XXL Nutrition

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1...

Rob G zei:
Ik wacht met smacht op de dag dat een volksheld de straat op gaat en stuk voor stuk elke opgeschoten k*t marokkaan (daarmee bedoel ik niet elke marokkaan, maar elke relschoppende marokkaan oftwel 90% van alle marokkaanse jongeren) omlegd. Ik hoop dat het niet meer lang duurd, laat de pl**ris maar uitbarsten, veel gekker kan het toch niet meer worden....

Haha nu zijn we iig nog in de meerderheid :p

stealiron zei:
Dus wat doen de generatie marokanen/buitenlanders die gaan zich verdedigend opstellen, ze bouwen een muur om zich heen.

Je draait weer oorzaak en gevolg om, eerst zijn het Marokkanen en bijvoorbeeld Antillianen die relatief meer betrokken zijn bij misdaad. En daarna krijgen Nederlanders een pesthekel aan ze. Vertel mij eens, waarom heeft geen enkele Nederlander een hekel aan, pak een dwarsstraat, Chinezen. Sterker nog, ik woon in Amsterdam, ik ken wel een aantal buitenlanders hier. Ik verzeker je, latino's, Chinezen, Hindoestanen, Surinamers hebben heel vaak ook een pesthekel aan Marokkanen. En dat is allemaal racisme, en dat komt niet in eerste instantie door het gedrag van Marokkanen zelf? fl**ker toch op man.

We zijn weer gezellig allochtonen aan het uitschelden en de allochtone minderheid roept weer in paniek dat ze onschuldig is hier. First of all, respect voor DBC, jongen toch hoe hou je het vol om elke keer maar weer je frustraties rond te schreeuwen en te verdedigen, it's a pleasure reading your comments. ( ik zal maar niet zeggen dat ik alle eufemistische scheldtermen wel amusant vind want dan krijg ik weer negatief karma van BigNL onze eigen dbb rel allochtoon ). :roflol:

Het is weeral een kwestie van verschillende opvattingen, veel traditionele eerdere generatie marokkanen leven nog hun eigen waarden van orde en tucht na, het zit hem er niet in dat die mensen kwaadwillend of asociaal zijn. ( op de enkele terrorist na, dat is dan idd de spreekwoordelijke rotte appel )

Het probleem zit hem er in dat met verschillende behandelingswijze de opgroeiende jeugd geen vastigheid mee krijgt en de veelal belabberde financieel/sociale situatie van de papa en mama draagt daar ook niet aan bij.

Ter voorbeeld, kleine Yussef, de stoute swa, krijgt straf op school van de juffrouw want hij heeft kleine DBC omver geduwd. Kleine Yussef krijgt uitgelegd dat dat heel gemeen is en voor straf moet hij 10 minuten na blijven, nou zeg maar liefst 10 hele minuten!

Vervolgens krijgt de papa van Yussef dat te horen en die vind dat zijn zoon erg respectloos is, dus krijgt kleine Yussef een ongoddelijk pak voor zijn broek!

Dan komen de papa en mama van Yussef op de ouderavond. "Nee meneer *islamitische achternaam, zelf te verzinnen* zegt de juf, u moet Yussef niet slaan, u moet met hem praten zodat hij het begrijpt!"

"Maar jufflouw, zegt de papa van Yussef, ien Marokko wij leren kienders hebben respect voor ouderen, zij niet hebben respect, zij zware straf krijgen! Zo hoort dat, uw straf vind Yussef zwak, hij lacht u uit!"

"Nee meneer *verzin hier weer een achternaam* zegt de juf weer, u woont nu in Nederland, hier slaan wij niet hier práten wij met onze kinderen. Zullen wij afspreken dat u Yussef niet meer slaat?" ( anders bel ik naar de kinderbescherming, ik ben een onderwijstrut met moralistische gevoelens )

Natuurlijk heeft de papa van Yussef geen besef hoe hij met die normen en waarden om moet gaan, maar de juf is een autoriteit, dus hij stemt in. Dat de juf geen flauw besef heeft dat die arme man zich daar geen raad mee weet, tja dat is maar even zo.

Vervolgens heeft Yussef een grote mond, papa praat, Yussef lacht papa uit "je bent net juffrouw". Papa word kwaad, Yussef is respectloos! Daar! En daar! Dat zal je leren k*tjong!

