Fitness Seller

12e week cutten, ADVIES "nieuw schema"

Carrana

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond,

Ik zit nu in mijn 12e week van het cutten. In het begin begonnen op 78.8 KG @ 19,5 % vet. Binnen 2 weken 2 kilo afgevallen (veel vocht natuurlijk) en daarna tot ongeveer begin Maart een halve killo per week.

Sinds begin Maart blijf ik helaas tussen de 74,0 en 74,5 KG hangen. Momenteel zit ik rond de 74 KG met een vetpercentage van +/- 16,5 %. Ik ben nu dus ook meer cardio gaan toevoegen om te kijken of ik hierdoor wel weer meer ga afvallen maar dit is nog even afwachten.

Wat ik op een dag eet gaat mij op zich niet vervelen maar de tijden waarop dan weer wel, dus ik dacht eraan om een paar aanpassingen te doen en een broodje meer toe te voegen en de melk in de ochtend te vervangen door water aangezien "vloeistoffen" niet bepaald vullen. (geen idee of dit veel negatieve invloed heeft?)

Hierbij mijn 2 schema's de 1e in het schema wat ik nu volg en de 2e is het schema wat ik wil gaan gebruiken.

Ik heb het volgende zo goed mogelijk proberen aan te houden:
- 2,5 Gr eiwitten per KG lichaamsgewicht
- 1,0 Gr vetten per KG lichaamsgewicht
- De rest van de Kcal opvullen met koolhydraten

Qua training & cardio ziet een gemiddelde week er als volgt uit:

Maandag: Borst + 2 á 3 oefeningen triceps + 30 min cardio @ 65 / 70 % max heartrate of 20 min HIIT
Dinsdag: Rug + 2 á 3 oefeningen biceps + 30 min cardio @ 65 / 70 % max heartrate of 20 min HIIT
Woensdag: Rust
Donderdag: Schouders + Buik + 30 min cardio @ 65 / 70 % max heartrate of 20 min HIIT
Vrijdag: Benen
Zaterdag: Biceps + triceps + 30 min cardio @ 65 / 70 % max heartrate of 20 min HIIT
Zondag: Rust
Buik pak ik soms ook nog mee op de dag dat ik benen train maar dit is geen vaste prik.

Ik ben benieuwd of jullie op of aanmerkingen hebben, wellicht andere bronnen van vetten i.p.v 3 x per dag pindakaas? Alle meningen zijn welkom want ik wil nog steeds de 10 a 12 % halen rond de maand Juni.

Vast bedankt!

Huidige schema = 2014 Maart 3-5x sport
Nieuwe schema = 2014 Maart nieuw

Bijlagen

Niet heel verkeerd schema, beetje veel pindakaas misschien? In losse noten zit minder koolhydraat (suikers)

Cheat je misschien net even te vaak en/of op verkeerde momenten? alchohol in het weekend?
Dit kan er makkelijk voor zorgen dat je stagneert.

• Topic Starter Topic Starter
Pindakaas inderdaad aan de hoge kant misschien amandelen of walnoten toevoegen? Cheaten let ik juist heel erg op dat ik dit niet te vaak doe. In 12 weken tijd heb ik 4 cheatmeals gehad dit waren dan bijv een shoarmaschotel ipv mijn normale avondeten (dus een vervangende maaltijd ipv een extra maaltijd) en 2 weekenden gehad waar ik op onderhoud at. Alcohol heb ik 1 x gedronken in 12 weken (vodka whipped cream puur).

amandelen en walnoten zijn goede vervangers ja.

Gaan we dat doen, maar kan me alleen niet voorstellen dat pindakaas vervangen voor amandelen of walnoten ervoor zorgt dat ik wel weer netjes 0,5 KG per week af val? Waar zou dit nou aan kunnen liggen....?

Kan zijn dat je op een plateau bent geraakt, miss helpt het om een tijdje 200 kcal meer te eten, maar nog steeds onder onderhoud dus. Of het kan zijn dat je je onderhoud te hoog in schat.

Onderhoud te hoog inschatten lijkt me sterk aangezien ik 2 maanden lang gewoon netjes 0,5 KG ben afgevallen.

Plateau zou inderdaad wel kunnen vandaar dat ik nu ipv 2 x 30 min cardio nu 4 x per week 30 min cardio en nu ook 4 a 5 keer per week op de fiets naar mijn werk ga ipv met de auto (10 minuten heen + 10 minuten terug) Dat is toch weer 100 minuten extra fietsen in de week.

Een plateau oplossen door dieper te cutten werkt volgens mij juist averechts, je kan anders ook op onderhoud eten en via cardio je tekort bereiken. Misschien dat dat wel voor je werkt, kijk het even een poosje aan en probeer desnoods iets anders. (Miss cheatmeals / dagen toevoegen om metabolisme kickstart te geven)

Vetpercentage zit momenteel op 16,7% ik ga het vanavond even doorlezen, snel even doorgekeken en het ziet er interessant uit! Bedankt voor je reactie, alle hulp is welkom :)

Terug
Naar boven