Fitness Seller

2 jaar trainen 1 jaar serieus

hahaha, gasten die 2 jaar trainen willen mij de les spellen, hoe grappig!!

ok "ronny30"

Nee, jij bent sneu.

Ongeacht of je uberhaupt iets gepresteerd hebt of niet, zou je beter eerst eens kunnen nagaan wat iemands doelen zijn voordat je meteen al dingen gaat staan verkondigen. Dingen die er pas op het allerlaatste toe doen als je daadwerkelijk gericht bezig ben met BB en dus 5~6% wil staan.

Tegen de tijd dat mensen hier verder zijn met trainingen en resultaten zien ze zelf wel in of ze nog verder willen, en tegen die tijd weten ze zelf meestal ook al wat ze zoal moeten doen.

En naar mijn idee is TS nog lang niet zover.

Vrij logisch toch, als je bedenkt dat jij 'de man met vele trainingsjaren achter zijn naam' roept dat 2x per week een spiergroep aanpakken nergens goed voor is en vertelt dat je geen boterhammen moet eten ivm het zoutgehalte terwijl dat alleen van toepassing is bij iemand in een wedstrijdvoorbereiding en zeker niet bij de topicstarter of vrijwel ieder ander hier.

Ok Ronny, geef mij een beter alternatief...
Maar ik snap het niet zo goed.
Ik bereik toch wat ik wil?
Ik kom aan, dus waarom stoppen met brood?
Om het zout? Nou dan koop ik toch natrium arm brood...

Geef mij nou eens een schema, waarbij ik dit jaar nog tachtig kilo ga wegen?
bij voorbaat dank....

+100

Als iemand k*t genen had dan was het Frank Zane.
Volgens mij is hij uiteindelijk ook mr. olympia geworden....
Geduld, goed eten, veel trainen dan komt het wel goed.
En trouwens ik ben 180 cm en 73 kg atm.
Was 3 maanden terug 180 en 68 kg en ik ben een skinny mother****er.

Ik eet elke ochtend:
4 eieren
2 boterhammen met pindapoep
en een proteine shake
overdag nog een shake
6 boterhammen met makreel
2 bananen
kwark

Avondeten kip met rijst.
Of aardappelen met groente en rood vlees.

voor het slapen gaan nog een shake.

Om de maand gebruik ik 30 dagen creatine.

Misschien heb je hier iets aan?

kwark eet je voor het slapen gaan, wegens trage afgifte en niet door de dag. eet brinta, havermout of weetabix bij je ontbijt ipv brood. makreel is goed, maar meng dit door een beetje pasta of rijst, kun je makkelijk koud eten. als ik zo lees, eet je 4 maaltijden per dag. dat is zeker te weinig om te groeien. in het begin kom je sowieso aan, dat is de ontwikkeling van je spieren door die nieuwe prikkelingen. maar voor de rest is jou voeding echt k*t, kerel. ik zeg niet dat je moet eten als een bb, maar als je echt goed wilt groeien en blijven groeien op een deftige manier, dan zul je anders moeten eten. ik let ook niet 100% op mijn voeding. ik smokkel ook eens, een kwestie van het leuk te houden. maar ik weet dat 70% van je gains en vooral kwalitatieve gains door voeding komt.

kwark eet je voor het slapen gaan, wegens trage afgifte en niet door de dag. eet brinta, havermout of weetabix bij je ontbijt ipv brood. makreel is goed, maar meng dit door een beetje pasta of rijst, kun je makkelijk koud eten. als ik zo lees, eet je 4 maaltijden per dag. dat is zeker te weinig om te groeien. in het begin kom je sowieso aan, dat is de ontwikkeling van je spieren door die nieuwe prikkelingen. maar voor de rest is jou voeding echt k*t, kerel. ik zeg niet dat je moet eten als een bb, maar als je echt goed wilt groeien en blijven groeien op een deftige manier, dan zul je anders moeten eten. ik let ook niet 100% op mijn voeding. ik smokkel ook eens, een kwestie van het leuk te houden. maar ik weet dat 70% van je gains en vooral kwalitatieve gains door voeding komt.

Ok thanks man, ik zal mijn voeding eens uitbreiden naar 6 maaltijden per dag.

Hoewel er minder onzin in zit dan de vorige post, ben ik het er nog niet echt mee eens.

Om het maar even kort en duidelijk te maken voor TS;

Kijk bijvoorbeeld in mijn signature, reken je kcal behoefte uit. Zorg voor ~250gr eiwitten, kijk hoe je reageert op koolhydraten en vetten. Dus probeer een tijdje iets in de zin van 50%kh/30%eiwit/20%vet, en probeer na een tijdje eens 20%kh/30%/eiwit/50%vet (alle twee toch wel zeker een of 2 maanden proberen!).