Yussef komt met blauwe plekken op school, juffrouw roept papa van Yussef op het matje. "Foei meneer *verzin hier je naam weer* dat mag niet!" Papa van Yussef schaamt zich. Juf is trots op het kleineren van deze onintelligente bergbewoner. Beiden zien niet dat zij elkaar fout inschatten. Yussef is blij, hij kan papa en school tegen elkaar uitspelen.

Vervolgens groeit Yussef op, hij word ouder en zegt niet meer tegen papa en mama wat hij uit heeft gespookt, en papa en mama weten toch niet meer hoe ze Yussef aan moeten pakken. Yussef is vogelvrij, straf vind hij om te lachen, hij is enige autoriteit gewend en nu die er niet meer is voelt hij zich vrij te doen en laten waar hij zin in heeft en van zijn carrière komt niks meer terecht.

Tel hierbij de financieel/sociale situatie van achterstand en onbegrip op, en zie, waarom mislukken zoveel Marokkaanse jongeren.

Dus ja, Eendvogel denkt wel dat het beter is enige orde en tucht te herinvoeren en relschoppers hard aan te pakken. Hoewel dit voor iedereen moet gelden, ook de autochtone bevolking.

Wat de eenmaal doorgedraaide k*tmarokkanen betreft, het kwaad is bij hun al geschied. Harde sancties opleggen idd, oog om oog tand om tand, terug naar hoe het was voor het fout liep in hun opvoeding door beschreven misverstanden. Dat volk luistert anders toch niet. En heel misschien, als ze hun grenzen opgelegd krijgen, misschien zijn ze dán voor rede vatbaar om met reclasseringsgepeupel, ontwikkelingspsychologen, beroepskeuzebureau's etc te praten.

Ter afsluiting, ik probeer met deze post enkel de sociale verhoudingen en communicatie tussen culturen enigzins te verhelderen. Uiteraard zit het veel dieper in de maatschappij verworteld, met dank aan de latere generaties na het ontstaan van het beschreven probleem, die ons land bij luie land genoten het imago van "knuffelland geen straf veel uitkering" heeft gegeven. Dat er veel verkeerd volk binnen is gekomen door die instelling dat wil ik maar al te graag geloven, het mag dan idd afgelopen zijn met slappe politiek, en daardoor moet er helaas steeds vaker bruut geweld worden gebruikt.
En hier komen we weer bij het punt, de "misschien wel willenden" allochtonen met nog enig respect zitten dermate vast in de greep van hun foute geloofsgenoten dat zij zoals gezegd "de kop in het zand steken".

En juist door die laffe instelling word het klimaat harder en de politiek gedwongen tot agressievere maatregelen. Vandaar... mensen als Hirsi Ali.. dat zijn nou net de personen die nodig zijn, een beetje zwart/wit beeld kan geen kwaad, iig kunnen zulke personen de brug vormen tussen de passieve allochtone bevolking en de autochtone bevolking om uiteindelijk het kaf van het koren, of in dit geval, de extremistische k*tmarokkaan van de knuffelmoslim, te scheiden.

Dank voor het lezen. Eend hoopt dat u er van genoten heeft.

*disclaimer: Eenieder die zich aangevallen danwel beledigd voelt door grapjes en/of taalgebruik, gelieve u niet in uw eer aangetast te voelen, het was slechts bedoeld ter amusement. Sarcastische humor heet dat, dat is een onderdeel van de Nederlandse cultuur!

Laatst bewerkt:
ik ben ook een slachtoffer geworden van zinloos geweld op school.

ik liep tijdens de pauze op de verkeerde plaats en toen kreeg ik de reactie van maak je weg of ik maak je af . daar liet ik me niet door afschrikken
ik draaide me om en bleef staan . toen er opeens iemand me sloeg met een stalen buis op mijn hoofd . ik draaide me om en gaf die mtf een klap op zijn neus . toen kwamen er een 8tal andere jongens die op me begonnen te slaan .
ik heb 1daarvan gebeten , de andere zijn wang doorboord met mijn sleutel
en nog een andere een trap in zijn kruis gegeven , maar ze waren met teveel ze hielden mijn handen vast en begonnen me op het hoofd te schoppen . de rest van de school stond erbij en keek erna . een leraar kwam ertusssen en ik mocht niet naar het ziekenhuis alleen naar een dokter omdat er anders politie kwam waardoor de gemoederen verhit zouden raken .
en zoals gewoonlijk speelden ze een slachtoffer rol ik had ze uitgedaagd .
en de politie heeft niets kunnen doen omdat niemand wou getuigen !!!!!

