AndroidHealthClinic

(1ste) Kuurvoorstel -Tips & voorstellen zijn welkom..

ProPro

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Daar gaan we dan:

Dit zal mijn eerste kuur zijn. Ben al vele jaren (4+ jaar fitness) aan het fitnessen/bodybuilden en wil de lat wat hoger kunnen leggen en meer resultaten te kunnen behalen.

Mijn stats zijn 29j, 1,88cm, 96kg, vetpercentage ongeveer 16%. Ben zelfs bereid om eerst mijn vet% lager te krijgen alvorens ik hieraan begin!

Voedingschema zal bulk zijn en rond de 4000 Kcal zijn. (deze houd ik bij met behulp van de handige app myfitnesspal).

Trainingsschema is 4x of 5x p/w trainen.

Rug/Borst/Biceps (2x EW)
Benen/Schouders/Triceps (2x EW)
Do what you like (1x EW)

Mijn gear heb ik al in de real or fake sectie geplaatst.

Mijn voorstel is als volgt:

Week 1 t/m 4 - Kickstart Dianabol tabs 30mg P/D
Week 1 t/m 4 - 250ml Test E + 250ml Deca (Elke Week 1x)
Week 5 t/m 10 - 250ml Test E + 250ml Deca (Elke Week 2x , maandag & donderdag)
Week 11 t/m Week 13 - 250ml Test E + 250ml Deca (Elke Week 1x)
Week 14 - Empty
Week 15 t/m 17 - Nakuur Nolva 20mg ED en HCG

Als jullie voorstellen, tips, verbeterpunten hebben hoor ik het maar al te graag. Graag ook met beredenering aangezien dit nieuw territorium voor me is. (En yes, ik heb de FAQ grotendeels doorgelezen)
Als ik hieraan begin zal ik alles bijhouden inclusief pictures. Graag zie ik jullie positieve/negatieve reacties tegemoet.

Allen bedankt! DBB!

EDIT:

Ik zou de deca ook in een 2de/3de kuur kunnen gebruiken. Dus de voorgestelde kuur zou als volgt zijn:

1-4: Dianabol Tabs 30 mg (ED)
1-10: 500 mg test e (1x pw)
1-12: 500 IU HCG (2x pw)
12-15: 20 mg nolvadex (1x pd)

Laatst bewerkt:
ik denk dat je de deca beter voor een volgende kuur kan gebruiken, je groeit
genoeg op dbol en 500mg test. Ik denk ook niet dat voor je eerste kuur de
deca echt meerwaarde gaat geven bovenop de 500mg test.

hcg moet je verder tijdens je kuur al mee laten lopen, doseringen kan je wel vinden
volgens mij.

tussen je test en je nakuur moeten 2 weken empty zitten

en heb je eventueel een AI bij de hand om eventuele aromatase onder controle te houden?
volgens mij is dat bij 500 test nog niet zo essentieel, maar bij dbol test en deca zou ik het
wel doen.

verder heb ik bij mijn eerste kuur de dbol op 50mg pd gedaan, maar das gewoon omdat het erg
lekker spul is. 30mg zal je genoeg van merken en is minder leverschade

gr.

Doe eens research man. 500mg test ew 12 weken als basis nemen en daaruit volgen andere kuren. En lol 250ml test en 250ml deca.

Hoi ProPro, waarom prik je in week 5 t/m 10 tweemaal per week en de weken daar omheen niet?
Ten tweede zou ik aanraden om HCG vanaf week 1 te laten meelopen, op 2x 500 IU per week. Hiermee stop je dan na je eerste week in de nakuur. Het doel van HCG is om je ballen actief te houden, zodat herstel sneller verloopt. Dit wordt al vanaf week 1 onderdrukt vanwege het kuren, dus daarom zou je ook meteen in week 1 moeten beginnen.
Verder zou ik als eerste kuur 500 mg test e aanraden, zonder iets erbij (behalve dan natuurlijk HCG en nolva voor de nakuur). Zo kun je zien wat testosteron met je doet, en die informatie kun je meenemen in volgende kuren. Bovendien zal 500 mg test e genoeg resultaten opleveren.
Zeker als je met deca aan de slag gaat zou ik wat lager in vet% gaan, om de kans op gyno te verkleinen. Deca hoor je trouwens 2 weken eerder dan test e te stoppen, omdat het langer doorwerkt.

