XXL Nutrition

2 dagen achter elkaar sporten?

Casper1988

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
89
Lengte
1m78
Ik vroeg me af, Ik begin echt van het sporten te houden

Train op dit moment nog full body tot ik net wat meer kracht heb, en ga nu 3 x per week

Zou het een idee zijn iets vaker te gaan, maar dan zou het erop neer komen dat ik 2 dagen elkaar ga..

Dan pak je een lower- en upperbody schema

2 dagen achter elkaar trainen kan makkelijk

• Topic Starter Topic Starter
Ook met full body?

Ik zie het probleem niet?
Als je meerdere dagen wil gaan neem een split schema, als je het bij 3 keer wil houden doe full body ...

Kan met een full body ook wel. Moet je alleen niet maximaal zwaar gaan.

Doe zelf op zondag strongman events, maandag benckdrukken en dinsdag squatten. Duurt even voor je er aan gewent bent maar het gaat prima.

Kan met een full body ook wel. Moet je alleen niet maximaal zwaar gaan.

Doe zelf op zondag strongman events, maandag benckdrukken en dinsdag squatten. Duurt even voor je er aan gewent bent maar het gaat prima.

Als je rationeel denkt is het idioot om een beginner zoiets te adviseren imo
Hij gained sowieso makkelijk, 2 dagen full body na elkaar zal minder effectief zijn dan 1x gewoon hard trainen.

Als je meer wil trainen doe split, anders full body.
Kon TS zelf ook wel bedenken...

Als je rationeel denkt is het idioot om een beginner zoiets te adviseren imo
Hij gained sowieso makkelijk, 2 dagen full body na elkaar zal minder effectief zijn dan 1x gewoon hard trainen.

Als je meer wil trainen doe split, anders full body.
Kon TS zelf ook wel bedenken...

Je gaat echt niet dood van 2 dagen achter elkaar trainen. Misschien als je nou 2dagen achter elkaar zou maxen op squat en dl zonder goed te eten en met weinig slaap.

Als TS het niet aan kan, zou hij nog een ub/lb schema kunnen doen.

Een split aan een beginner geven is ook niet echt rationeel gedacht;)

Nja ben ik ook geen voorstander van maar als hij zo graag meer wil trainen is split wel beter dan je spieren te weinig rust gunnen denk ik. Ik kan er compleet naast zitten maar als beginner zet je toch makkelijk pr's, gain je makkelijk, ... Zonde om dan 2x minder hard te trainen dan dat je die 1x alles zou geven, mijn mening.

• Topic Starter Topic Starter
Hoor verschillende dingen, maar beste is dus rustdag tussen trainingen en dan morgen op 200% zeg maar?

Terug
Naar boven