ik heb enkele dagen in het ziekenhuis gelegen , gebroken neus , barst in de kaak , in de kin barsten in de scheldel , gebroken ribben , mijn heel gezicht was blauw en een zware hersenschudding .

en het ergste was nog dat het enkele van mijn klasgenoten waren die gewoon da kant van hun ras kozen . ik wordt er nu nog woendend van hoe kan zoiets gebeuren met je klasgenoten waar je geen woord mee wisseld .
toen ik thuis was om te herstellen hoorde ik wat en inderdaad er stonden enkele van die kerels het hek open te breken . mijn hond heeft ze verjaagd :mad: en de politie kon weer al niets doen omdat het te donker was en geen getuigen :rolleyes: .

dat verklaard mijn woede

Hulde @ mightyduck

heb even geen zin om ook mijn grieven kenbaar aan jullie allen te openbaren met een bepaald deel van een groep 'medelanders'

Ik zal volstaan met het bashen van wat karma..........

en oja ik ben best somber gestemd over de toekomst inzake deze materie :(

Dus wat doen de generatie marokanen/buitenlanders die gaan zich verdedigend opstellen, ze bouwen een muur om zich heen.

HAHAHAHAHA :D :D :D :D :D

De aanval is de beste verdediging neem ik aan ?:rolleyes:

Wist niet dat ze nog roze brillen verkochten.

Je bent niet wijs, verkrachten, rellen, moorden is niet te rechtvaardigen.

En we kijken jullie scheef aan? Zelf kun je ook wel goed generaliseren :rolleyes:

Ja mightyduck weer een knap staaltje schrijfwerk van je, je weet het heel goed te verwoorden :thumbs:

you have given out.........................

Maar die hou je tegoed zeker.

casual dreamer zei:
ik ben ook een slachtoffer geworden van zinloos geweld op school.

ik liep tijdens de pauze op de verkeerde plaats en toen kreeg ik de reactie van maak je weg of ik maak je af . daar liet ik me niet door afschrikken
ik draaide me om en bleef staan . toen er opeens iemand me sloeg met een stalen buis op mijn hoofd . ik draaide me om en gaf die mtf een klap op zijn neus . toen kwamen er een 8tal andere jongens die op me begonnen te slaan .
ik heb 1daarvan gebeten , de andere zijn wang doorboord met mijn sleutel
en nog een andere een trap in zijn kruis gegeven , maar ze waren met teveel ze hielden mijn handen vast en begonnen me op het hoofd te schoppen . de rest van de school stond erbij en keek erna . een leraar kwam ertusssen en ik mocht niet naar het ziekenhuis alleen naar een dokter omdat er anders politie kwam waardoor de gemoederen verhit zouden raken .
en zoals gewoonlijk speelden ze een slachtoffer rol ik had ze uitgedaagd .
en de politie heeft niets kunnen doen omdat niemand wou getuigen !!!!!

ik heb enkele dagen in het ziekenhuis gelegen , gebroken neus , barst in de kaak , in de kin barsten in de scheldel , gebroken ribben , mijn heel gezicht was blauw en een zware hersenschudding .

en het ergste was nog dat het enkele van mijn klasgenoten waren die gewoon da kant van hun ras kozen . ik wordt er nu nog woendend van hoe kan zoiets gebeuren met je klasgenoten waar je geen woord mee wisseld .
toen ik thuis was om te herstellen hoorde ik wat en inderdaad er stonden enkele van die kerels het hek open te breken . mijn hond heeft ze verjaagd :mad: en de politie kon weer al niets doen omdat het te donker was en geen getuigen :rolleyes: .

dat verklaard mijn woede

:rolleyes: en toen werd je wakker. Als jij een stalen pijp op je kop krijgt ga je gewoon strekken tarzan of die gast sloeg er mee als een b*ch

