AndroidHealthClinic

135.000 euro subsidie voor marokko.nl

Sorry kan ff niet volgen, waarom krijgt een onbelangrijk forum dat niets met de overheid te maken heeft zomaar 135.000 euro? WTF??? Zijn ze nu helemaal gek geworden die regering in Nederland?

Ik kan hier toch een beetje kwaad om worden hoor, wat heeft die Marokko.nl voor positiefs bijgebracht dan? Haat zaaien? :no:

Sorry kan ff niet volgen, waarom krijgt een onbelangrijk forum dat niets met de overheid te maken heeft zomaar 135.000 euro? WTF??? Zijn ze nu helemaal gek geworden die regering in Nederland?

Ik kan hier toch een beetje kwaad om worden hoor, wat heeft die Marokko.nl voor positiefs bijgebracht dan? Haat zaaien? :no:

Dat snap ik dus ook niet helemaal? Waarom geven ze in godsnaam zoveel geld aan die site die vol zit met racisten?

Bedrijfsfonds voor de Pers geeft subsidie aan Marokko.nl

11-jan-07

Het Bedrijfsfonds voor de Pers heeft besloten een subsidie in de vorm van een uitkering ter hoogte van € 135.000,- beschikbaar te stellen aan Stichting Marokko Media voor nieuws.marokko.nl.

Al eerder heeft het Bedrijfsfonds subsidie aan nieuws.marokko.nl verstrekt. In april 2003 werd een uitkering ter hoogte van € 66.768,- aan dit project toegewezen. Het is toen echter niet gelukt nieuws.marokko.nl te realiseren. De belangrijkste redenen daarvoor waren gelegen in de maatschappelijke onrust die was ontstaan na de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh. De site Marokko.nl is inmiddels in een rustiger vaarwater gekomen en de uitgever heeft tendensen van radicalisering aangepakt en moderatoren aangesteld en opgeleid in overleg met het Meldpunt Discriminatie. De website is intussen gegroeid van 8.000 naar 35.000 unieke bezoekers per dag. In overleg met het Bedrijfsfonds is dit subsidieproject vervolgens afgesloten en is de subsidie vastgesteld op € 18.238,- voor de gedeelten van het project die wel waren uitgevoerd, zoals de interviews met politieke kopstukken. Omdat het idee om een goede nieuwssite te ontwikkelen niet was verdwenen, heeft de uitgever op basis van voortschrijdend inzicht een nieuwe aanvraag opgesteld. Daarin staat aangegeven dat Marokko Media een nieuwssite wil ontwikkelen waarin het nieuws op een eigentijdse manier wordt gebracht en die voorziet in de behoefte van de Nederlands Marokkaanse jongeren tussen 15 en 20 jaar. Daartoe worden de bezoekers die deel uitmaken van de community structureel bij de nieuwsvoorziening en –bespiegeling betrokken en als consument èn producent aangesproken. Op nieuws.marokko.nl komt zowel ‘zacht’ als ‘hard’ nieuws te staan. Zacht nieuws betreft (persoonlijke) zaken die de communityleden bezig houden; hard nieuws is afkomstig uit diverse bronnen (reguliere nieuwsmedia, postings van leden, bijdragen van freelance journalisten en columnisten) maar zal altijd aansluiting hebben met de belevingswereld van de leden. Naast het geschreven nieuws, gaat de nieuwspagina audio (podcasts) en video (videocasts) bevatten. Voor het realiseren van nieuws.marokko.nl werd een subsidie gevraagd van € 178.000,-, te weten 40% van de projectkosten. Het Bedrijfsfonds heeft besloten een deel daarvan, namelijk maximaal € 135.000,-, als uitkering beschikbaar te stellen. Het besluit de aanvraag gedeeltelijk toe te wijzen is gebaseerd op de volgende overwegingen. Artikel 4 van de Tijdelijke subsidieregeling minderhedenbladen en journalistieke internet-informatieproducten geeft het Bedrijfsfonds de mogelijkheid steun te verlenen aan projecten gericht op de totstandkoming en verspreiding van journalistieke en vernieuwende informatieproducten via het internet. Volgens de aanvraag richt nieuws.marokko.nl zich vooral op de nieuwsvoorziening voor (en door) Marokkaanse jongeren door aansluiting te zoeken bij de leefwereld van de bezoeker van de site. Nieuws wordt daarmee meer een beleving, dan van derden afkomstige ‘abstracte’ informatie. Deze web 2.0 benadering lijkt daarmee op het model dat bijvoorbeeld door Ohmynews in Zuid Korea wordt toegepast. De site gaat zich derhalve vooral qua inhoud en strekking onderscheiden van andere sites, zodat de verscheidenheid van informatie en opinievorming wordt vergroot. Nieuws.marokko.nl levert daarmee een vernieuwende bijdrage aan de journalistieke informatievoorziening via het internet. Aan de subsidieverlening is de gebruikelijke verplichting gekoppeld dat het project moet worden uitgevoerd zoals het is aangevraagd. Dit wordt tussentijds en na afloop van het project getoetst aan de hand van inhoudelijke en financiële rapportages over de voortgang van het project. Verder zal de uitbetaling van de subsidie in tranches geschieden, die worden verstrekt als de tussenrapportages zijn goedgekeurd en aan alle overige voorwaarden van de subsidieverlening is voldaan.
[Link niet meer beschikbaar]

Blijft onzinnig die subsidiepotjes, als ze iets goeds brengen kunnen ze ook wel zelfstandig bestaan.

Alinea's kennen ze niet bij het Bedrijfsfonds en ze hebben betere mods nodig op Marokko.nl.