En hcg vanaf week 1tm 14 mee laten lopen

• Topic Starter Topic Starter
En hcg vanaf week 1tm 14 mee laten lopen
HCG vanaf week 1 meelopen is duidelijk :-) Bedankt voor je contributie Theo0w.
Wellicht dat ik toch dbol en testE only doe eerste kuur.

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

deca echt meerwaarde gaat geven bovenop de 500mg test.

hcg moet je verder tijdens je kuur al mee laten lopen, doseringen kan je wel vinden
volgens mij.

tussen je test en je nakuur moeten 2 weken empty zitten

en heb je eventueel een AI bij de hand om eventuele aromatase onder controle te houden?
volgens mij is dat bij 500 test nog niet zo essentieel, maar bij dbol test en deca zou ik het
wel doen.

verder heb ik bij mijn eerste kuur de dbol op 50mg pd gedaan, maar das gewoon omdat het erg
lekker spul is. 30mg zal je genoeg van merken en is minder leverschade

gr.
Hallo Jeroen,

Thanks voor je reactie. Wellicht dat ik inderdaad test E dbol kuurtje doe en de deca later kan combineren.
Wat zou volgens jou een ideale indeling zijn dan qua kuur?

deca echt meerwaarde gaat geven bovenop de 500mg test
.

gr.

Misschien een stomme vraag tussendoor, maar wanneer zou het wel meerwaarde geven?

• Topic Starter Topic Starter
Hoi ProPro, waarom prik je in week 5 t/m 10 tweemaal per week en de weken daar omheen niet?
Ten tweede zou ik aanraden om HCG vanaf week 1 te laten meelopen, op 2x 500 IU per week. Hiermee stop je dan na je eerste week in de nakuur. Het doel van HCG is om je ballen actief te houden, zodat herstel sneller verloopt. Dit wordt al vanaf week 1 onderdrukt vanwege het kuren, dus daarom zou je ook meteen in week 1 moeten beginnen.
Verder zou ik als eerste kuur 500 mg test e aanraden, zonder iets erbij (behalve dan natuurlijk HCG en nolva voor de nakuur). Zo kun je zien wat testosteron met je doet, en die informatie kun je meenemen in volgende kuren. Bovendien zal 500 mg test e genoeg resultaten opleveren.
Zeker als je met deca aan de slag gaat zou ik wat lager in vet% gaan, om de kans op gyno te verkleinen. Deca hoor je trouwens 2 weken eerder dan test e te stoppen, omdat het langer doorwerkt.
Hey Tythor,

Ook jij bedankt voor je reactie en het verduidelijken van het een en ander.
Wat zou volgens jou een indeling zijn qua kuur?

Ik dacht dat alles wel zou beginnen werken na week 4( na de kickstart) waardoor ik wel wat meer kon injecteren, resultaten behalen. Maar wellicht is dit niet zo verstandig :-)

Misschien een stomme vraag tussendoor, maar wanneer zou het wel meerwaarde geven?

je moet op den duur meer gaan gebruiken als 500mg test om te blijven gainen, dan word het relevant.

deca heeft ook wat eigenschappen die je moet snappen voor je ermee begint, progesterone stuff

---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 17:06 ----------

HCG vanaf week 1 meelopen is duidelijk :-) Bedankt voor je contributie Theo0w.
Wellicht dat ik toch dbol en testE only doe eerste kuur.

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

Hallo Jeroen,

Thanks voor je reactie. Wellicht dat ik inderdaad test E dbol kuurtje doe en de deca later kan combineren.
Wat zou volgens jou een ideale indeling zijn dan qua kuur?

week 1-10 test e 500mg
week 1-4 dbol 30mg/d (max 50 iig)
en na je laatste spuit 2 weken niks, en dan je nakuur
hcg moet je beetje zelf nazoeken, ik ben er niet zo bekend mee (ik blast&cruise)

probeer het simpel te houden

Hey Tythor,

Ook jij bedankt voor je reactie en het verduidelijken van het een en ander.
Wat zou volgens jou een indeling zijn qua kuur?

