XXL Nutrition

12Jarige bb'er

Trainen op die leeftijd kan absoluut geen kwaad. Zoals iemand eerder al zei: bij andere sporten worden kinderen veel harder gedrild en onder constante belasting geplaatst. Je moet met zo'n kind gewoon geen gekke dingen doen en vooral op juiste techniek hameren, maar dat is met elke beginner zo.
In Amerika beginnen veel football-talenten al met gewichten te trainen op 12-13 jaar, soms zelfs vroeger. Ik kende daar een kerel van 15 jaar die iets van een 120kg benchte. Ok, hij was wel een genetisch monster dat enorm voorliep op zijn leeftijd, hij zag er ouder uit, maar toch. Hij was beginnen trainen op zijn 12e en toen hij 15 was, was hij ongeveer 1m80. Stoppen met groeien gaat dus ook niet op.

Wat ik me wel afvraag is of je broertje wel wil gaan trainen. Jij wil hem zo graag meenemen, maar als hij zelf de motivatie niet heeft zal er niks van terecht komt. Het belangrijkste is dat je een sport doet die je gewoon leuk vindt, dan hou je het vanzelf beter vol.

ik heb al gelezen dat het voor dat broertje de enige sport is die hem interesseeert,dus..., tja forceren ga je niet meer hoor op 12, mijn zoontje is er 10, en die hebben al een eigen wil zulle

gewoon laten doen.. koop hem mss zo'n 2 halters die tot 10 kilo gaan,, zet ze op 4 kilo om te beginnen elk :p

Trainen op die leeftijd kan absoluut geen kwaad. Zoals iemand eerder al zei: bij andere sporten worden kinderen veel harder gedrild en onder constante belasting geplaatst. Je moet met zo'n kind gewoon geen gekke dingen doen en vooral op juiste techniek hameren, maar dat is met elke beginner zo..

AMEN!

Ik raad hem aan waterpolo te gaan spelen. Vroeger was ik vrij gezet, nu speel ik 7 jaar waterpolo, en er is bijna geen vet meer te bekennen. En je verbrand echt heel veel vet in 1 zo'n wedstrijd van 4 X 5 minuten, vergis je niet. Is hier toevallig nog een waterpolospeler?

Ik raad hem aan waterpolo te gaan spelen. Vroeger was ik vrij gezet, nu speel ik 7 jaar waterpolo, en er is bijna geen vet meer te bekennen. En je verbrand echt heel veel vet in 1 zo'n wedstrijd van 4 X 5 minuten, vergis je niet. Is hier toevallig nog een waterpolospeler?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

12 jaar :)

Ik wou dat ik op die leeftijd begonnen was!

Laat hem wel niet te hard trainen .. ander gaat hij idd problemen krijgen met groeien en ect. Maar je kan hem wel late knallen. Geef hem wel nog geen creatine ofzo.
Shakes kan al wel maar laat hem veel vreten ;)

Succes en hou ons op de hoogte !

Terug
Naar boven