Hmm je kan zeg wat je wilt, maar Wilders haalt toch wel heel wat naar boven.
Vind dat hij het nu al goed doet. En nee ik heb niet op hem gestemd, maar als hij zo doorgaat met dingen zoeken en aan de kaak te stellen, mag hij over uiterlijk 4 jaar van mijn stem genieten.

even van de site van de subsidie verstrekkers geplukt:

Financiering
Bijdragen van derden
Indien elders subsidie voor dit project is aangevraagd of verstrekt dient u de naam van de subsidieverstrekker en het subsidiebedrag te vermelden.
Subsidie
De subsidie bedraagt maximaal 40% van de projectkosten. Voor de overige projectkosten zullen de aanvrager en de partners zelf financiering moeten regelen. Dat kan in de vorm van eigen bijdragen en via het aantrekken van sponsors. Een sponsor is niet betrokken bij de uitvoering van het project, maar wil daarin wel investeren. Hoe deze overige financiering wordt ingevuld dient in de aanvraag te worden toegelicht (zie ook inleiding).

Alles volgens de regeltjes dus, het geld komt in delen en je moet de zaken goed voorelkaar hebben om volgdene stappen in de subsidiering te maken, maar is het opzetten van zo'n site dan ZOOO ****ing duur?

(135.000/4) x 10 = 337.500 euro :eek:

:roflol:

Heerlijk.

amai in holland zijn ze blijkbaar nog achterlijker dan ons ;)

als een regering een project opzet ( ook als is het iets kleinschaligs ) wordt er direct over mill euros gesproken..

Een web sitje maken kost 15 E domain registratie; 80 E voor een jaar primo hosting en onderhoud
en de web designer mohamed de andere 134 905 E ;) voor de website voor te houden met anti integratie berichtgevingen en wegplanning naar de steunkas ;)

Natuurlijk een mopje é

• Topic Starter Topic Starter
amai in holland zijn ze blijkbaar nog achterlijker dan ons ;)

als een regering een project opzet ( ook als is het iets kleinschaligs ) wordt er direct over mill euros gesproken..

Een web sitje maken kost 15 E domain registratie; 80 E voor een jaar primo hosting
en de web designer "El mohamed" de andere 134 905 E ;)

Marokkanen kunnen niet overleven zonder Mercedes/BMW. :(

even van de site van de subsidie verstrekkers geplukt:

Alles volgens de regeltjes dus, het geld komt in delen en je moet de zaken goed voorelkaar hebben om volgdene stappen in de subsidiering te maken, maar is het opzetten van zo'n site dan ZOOO ****ing duur?

(135.000/4) x 10 = 337.500 euro :eek:
Het opzetten van zo'n site kost niet zoveel (€400-500 voor alles). Het onderhouden en upgraden als het drukker wordt is wel duurder, maar dan spreek je nog steeds over maximaal enkele duizenden euros per jaar.

Volgens mij hebben ze dus valse facturen laten maken met abnormaal hoge bedragen en daar de 40% op laten betalen. En die idioten slikken dat nog ook, al die Marokkaantjes in een BMW en de staat weer wat armer.

Opzetten van een professionele nieuwssite kost natuurlijk wel iets meer, alleen de branding ben je al duizenden euro's kwijt. Ze zullen alles wel uitbesteden, dat maakt het al snel vrij duur. Vind alleen 135K subsidie bezopen, zeker als ze nu zo verrot modden daar. Als ze dan zo vernieuwend willen zijn mogen ze wel werken aan hun uitstraling.

Hmm.. het enige wat ik zie is een forum, alles wat je er aanklikt verwijst naar het forum. Idem aan DBB, je moet voor een forum gewoon de domein (max 20 euro) , de software (+-160 euro) en de server (goeie bak 3000 euro gaat minstens 5 jaar mee) hosting (max 500 euro per maand colocation voor een dergelijke traffic) design (1 design schat ik op maximaal 2000-5000 euro. en dat zou veel zijn.

Dus vraag me af waar die 100.000 euro voor nodig is. Ik zie trouwens sowieso niet in waarom die site subsidies moet krijgen? Denk je dat dit gaat helpen om te integreren? Nee want ze scheiden zich juist af op dat forum, gaat dit werk zoeken bevorderen? Nee want op een forum rondhangen stimuleerd niet bepaald om te gaan werken.

Kortom ik snap geen ene zak van heel die beslissing om dit project te subsidiëren.

Het doel is een nieuwssite, weet niet hoever ze dat gaan uitwerken natuurlijk. Lijkt me dan een veredeld Fok! te worden (niet het forum maar de frontpage). Daar heb je zeker geen 135K voor nodig, maar ja subsidiepotjes moeten ook leeg en wie ze weet te vinden die profiteert er van. Afschaffen dit soort onzin.

Nee want op een forum rondhangen stimuleerd niet bepaald om te gaan werken.

Niet? :roflol:

:D

Trouwens volgens mij moet sport/fitness gestimuleerd worden met al die ziektekosten aan dikkertjes met hun obesitas hier en diabetes daar, ff kijken of ik nog iets van dat subsidiepotje los kan krijgen. Een nieuwe server kost al snel 50.000 euro als je wat moois wilt natuurlijk.

Vergeet niet dat we ook al gedeeltelijk een nieuwssite zijn, dat is toch ook al gauw 50K subsidie waard. Laat Nieuwsfeed maar schuiven.

Het potje geldt trouwens voor
journalistieke informatieproducten die
via internet worden verspreid

Moet toch wel iets van te maken zijn. Ik ben dan wel de Nederlandse stroman (om het geld binnen te halen) :D

Hier de rest van de regeling :

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
En de moderators voor hun zware 40 urige werkweek, die moeten ook betaald worden.

Terug
Naar boven