MuscleMeat

12Jarige bb'er

voordeel van bill starr is ook weinig reps, is mssn ook beter voor hem
Onderbouw dat eens.
Hogere reps met minder gewicht lijkt me juist beter. Teminste zo staat het in bijna alle boeken wat met fitness te maken heeft . Iedereen zit zich tegenwooedig blind te staren op bill star schema's :D Maar goed die hype zal over een tijdje wel weer overschakelen op een ander type trainings vorm zoals het altijd al door de jaren heen gaat.

Onderbouw dat eens.
Hogere reps met minder gewicht lijkt me juist beter. Teminste zo staat het in bijna alle boeken wat met fitness te maken heeft . Iedereen zit zich tegenwooedig blind te staren op bill star schema's :D Maar goed die hype zal over een tijdje wel weer overschakelen op een ander type trainings vorm zoals het altijd al door de jaren heen gaat.

iets wat al tig jaar gebruikt word is geen hype meer.

het eerste wat de jeugd moet doen is stoppen met op cola en chips te leven
als kinderen wat gezonder gaan eten(ligt aan de ouders natuurlijk) zal het al stukken schelen

Klopt :)

Maar het enige wat ik drink bijna is cola.. en als dat er niet is andere frisdrank of vruchtendrank, in de ochtend en avond wel VEEL melk. en toch is mijn conditie en alles goed.. (3100m in 12 min.), doe ook voetbal 3x per week.

Ligt ook een deel aan hoeveel je beweegt, en je stofwisseling natuurlijk.

Laag gewicht, veel reps is wat ie moet doen !
Geen bill star ..

Bij de allerjongste talenten (prépubertair en pubertair) is het in eerste instantie belangrijk dat de klassieke krachtoefeningen op een technisch correcte wijze uitgevoerd worden (Häkkinen et al.: 2002). Hierbij wordt de trainingsbelasting gereduceerd tot minder dan 40% van het absolute maximum (1RM) dat de atleet kan tillen. Een dergelijke lage belasting laat veel herhalingen toe en reduceert de kans op overbelasting. Elke beloftevolle jongere dient voldoende tijd te investeren in het optimaliseren van de techniek van de krachtoefeningen, aangezien hij later deze oefeningen met maximale belasting zal moeten uitvoeren. Doorheen de adolescentie zullen volume en intensiteit progressief toenemen. Krachtoefeningen zullen in complexiteit toenemen en steeds meer sportspecifiek gericht zijn bij de verdere ontwikkeling. Het basisprogramma fixeert zich in de eerste plaats op de grote spiergroepen. Deze spieren worden getraind door middel van mono-articulaire oefeningen (arm curls, leg curls), maar vooral door multi-articulaire oefeningen (squat, bankdrukken, schouderen, trekken,…) waarbij de volledige spierketen wordt geactiveerd (Häkkinen et al.: 2002).

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen veel reps (12 of meer) en nutteloos veel reps (meer dan 20). Miss handig om dit erbij te vermelden.

misschien is zoon gewicht van bodypump of hoe het ook heet wat voor hem.(zijn niet zo lang haalt de stress van de polsen) een olympische halter is vaak al te zwaar. De toestelen zijn niet gemaakt voor zijn lichaamslengte en lijken me daarom ook niet verstandig. Veel oefenen op de techniek met de compound oefeningen zodat hij een perfecte basis heeft als hij klaar is voor de echte gewichten rond ze 16de.(liever nog iets ouder). Zou je ook niet blind staren op krachttraining als je zo jong bent moet je zoveel mogelijk doen het belangrijkste is werken aan je balans/wentbaarheid als je jong bent omdat dat heel moeilijk te trainen is als je ouder bent.

Wat ook een bullshit dat 15-20 reps beter zou zijn voor techniek...
veel korte setjes is veel beter

dat zegt dus absoluut helemaal niks, als het al wat zegt is het niet perse in het voordeel van de kennis van de gym.

Wat ook een bullshit dat 15-20 reps beter zou zijn voor techniek...
veel korte setjes is veel beter

idd, de aangehaalde studies zijn overigens ook al best wel weer oud.
meer reps lichtere gewichten is alleen goed voor om blessure kans te verminderen als er normaal gewoon echt TE zware gewichten gebruikt worden om het ego te strelen, wat 9 van de 10 keer het geval is.

als er gewoon in de rep range van 8-12 gebleven word is er echt niks aan de hand als de uitvoering goed is, deze moet dan ook echt goed zijn. tja mocht je zon ego smijter hebben dan kun je mischien idd mega lichte shit gebruiken zodat je nooit een blessure kan oplopen, of dat nut heeft is een ander verhaal.

• Topic Starter Topic Starter
Broertje is 1m55, dacht dat ie' kleiner was :p Ga hem gewoon laten trainen, nuja gewoon; zoiezo toch goed opletten met de rug, niet tot failure laten trainen, gewoon 12-8 reps met een gewicht dat 'ie aankan ;) En een ietwat meer gevarieerd schema ten opzichte van het 'onze'
De nadruk zal natuurlijk liggen op de juiste uitvoering. Wat het eten betreft, van mijn ouders krijgt 'ie geen cola meer etc maar hij gaat gewoon naar de winkel na school en koopt daar een blikje en een zakje chips of eender dus wat doe je eraan he..

Ik lach me kapot om sommige gasten op dit forum. Heb geen een wetenschappelijke bron gezien, die het trainen op 12jarige leeftijd afraadt. Gewoon knallen dus.

ja, fico, 1m55 en 55 kg, dan is hij idd een stevig ventje voor 12, moet wel lukken kalm aan te trainen, al raad gevraagd in gym erover?

stuur hem naar de kickboks , lijkt me beter

Laat je broertje alleen bw oefeningen doen!

Terug
Naar boven