Ik dacht dat alles wel zou beginnen werken na week 4( na de kickstart) waardoor ik wel wat meer kon injecteren, resultaten behalen. Maar wellicht is dit niet zo verstandig :-)
Het werkt al op dag 1, alleen ziet men vaak pas het resultaat na een week of 4. Als je meer wilt gaan zetten kun je dat het beste gewoon vanaf week 1 doen. Ik zou dit als eerste kuur aanraden:

1-10: 500 mg test e (1x pw)
1-12: 500 IU HCG (2x pw)
12-15: 20 mg nolvadex (1x pd)

Dus HCG vanaf week 1 t/m de eerste week van de nakuur. 4 weken nakuren.

Doe eens research man. 500mg test ew 12 weken als basis nemen en daaruit volgen andere kuren. En lol 250ml test en 250ml deca.

Leg eens uit (los van de ml die eigenlijk mg moeten zijn maar dat is te flauw en een beginnersfout) wat is er mis met 250mg test en 250mg deca? Vind dat zo'n k*topmerking doe eens research.......put your money where your mouth is .....or shut op....Motiveer eens wat er mis is met de verhouding 250/250 test/deca voor een eerste kuur......

Leg eens uit (los van de ml die eigenlijk mg moeten zijn maar dat is te flauw en een beginnersfout) wat is er mis met 250mg test en 250mg deca? Vind dat zo'n k*topmerking doe eens research.......put your money where your mouth is .....or shut op....Motiveer eens wat er mis is met de verhouding 250/250 test/deca voor een eerste kuur......

die wil ik wel motiveren

gedeeltelijk dan
deca, in een eerste kuur, brengt een onnodige moeilijkheidsgraad met zich mee. Het is iets waar je
wel wat huiswerk voor gedaan moet hebben, omdat de progesteron(spel ik die goed?) een extra
factor is waar je rekening mee moet houden.

besef me nu dat dat geen reden is om het per definitie niet te doen, maar het is wel iets om
iniedersgeval niet ZOMAAR te doen.

die wil ik wel motiveren

gedeeltelijk dan
deca, in een eerste kuur, brengt een onnodige moeilijkheidsgraad met zich mee. Het is iets waar je
wel wat huiswerk voor gedaan moet hebben, omdat de progesteron(spel ik die goed?) een extra
factor is waar je rekening mee moet houden.

besef me nu dat dat geen reden is om het per definitie niet te doen, maar het is wel iets om
iniedersgeval niet ZOMAAR te doen.

Eens maar ik vroeg het dus niet aan jou. En degene die zomaar wat roept doet nu +1 en klaar, zonder iets van nadenken. Als je vet% hoog is dan zou het feit dat deca maar 20% aromatiseert een argument kunnen zijn pro (en de lange aanwezigheid van +15 maanden van deca, een nadeel voor deze kuur. Maar ja ik wacht verder nog even af met wat voor spannende argumenten die 22 jarige gast gaat komen......Ik sta altijd open voor argumenten maar ben allergisch voor bullshit.

Laatst bewerkt:

Ja je hoort zulke fouten niet te maken als je van plan bent om te kuren. Het zijn geen snoepjes. Verder had hij al plannen om z'n dosering te verhogen en stond hcg gepland in zn nakuur. In een latere post gaf hij aan dat ie vanaf week 1 bedoelde(Niet zn post doorgenomen voordat ie het gesubmit heeft).

Ik krijg dus terecht het idee dat hij niet de moeite heeft genomen om uit te zoeken hoe alles werkt. Ik beoordeel em dus niet alleen op zn ml fout maar op het totale plaatje.

Voor iemand die nog nooit iets gebruikt heeft en daarom niet weet hoe hij er op reageert vind ik het simpel weg niet verstandig om dbol, test en deca te gaan gebruiken. Lekker hoor 3 middelen tegelijk pakken met oestrogenen bijwerkingen als eerste kuur. Reageert hij er niet goed op zien zien we gelijk een topic met de vraag wat ie nu moet doen en waar het aan ligt.

