MuscleMeat

1e kuur: Test E only 500mg 12 wk of Test E only 500mg 12 wk + …??

dano

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
Hoi beste forumleden.

Na ruim 10 jaar training, ben nu 30 jaar, heb ik besloten om ook een start te gaan maken met AAS. Wil nu richting de 100 kilo gaan, ik hoef dit niet per sé met deze eerste kuur te halen, maar mag wel natuurlijk ;-)

Weeg nu 90 kg, bij 14% bf en 1m92.

Is het verstandig om mijn eerste kuur alleen Test E only 500mg/wk, voor 12 weken te gebruiken? Ik zie dat er tegenwoordig veel combi’s zijn, ook voor mensen die een eerste kuur beginnen. Mij lijkt het beter om eerst alleen Test te gebruiken en eventueel pas bij een 2e kuur met iets extra’s te beginnen.

Heb onlangs bloed laten checken, daar is niks bijzonders in te vinden. Alles +- gemiddeld. Zie bijgevoegde scan.

Vraagjes nakuur;
Ik zie veel verschillende nakuren met verschillende doseringen. Ik wil 2 weken na laatste injectie gaan nakuren, liefst met Nolvadex, wat is aan te raden qua dosering bij 12 weken Test E 500mg?
Welk merk van Nolvadex is aan te raden? Heb je met de één een betere ervaring dan met een ander merk?

Woensdag aanstaande heb ik nog een afspraak bij de internist. Kan ik aan hem nog bepaalde vragen stellen die hier van belang kunnen zijn.

Is het verstandig om na deze kuur, mijn bloed te laten testen, zo ja, na hoeveel dagen/weken dan, gerekend vanaf de laatste dag van nakuur?

Tot zover mijn vragen, alvast dank voor de reacties/tips/opmerkingen/advies, enz….

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zeker eerste kuur test only 500 is oke voor10-12 weekjes
Bij test only gewoon 2 weken na je laatste injectie met nolva 20mg voor 4 weken is voldoende
Gaat je wel bevallen en je kan altijd nog iets erbij gooien in je 2de kuurtje
Nu gewoon eens kijken hoe je dit bevalt
Suc6

inderdaad, het is zeker verstandig de eerste keer alleen test te nemen, dit gaat je ook meer dan genoeg opleveren de eerste keer.

Ja, is wel verstandig om na de kuur bloed te prikken. Doe dit 2-3 maanden nadat je je nakuur afgerond hebt.

Verder heb ik als opmerking dat je na 10 jaar trainen op 90kg 1m92 14% niet consistent en intelligent bent omgegaan op voedingsgebied.
Ja had ondertussen allang uitgevogeld moeten hebben wat jou lichaam per dag voor behoefte heeft bijvoorbeeld 2800kcal. Daar had je al die jaren 500-600kcal bovenop moeten gaan zitten, dan was je nu zeker wel 10kg zwaarder met hetzelfde verpercentage.
Nu zal het gaan zoals dat bij velen gaat. Je gaat jezelf helemaal volvreten tijdens de kuur, je komt 12kg aan, waarvan 5kg vet en 3-4kg vocht, om vervolgens na de kuur weer te denken dat je wel weer minder kan eten en weer die spiermassa verloren te laten gaan.

Niet hard bedoeld, maar je vroeg om opmerkingen en advies, in mijn ogen ken je je lichaam nog niet als je 10 jaar traint bij deze stats, dus mijn advies is krijg dit voedingsaspect zo snel mogelijk onder de knie,
alles draait om consistent spiermassa aankomen, weet wat je lichaam nodig heeft, de juist brandstof en training voor je lichaam zodat je die blijft vasthouden.

.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@ LiftWeights; Alvast dank voor de tips en commentaar die je gegeven hebt.

Het klopt, ik ben niet iemand geweest die al zijn voeding gaat wegen en dan gaat uitrekenen op hoeveel calorieën, eiwitten, enz. ik uitkom. Misschien dat het nu wel handig en verstandig is om dat wel te gaan doen. Ben zelf ook wel benieuwd waar dat op uit zal gaan komen. Maar ook al tel ik dan niet alle grammen en calorieën bij elkaar op, ik weet wel zeker dat ik op het niveau zit van wat jij mij bij deze stats zou aanraden en waarschijnlijk zit ik er nog zelfs boven.
Tenslotte is het zo dat de één sneller massa aanzet dan de ander, en helaas ben ik diegene die met moeite kilo's aankom. Heb in het verleden ook aantal jaren kickboksen gedaan, was voor mij niet bevorderlijk voor de groei, maar toen wel leuk om te doen. Maar nu de is de prioriteit voor mij spiermassa kweken!!
Ik snap ook dat je na het kuren, nog altijd goed en veel moet blijven eten en trainen. Dat is al vaak genoeg gezegd in dit forum, maar kan altijd nog niet vaak genoeg worden herhaald!! ;-)

Oké, topicstarter is nu verplicht om zijn huiswerk te doen en de rekenmachine bij zijn voeding te gaan pakken... :-)

Nog een ander vraagje; Is 4 weken nakuren niet een beetje teveel?? Of is dat wel gangbaar, aangeziien het een kuur is van 12 weken.

Een derde van je kuur is nakuur

Test only heb ik spijt van eerlijk gezegd als eerste kuur op 500mg.
Je blaast op gelijk een ballon (in b4 zoutinname).
ik zou eerder op op 250 test gaan + een oral
ofwel 250 test + primo

Orals ben ik niet zo weg van, voornamelijk vanwege de lever.

Mijn voorkeur gaat nog uit naar Test met een nakuur met Nolvadex. Hebben de mensen hier nog een voorkeur voor een bepaald merk of maakt dat helemaal niks uit?

Morgen ga ik nog langs bij de internist. Zijn er nog een aantal vragen die ik hem kan stellen wat van belang kan zijn als ik met zo'n kuur ga beginnen?

P.s ben bijna klaar met de calorieën tellen... :-)

Het zware rekenwerk zit erop! Ik kom uit op gemiddeld bijna 4000 calorieën per dag.

Nog een ander vraagje. Is het verstandig op bij deze 1e kuur te gaan frontloaden, zodat ik meteen op de waarde kom, waar ik anders pas rond mijn 4 week op uit zal gaan komen. Hoeveel mg is bij de start dan aan te raden?

Heeft iemand ervaring ermee om bij de eerste injectie een hogere dosis te zetten en de rest van de kuur weer de normale dosis.

Laat de compound gewoon rustig inkicken en zijn werk doen.

Terug
Naar boven