Juriaan zei:
:rolleyes: en toen werd je wakker. Als jij een stalen pijp op je kop krijgt ga je gewoon strekken tarzan of die gast sloeg er mee als een b*ch

CD had een mug op zn hoofd en die gast werkte daar net aan de regenpijp. Wou hij even behulpzaam zijn timmert die CD em op zn bek. Tja toen moesten ze wel he.. :D

pfff... word altijd een beetje moe van deze discussies... Dit is een BB forum en het is een feit dat als het over politiek gaat en over dit soort onderwerpen gaat het altijd uit de hand loopt... mischien hebben sommige ook gelijk en mischien andere ook niet maar ik denk dat op dit forum geen terroristen rondlopen, ik denk dat op dit forum geen verkrachters rondlopen.. op dit forum zitten mensen die gewoon net als wij allemaal van bb-ing houden.. en waarom steeds mensen die Marrokaans zijn of islamitisch zijn irriteren met dit soort discussies... let wel.. ook voor de mesnsen die marokaans zijn en wel gewoon hun baantje hebben, wel gewoon een goed geintgreerd leven hebben is deze problematiek lastig... Ik denk dat iedereen wel z´n punt heeft gegeven en dat iedereen z´n mening heeft.. geen van jullie zal hem veranderen dus waarom gewoon niet kappen met deze onzin.. als je wat wilt doen ga lekker de straat op, vorm een stichting, vorm een leger of wat dan ook maar laat dit hoekje lekker vrij en laat ons allemaal hier lullen over bb-ing, palen en weet ik niet wat voor onzin allemaal... maar goed, dit is puur MIJN mening en iedereen is vrij om te doen wat ie wil maar dit is hoe ik de dingen zie...

Juriaan zei:

hier ga ik niet op ingaan .

ik vind het wat triest dat jij hierover opmerkingen maakt . totdat het je zelf overkomt

Socrates zei:
pfff... word altijd een beetje moe van deze discussies... Dit is een BB forum en het is een feit dat als het over politiek gaat en over dit soort onderwerpen gaat het altijd uit de hand loopt... mischien hebben sommige ook gelijk en mischien andere ook niet maar ik denk dat op dit forum geen terroristen rondlopen, ik denk dat op dit forum geen verkrachters rondlopen.. op dit forum zitten mensen die gewoon net als wij allemaal van bb-ing houden.. en waarom steeds mensen die Marrokaans zijn of islamitisch zijn irriteren met dit soort discussies... let wel.. ook voor de mesnsen die marokaans zijn en wel gewoon hun baantje hebben, wel gewoon een goed geintgreerd leven hebben is deze problematiek lastig... Ik denk dat iedereen wel z´n punt heeft gegeven en dat iedereen z´n mening heeft.. geen van jullie zal hem veranderen dus waarom gewoon niet kappen met deze onzin.. als je wat wilt doen ga lekker de straat op, vorm een stichting, vorm een leger of wat dan ook maar laat dit hoekje lekker vrij en laat ons allemaal hier lullen over bb-ing, palen en weet ik niet wat voor onzin allemaal... maar goed, dit is puur MIJN mening en iedereen is vrij om te doen wat ie wil maar dit is hoe ik de dingen zie...

Dit ís ook lastige problematiek maar als je de vorige bladzijde bekijkt en mn post leest dan weet je hoe het (volgens mij) in elkaar steekt.

Juist dát zijn de mensen die nu nodig zijn om dbc's rotte appels uit de mand te selecteren. Maar die mensen worden door die paar schandelijke stukken burqafruit in de angst-greep gehouden. :mad:

Socrates zei:
pfff... word altijd een beetje moe van deze discussies... Dit is een BB forum en het is een feit dat als het over politiek gaat en over dit soort onderwerpen gaat het altijd uit de hand loopt...

Mee eens! Laten we het gewoon over BB hebben. Voor politieke discussies kun je naar andere sites. Bovendien, dit is zinloze energie hoor. Met je mening op een bord schrijven zul je niet snel iemands mening veranderen, en al helemaal niet de wereld.

Maar goed je kunt dit gedeelte ook niet lezen en het links laten liggen.

Socrates zei:
en waarom steeds mensen die Marrokaans zijn of islamitisch zijn irriteren met dit soort discussies...