Test-e is een basis voor vele kuren iig de eerste 3 kuren in mijn ogen. Vandaar dat ik een test only 500mg kuur geschikt vind om verder op te bouwen.

Ten slotte vind ik deca de moeite niet waard voor iemand die off gaat. Daarmee bedoel ik de winsten tegen over het herstel.

---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:03 ----------

Eens maar ik vroeg het dus niet aan jou. En degene die zomaar wat roept doet nu +1 en klaar, zonder iets van nadenken.

:roflol: jij bent de gene met vooroordelen

Als ik je advies mag geven zou ik dat kuur niet doen.

Heb het ook zo gedaan en ben absurd opgezwollen, ik was een lopende ballon.
Jij hebt ook nog een relatief hoger vetpercentage dan is het vele malen erger.

Ik zou zelf laag test en tren doen met evt t3 en proberen om op 9 procent te komen en wat vvm te gainen.

Eens maar ik vroeg het dus niet aan jou. En degene die zomaar wat roept doet nu +1 en klaar, zonder iets van nadenken. Als je vet% hoog is dan zou het feit dat deca maar 20% aromatiseert een argument kunnen zijn pro (en de lange aanwezigheid van +15 maanden van deca, een nadeel voor deze kuur. Maar ja ik wacht verder nog even af met wat voor spannende argumenten die 22 jarige gast gaat komen......Ik sta altijd open voor argumenten maar ben allergisch voor bullshit.

ben het overgens met je eens dat de betreffende opmerking nogal kort door de bocht was.

---------- Post added at 21:09 ---------- Previous post was at 21:07 ----------

Als ik je advies mag geven zou ik dat kuur niet doen.

Heb het ook zo gedaan en ben absurd opgezwollen, ik was een lopende ballon.
Jij hebt ook nog een relatief hoger vetpercentage dan is het vele malen erger.

Ik zou zelf laag test en tren doen met evt t3 en proberen om op 9 procent te komen en wat vvm te gainen.

adviseer je iemand voor zijn eerste kuur aan de tren en de t3 te gaan joh?

ben het overgens met je eens dat de betreffende opmerking nogal kort door de bocht was.

---------- Post added at 21:09 ---------- Previous post was at 21:07 ----------

adviseer je iemand voor zijn eerste kuur aan de tren en de t3 te gaan joh?

Wat is het probleem dan? Alsof testosteron een heel mild middel is.
T3 zie ik veel mensen gebruiken, beargumenteer eens waarom het niet kan?

Wat is het probleem dan? Alsof testosteron een heel mild middel is.
T3 zie ik veel mensen gebruiken, beargumenteer eens waarom het niet kan?

ok

tren heeft een flinke gebruiksaanwijzing, net als t3, dus bij voorbaat zou dat
al de nodige kennis vereisen.

testosteron is geen mild middel, maar wel redelijk simpel. Gewoon paar dagen
nolva als je tietjes gevoelig worden en dat was de gebruiksaanwijzing ongeveer :P

verder ben ik natuurlijk voor het gebruik van t3 en tren, maar niet als eerste kuur

verder vraag ik me af of het niet gewoon obvious is

:roflol: tren en t3 hebben een flinke gebruiksaanwijzing en test e niet?

Waar in hemelsnaam heb jij het over dude, je spuit gewoon per week een hoeveelheid en qua persoon krijg je sides van zoveel test of tren of t3.

Met test zwel je gewoon op en dat wil je niet als je een hoog vetpercentage hebt, been there done that en was niet leuk.

:roflol: tren en t3 hebben een flinke gebruiksaanwijzing en test e niet?

Waar in hemelsnaam heb jij het over dude, je spuit gewoon per week een hoeveelheid en qua persoon krijg je sides van zoveel test of tren of t3.

Met test zwel je gewoon op en dat wil je niet als je een hoog vetpercentage hebt, been there done that en was niet leuk.

dan had je je dieet en/of je oestrogeen in check moeten houden :D

en jij weet ook wel dat voor een test only kuurtje minder kennis nodig is als voor een test tren t3 kuurtje

je weet dondersgoed waar ik het over heb

Terug
Naar boven