Aantal maaltijden, kijk gewoon naar wat je lekker vindt. Wordt je gek van de honger met maar 3 maaltijden per dag? Verspreid het over 6 maaltijden. Wordt je gek van de honger van de 6 kleine maaltijden per dag? Neem 3 grotere, of er tussen in, whatever. Het komt uiteindelijk neer op hoeveel kcal je eet, that's it. Het beste is, als je de keuze hebt, om zoveel mogelijk van je kcal na de training te eten dan voor de training, maar als het niet anders kan, geen probleem, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Kwark voor het slapen kan, je kan ook gewoon 200gr vlees naar binnen werken. Ik vind persoonlijk een groot avond maal iets lekkerder dan een klein avondmaal 'omdat je ook nog kwark moet'. Mits je eiwitbron goed is en toch wel langzaam verteerd (vlees bv), is dat al voldoende. 200gr biefstuk bijvoorbeeld doet er al langer over om te verteren dan een bakje kwark. Die aminozuren blijven toch wel een tijdje rondzwerven, mits het een goede biologische waarde heeft (staat ergens in de stickies).

Nou vind ik het wel weer genoeg, lees gewoon de stickies, hiermee en wat er voor de rest gepost is moet je het makkelijk kunnen redden;)

Hoewel er minder onzin in zit dan de vorige post, ben ik het er nog niet echt mee eens.

Om het maar even kort en duidelijk te maken voor TS;

Kijk bijvoorbeeld in mijn signature, reken je kcal behoefte uit. Zorg voor ~250gr eiwitten, kijk hoe je reageert op koolhydraten en vetten. Dus probeer een tijdje iets in de zin van 50%kh/30%eiwit/20%vet, en probeer na een tijdje eens 20%kh/30%/eiwit/50%vet (alle twee toch wel zeker een of 2 maanden proberen!).

Aantal maaltijden, kijk gewoon naar wat je lekker vindt. Wordt je gek van de honger met maar 3 maaltijden per dag? Verspreid het over 6 maaltijden. Wordt je gek van de honger van de 6 kleine maaltijden per dag? Neem 3 grotere, of er tussen in, whatever. Het komt uiteindelijk neer op hoeveel kcal je eet, that's it. Het beste is, als je de keuze hebt, om zoveel mogelijk van je kcal na de training te eten dan voor de training, maar als het niet anders kan, geen probleem, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Kwark voor het slapen kan, je kan ook gewoon 200gr vlees naar binnen werken. Ik vind persoonlijk een groot avond maal iets lekkerder dan een klein avondmaal 'omdat je ook nog kwark moet'. Mits je eiwitbron goed is en toch wel langzaam verteerd (vlees bv), is dat al voldoende. 200gr biefstuk bijvoorbeeld doet er al langer over om te verteren dan een bakje kwark. Die aminozuren blijven toch wel een tijdje rondzwerven, mits het een goede biologische waarde heeft (staat ergens in de stickies).

Nou vind ik het wel weer genoeg, lees gewoon de stickies, hiermee en wat er voor de rest gepost is moet je het makkelijk kunnen redden;)

met jou aantal maaltijden ben ik totaal niet akkoord. regelmatig eten: om de 2 tot 3u is veel beter dan 3 maaltijden eten verspreid over de dag, ivm je metabolisme. wanneer je teveel tijd tussen je maaltijden laat, gaat je lichaam dit opslaan als reserves. en ivm met zijn eiwit behoefte, dat kan enkel hij bereken. niemand hier weet, hoe intensief hij traint, doet hij nog andere sporten, studeert hij of werkt hij, indien hij werkt, is het een zware job. al die factoren moet hij weten om ook zijn eiwit behoefte te kunnen weten. en kwark voor het slapen is veel handiger voor mensen die nog thuis wonen. dan krijg je niet het gezeur dat je zo laat nog aan het vuur staat te bakken. en 50% vet, hoe kom jij daarbij???

met jou aantal maaltijden ben ik totaal niet akkoord. regelmatig eten: om de 2 tot 3u is veel beter dan 3 maaltijden eten verspreid over de dag, ivm je metabolisme. wanneer je teveel tijd tussen je maaltijden laat, gaat je lichaam dit opslaan als reserves. en ivm met zijn eiwit behoefte, dat kan enkel hij bereken. niemand hier weet, hoe intensief hij traint, doet hij nog andere sporten, studeert hij of werkt hij, indien hij werkt, is het een zware job. al die factoren moet hij weten om ook zijn eiwit behoefte te kunnen weten. en kwark voor het slapen is veel handiger voor mensen die nog thuis wonen. dan krijg je niet het gezeur dat je zo laat nog aan het vuur staat te bakken. en 50% vet, hoe kom jij daarbij???
250gr eiwitten in combinatie met wat dan ook is genoeg. Zolang je maar rekening houdt met de snleheid van vertering/opname en de kritieke momenten, training/ontbijt.