Dat vind ik onzin, iedereen heeft zijn mening en ik irriteer mij vaak ook aan links gezever.

Ik vind het gewoon ziek dat wij elkaar steeds afmaken, waarneer komt hier de rassenoorlog zoals die een paar jaar geleden in USA Californie was.

Ik denk dat het niet lang meer duurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lauw zei:
Maar je zet mensen wel aan het denken…

Ja het is wel waar, maar ik zeg toch, maak je er niet al te druk om. Anders post je de hele dag, ik ken dat. Ik heb vroeger namelijk ook wel veel op die politieke groepen gepost en, het werd voor mij op een gegeven moment een obsessie. En dan denk ik toch, ik kan beter mijn energie gebruiken om mijn werk te doen, of om te trainen weet je. :rolleyes:

Maar jullie kennen mijn mening he, ik denk dat veel valt te herleiden tot de cultuur in Marokko. Denken in wraak en bloedlijnen, per definitie het gelijk geven aan degene die tot jouw groep behoort, in plaats van naar argumenten te luisteren, dat laatste is juist het Nederlandse poldermodel, wat niet werkt bij deze mensen.

Socrates zei:

je hoeft dit gedeelte niet te lezen. ik vind het goed dat de materie ter discussie wordt gesteld. wat ik wel jammer vind is dat velen zo kortzichtig denken en niet openstaan voor de andere kant van het verhaal. ik probeer zelf zo neutraal mogelijk te zijn en beiden kanten te bekijken en pas dan me conclusies te trekken.

mijn ervaringen met allochtonen in zijn geheel zijn niet geweldig maar zeker niet slecht, mijn ervaringen met marokkanen zijn niet goed. wat ik in die groep niet begrijp is dat wanneer de ene helft het voor de andere verpest, waarom onderneemt die goed helft dan niks? ze vinden het niks, maar gaan er wel mee om en ondernemen er zelf niks tegen. de marokkaanse gemeenschap is vrij hecht en de invloed van de rest kan zeker grote invloed hebben. toch gebeurt er van die kant vrijwel niks. dat vind ik zo typisch.

@ Mightyduck: Ik heb ook nooit gezegd dat het geen lastige problematiek was.. integendeel.. maar om hier nou de hele tijd opgefokte posts te plaatsen van beide kanten lijkt me ook niet de oplossing..

@ MarcW: Nou dan is het een goede redenen om bb-ing niet met politiek te mengen... Het enige wat ik er eigenlijk mee wou willen zeggen is dat hier op het board mensen uit verschillende culturen, godsdiensten en maatschappelijke klasses zitten die het WEL allemaal met elkaar kunnen vinden..en waarom? omdat ondanks alle verschillen we één ding in gemeen hebben.. we houden van BB!! waarom het gewoon niet daarover hebben? daarom zijn we hier toch? beetje plezier maken hierzo..

@ Lauw: denk niet dat mensen dit soort topics nodig hebben om aan het denken gezet te worden.. integendeel denk alleen dat mensen door dit soort topics alléén maar opgefokt worden..maargoed..dat is mijn mening..

@ Soulreaver: Natuurlijk hoef ik deze sectie niet te lezen maar dat neemt niet weg dat ik mijn mening hierover mag verkondigen.. jij vind dat de materie hier goed wordt gediscussieerd, ik vind dat dit soort topics geen toegevoegde waarde hebben..integendeel..maargoed..dat is een mening van jouw en een mening van mij... ieder z´n ding... wat ik eigenlijk bedoel is dat het net vol zit met discussie groepen, fora´s en weet ik veel niet allemaal waar dit soort onderwerpen besproken worden.. iedereen weet onderhand wel hoe mensen denken en niemand zal zijn mening veranderen... Ik vind dat dit board veel kwaliteit heeft met veel leden die het allemaal goed met elkaar kunnen vinden.. lekker zo laten zou ik zeggen..maargoed nogmaals..dat is mijn mening

• Topic Starter Topic Starter
Er is geen fitness/BB-board met zo'n brede vertegenwoordiging van secties.
En allemaal goed bezocht en beschreven.

Wat wil je als forum-owner nog meer?
Prachtig man! En er is nog belangstelling voor ook!

Terug
Naar boven