neem tijdens de eerste set altijd een licht gewicht (warm draaien) waarbij ik meestal 12 a 15 herhalingen neem.
Dan stelselmatig opvoeren van het gewicht. Hierdoor gaan uw herhalingen wel omlaag.

Nu is de vraag: Wat wil je? Kracht of massa?

Waarom zouden uw biceps en triceps maar 2 oefeningen nodig hebben?
Bij biceps vind ik 4 en meer oefeningen inderdaad overkill, maar ik vind 3 een mooi getal. 2 met curls voor de kracht en dan een concentration curl voor de pomp. Vooral dat laatste voel je goed in je biceps als je het goed uitvoert.
Voor triceps mag je gerust 4 oefeningen nemen. Ik vind die groep zoal moeilijk om te trainen. Je voelt het wel snel, maar je ziet maar weinig resultaat.

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

Ik neem tijdens de eerste set altijd een licht gewicht (warm draaien) waarbij ik meestal 12 a 15 herhalingen neem.
Dan stelselmatig opvoeren van het gewicht. Hierdoor gaan uw herhalingen wel omlaag.

Nu is de vraag: Wat wil je? Kracht of massa?
30 post en jij zult eens wat gaan zeggen ? 4 oefeningen voor triceps is in uw ogen goed maar onderzoek wijst anders uit.. Ok 3 oefeningen voor biceps is ook ok maar zorgt alleen voor meer pomp.. 2oefeningen zwaar gaan is meer dan voldoende .. o.a barbell curls en hammer curls.. meer dan genoeg , ask others.. Ik spreek niet voor mezelf maar wat onderzoek uitwijst

30 post en jij zult eens wat gaan zeggen ? 4 oefeningen voor triceps is in uw ogen goed maar onderzoek wijst anders uit.. Ok 3 oefeningen voor biceps is ook ok maar zorgt alleen voor meer pomp.. 2oefeningen zwaar gaan is meer dan voldoende .. o.a barbell curls en hammer curls.. meer dan genoeg , ask others.. Ik spreek niet voor mezelf maar wat onderzoek uitwijst

Bron?

Ga searchen op forum zelf.. Biceps is kleine spiergroep dus 4 oefeningen of meer voor biceps is zowizo overkill.. Doe de moeite om te zoeken ipv die bullshit "Bron".

Als je komt met 'onderzoek wijst uit', zorg dat dat je het kunt onderbouwen.

Als je komt met 'onderzoek wijst uit', zorg dat dat je het kunt onderbouwen.
Denk je dat ik special ga searchen om die link om uu het bewijs te geven? Als je wat brain in je hoofd hebt kan je zelf weten.. Het is niet omdat je veel oefeningen doet voor uw biceps, dat uw biceps beter zal groeien.. Maar doe jij maar je zin , is grappig hoe iemand gereageerd met bron terwijl hij amper iets van bodybuilding zelf afweet.. U jelly ?

Denk je dat ik special ga searchen om die link om uu het bewijs te geven? Als je wat brain in je hoofd hebt kan je zelf weten.. Het is niet omdat je veel oefeningen doet voor uw biceps, dat uw biceps beter zal groeien.. Maar doe jij maar je zin , is grappig hoe iemand gereageerd met bron terwijl hij amper iets van bodybuilding zelf afweet.. U jelly ?

Er is geen bron he? :)

denk dat posts niet echt heel veel zegt over je kennis ofzo maar in iedergeval back to topic

voel dit zelf ook wel dat dat idd overkill is inderdaad teveel, maar weet ook niet hoe zwaar mensen het doen die 4 oefeningen doen ik! maar wat betreft de borstoefeningen met welke oefening is nou slim om mee te beginnen? en ik ga voor massa!

denk dat posts niet echt heel veel zegt over je kennis ofzo maar in iedergeval back to topic

voel dit zelf ook wel dat dat idd overkill is inderdaad teveel, maar weet ook niet hoe zwaar mensen het doen die 4 oefeningen doen ik! maar wat betreft de borstoefeningen met welke oefening is nou slim om mee te beginnen? en ik ga voor massa!

Begin altijd met de compounds, de zwaarste oefeningen, en geef daar alles. In het geval van borst dus bench press.

Ik heb een favoriete combinatie:
  1. bench press
  2. incline dumbbell press
  3. dumbbell flyes
  4. dumbbell pullover
maar varieer vaak met andere oefeningen zoals:
  1. chest dips / chest press / dumbbell press
  2. incline bench press / incline dumbbell press
  3. dumbbell flyes / pec deck
  4. cable crossover
(Decline) push-ups kunnen ook.

Off topic: ik denk dat het aantal posts alleen iets zegt over hoe lang je al lid van dit forum bent, niet per sé over hoe lang je al traint of hoeveel je ervan afweet.

ja op de dumbbell pullover na ook mijn favo's ! moet er nog even achter gaan komen welke goed in dat rijtje erbij past voor mij!

zoiezo ga ik mijn hele schema omgooien want wil vanwege tijdgebrek 2 keer in de week full gaan doen, nou is daarbij weer mijn vraag als voorbeeld
maandag :bench press,dumbbell press en 2 andere erbij
donderdag:bench press,dumbbell press ook 2 andere (anders dan op de maandag)
is dit slim? of zou ik gewoon moeten blijven varieeren

misschien worden jullie nu al gek van me maargoed kom er niet echt uit:mad::eek:

Wat oeps ? Ik had het over biceps en triceps, veel oefeningen voor kleine spiergroepen is zowizo overkill en na een lange termijn zal je inplaats van te groeien , het tegeneffect krijgen..

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

@ jangofett..
Ik zou eens goed de stickies gaan lezen want uw trainingschema ziet er totaal niet goed uit tenzij uu doelen zijn om alleen borst te laten groeien ? Ik heb het al gezegd als je één vraag hebt dan mag je mij altijd een privebericht sturen want via het forum gaan er vaak mensen hun mening posten die meestal op niets slaagt.. Ik stuur je dan wel wat links door die je informatief kunnen zijn .. ;)

Terug
Naar boven