Metabolisme is lulkoek, is al hier en daar aangetoond dat zelfs, ik geloof 72 uur, geen invloed heeft op je metabolisme (AFAIK van leangains, weet niet zeker). Maar in ieder geval kan je zelfs een dag zonder. Niet optimaal voor groei, maar even wat metabolisme betreft, maakt geen zak uit. Verdiep je anders eens in verschillende dieten ipv basis 101 DBB crap te verkondigen die eerder bedoeld zijn om nieuwkomers in te laten zien dat 'eten' niet standaard ontbijt/lunch/diner en een tussendoortje hoeft te zijn.

En het hangt er maar net vanaf wat je in zo'n maaltijd eet om te bepalen of het wordt opgeslagen of niet. Trouwens, als jij in een klap je gehele dag behoefte naar binnen werkt zal er ongetwijfeld iets worden opgeslagen als vet. Wat denk je dat er gebeurd als je lichaam meer energie nodig heeft? Juist, dan gaan je vet reserves er weer aan. Hoewel dit scenario nou niet bepaald een succes zal worden, maar om het even simpel te houden.

Kwark is handiger ja, maar ik zie hier ook genoeg mensen die geen cent hoeven bij te betalen, dat hangt allemaal maar net af van de ouders.

Vet is net zoals kh energie. Sterker nog, dat wordt langzamer opgeslagen, dus als je minder maaltijden eet is het theoretisch alleen maar beter. Het hangt maar net van je metabolisme af trouwens, sommigen kunnen gewoon nauwelijks kh naar binnen werken of ze worden al dik. Dat panische gedoe over vet altijd, onzin. Je hebt carbs nodig ja, voor de insuline. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je per se 500gr aan carbs naar binnen moet werken, zolang je het maar rond kritieke momenten neemt. Eiwitsynthese zal ook plaatsvinden zonder insuline, echter helpt insuline wel verdomt veel.

Deathstar daar vergis je je een beetje in, je lichaam kan meer met veel koolhydraten dan met veel vet. Verder heb je wel helemaal gelijk in het feit dat om de 2/3 uur eten totaal overbodig is.

hier ga ik zelfs nog niet meer op reageren. als je al begint te zeggen dat om de 2-3u eten niet beter is, zegt voor mij genoeg.

hier ga ik zelfs nog niet meer op reageren. als je al begint te zeggen dat om de 2-3u eten niet beter is, zegt voor mij genoeg.

Hoi hoi.
Je metabolisme versneld niet d.m.v. meerdere maaltijden op een dag =). Het helpt alleen om je kcal makkelijker naar binnen te werken! Het is natuurlijk een hele klus al de kcal weg te eten in 3 maaltijden. =( Maar dat is ook werkelijk de enige reden om je maaltijden te verdelen.
Een goede maaltijd heeft uren nodig om te verteren. Mits je een beetje rekening houdt met 'wat' je eet zal dat opslaan van alle energie als vet wel meevallen. Natuurlijk is elke persoon anders dan de andere. ;)

Waarom werkt een principe als intermittent fasting dan ook gewoon prima terwijl je daar 16 uur vast en in 8 uur je maaltijden eet?

Je denkt te oldskool ronny30, tijd om je kennis betreft bodybuilding weer even op te frissen.

Hoi hoi.
Je metabolisme versneld niet d.m.v. meerdere maaltijden op een dag =). Het helpt alleen om je kcal makkelijker naar binnen te werken! Het is natuurlijk een hele klus al de kcal weg te eten in 3 maaltijden. =( Maar dat is ook werkelijk de enige reden om je maaltijden te verdelen.
Een goede maaltijd heeft uren nodig om te verteren. Mits je een beetje rekening houdt met 'wat' je eet zal dat opslaan van alle energie als vet wel meevallen. Natuurlijk is elke persoon anders dan de andere. ;)

dat klopt niet helemaal ;) ligt ook helemaal aan iemands stofwisseling of een bepaalde GI-waarde van voedsel.

Laatst bewerkt:
dat klopt niet helemaal ;) ligt ook helemaal aan iemands stofwisseling of een bepaalde GI-waarde van voedsel.

Ik heb het over een goede maaltijd =)! Paar sneetjes brood met kipfilet heeft toch alleen in de maag, al 1.5 - 2uur nodig voordat het voorverteerd is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven