- Waardering
- 840
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 66kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Sno vertrekt naar Bristol. Hij gaat aan het werk in het filiaal op de Bilderdijkstraat.

Vermeer dichtbij contractverlenging
Ajax heeft zo goed als overeenstemming bereikt met Kenneth Vermeer (23) om zijn contract open te breken, op te waarderen en te verlengen. De doelman lag tot 2010 vast, maar tekent zodra de afspraken op papier zijn gezet een verbintenis tot 2013.
Vermeer kreeg van Marco van Basten vorig seizoen een tijdlang de voorkeur boven Maarten Stekelenburg, keepte daardoor 22 competitieduels, maar is onder Martin Jol inmiddels weer tweede keus.
De afspraak om over verlenging van zijn contract te praten dateert nog uit de tijd van Van Basten, maar werd ook gesteund door Jol. Stekelenburg heeft nooit onder stoelen of banken gestoken in navolging van vele oud-ploeggenoten graag eens zijn licht op te steken in het buitenland. Vermeer - Europees kampioen met Jong Oranje in 2006 en 2007 - wordt als zijn opvolger gezien. Dat de onderhandelingen uiteindelijk nog zo lang duurden, hield mede verband met het feit dat Ajax de Amsterdammer voor vijf jaar aan zich wilde binden en de speler één jaar minder wilde tekenen.
Als Zé Eduardo dus erg goed presteert in Jong Ajax, zou Zé Eduardo best een centraal achterin kunnen komen te spelen in het eerste, en dan zie ik Vertonghen naar links schuiven. Maar dat ligt ook een beetje aan Atouba. Als die ook beter gaat spelen, zal bijvoorbeeld Vertonghen naar het middenveld kunnen gaan, op de plek van Emanuelson.als ik kijk wat Suljemani tot nu gepresteerd heeft zou ik een keer Zeegelaar in de basis zetten. Tot nu toe waren zijn invalbeurten erg goed en hij heeft snelheid en pit.
Mirjalem kan met de bal niet eens de achterlijn halen om een goede voorzet te geven.
Die gozer blijft me irriteren.
Drie aankopen verder, een paar spelers verhuurd. Hoe gaan de basiself er nu uitzien? En wie op de bank? Zijn Kerlon, Ze Eduardo en Pantelic nu directe versterkingen voor het eerste? Kerlon moet eerst fit blijven, lijkt me daarna een logische vervanger van Rommedahl/Kennedy op rechts. Ze Eduardo, controlerende middenvelder, wie moet hij gaan verdringen uit de basis? De Zeeuw, Enoh? Onwaarschijnlijk denk ik. Of wordt Urby het kind van de rekening en krijgen we een middenveld met De Zeeuw, Enoh, Ze Eduardo? Met als vierde middenvelder (bij 4-4-2) Aissati? Wie het weet mag het zeggen. Je huurt toch niet iemand voor een jaar om hem vervolgens bij Jong Ajax te laten 'rijpen'? Is ie rijp kan ie weer terug. En dan Pantelic, het mannetje in de spits. Een goede spits, maar een lastige vent. In mijn ogen de meest directe versterking en een potentiële vaste waarde in het eerste elftal. Betekent dit dat Cvitanich derde keus wordt in de punt? Dat zou dan wel weer eeuwig zonde zijn. En Sulejmani, is het geduld van Jol op?
Wat een vragen! Of is het simpel en blijft de basis intact?
De voorspelling van ons voor de winterstop:
Stekelenburg
Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson
Enoh, Aissati, De Zeeuw
Suárez, Pantelic, Sulejmani
En na de winter:
Stekelenburg
Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Atouba
Enoh, Ze Eduardo, De Zeeuw
Kerlon, Pantelic, Suárez
De aankopen zijn te goed voor de bank.

Evander Sno dankt zijn verhuurperiode bij Bristol City vooral aan zijn uitstekende optreden in het oefenduel tussen The Robins en Ajax (0-4) eerder dit seizoen. Al tijdens die wedstrijd ging het balletje rollen.
Na afloop van de wedstrijd besloot Bristol-manager Gary Johnson zijn kans te wagen en stapte op trainer Martin Jol af met de vraag of hij Sno niet naar Ashton Gate kon halen. "Ik besloot dat ik niets te verliezen had", zegt Johnson in The Bristol Evening Post. "Ik vroeg hem of ik Sno kon huren. Hij keek even naar me en zei toen 'misschien'. Om eerlijk te zijn, ik dacht dat hij op dat moment een grapje maakte."
Gezien de ontwikkelingen in Amsterdam en het feit dat Sno al onder oud-trainer Marco van Basten naar de Arena gehaald werd, besloot Johnson tegen het sluiten van de transfermarkt aan opnieuw de stoute schoenen aan te trekken. Met succes. Dankzij de hulp van zaakwaarnemer Chiel Dekker werden de gesprekken snel afgerond en vertrok Sno voor de duur van één seizoen naar het Engelse Championship.
De komst van Sno is dus vooral te danken aan een oefenduel waar niet iedereen in Bristol in eerste instantie blij mee was. Velen zagen het nut er niet van in om tegen een topclub als Ajax te spelen. Johnson haalt nu echter zijn gelijk. "Zo zie je maar wat er kan gebeuren in deze situaties. Ik denk niet dat iemand tevreden was met de nederlaag in dat duel, maar uiteindelijk hebben we er toch voordeel van."
"Omdat Evander hier gespeeld heeft en een staande ovatie van onze fans kreeg toen hij gewisseld werd, was het voor Evander niet moeilijk om snel een beslissing te nemen toen wij voor hem aanklopten. We hebben een topspeler aangetrokken en dat zou niet gebeurd zijn zonder de wedstrijd tegen Ajax", aldus Johnson.

Oranje-doelman Maarten Stekelenburg is vrijdag geblesseerd geraakt op de training. De keeper kreeg een bal op zijn vinger, waarop de medische staf foto's laat maken in het ziekenhuis. Het is nog onzeker of hij inzetbaar is in het treffen met Japan, komende zaterdag.
Bondscoach Bert van Marwijk heeft drie keepers in zijn selectie. De andere twee zijn Michel Vorm (FC Utrecht) en Piet Velthuizen (Vitesse). Van de twee stond alleen Vorm een keer in Oranje, eind vorig jaar in een vriendschappelijke ontmoeting met Zweden.
Opvallend is dat Vorm de afgelopen week tijdens de training in Katwijk ook al last had van een vinger. Hij kon echter na een korte behandeling de oefeningen hervatten.