AndroidHealthClinic

2 weken trainingslog pavel tsatsouline

Calyptus

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.422
Lengte
1m97
Massa
107kg
Vetpercentage
13%
Schematje ziet er als volgt uit

5 dagen per week trainen, elke dag dezelfde training

Oefeningen

Deadlift
Benchpress
Squat
Push Press
BOR

Elke oefening heeft 2 werksets(ik doe nog een lichte single op 75-80% van het eerste werkgewicht als opwarming).
Eerste werkset is ongeveer 80-95% max * 5, tweede is gewicht van de eerste set -10kg * 5. Klein probleem is dat ik mn max wat aan het schatten ben om het moment, bij de meeste oefeningen al een tijdje niet meer naar PR gegooit.

En dat is het. 10 sets per dag dus. Elke training komt er dan 5kg bij, voel ik dat ik te dicht bij failure kom, wat absoluut te vermijden is , doe ik reps minder. Vanaf ik maar 3 reps meer kan

Dit schema is een aanpassing van het basisschema van pavel tsatsouline in Power to the People. Hij doet het enkel met deadlift en push press, ik ga het met iets meer oefeningen doen.

Elke woensdag en zaterdag doe ik er dippen, db curls en buik bij, donderdag en zondag zijn mn rustdagen.

Dit zou vrijwel pure CNS-training moeten zijn, aangezien ik nog een maandje in de cut zit moet ik op niet veel anders vertrouwen om krachtwinst te verkrijgen. Voor definitie en spierkwaliteit zou het ook enorm kunnen helpen.

Als het me goed bevalt doe ik het nog 2 weken langer

Laatst bewerkt:
Ik zou niet cutten en 5* pw squaten en dl'en tegelijk, dan moet je iig vreten als een gek. Waarom maar 2 weken?

Ik zou niet cutten en 5* pw squaten en dl'en tegelijk, dan moet je iig vreten als een gek. Waarom maar 2 weken?

volgens mij is het maar een "blok" van 2 weken

ik meen ook gelezen te hebben dat je best wat lager begint om elke training te kunnen verhogen

het is ook een kracht gericht schema

Het basis power to the people schema is toch eerst een set met je 5rm, dan een set met 90% daarvan en dan zoveel mogelijk sets met 80%?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Het basis power to the people schema is toch eerst een set met je 5rm, dan een set met 90% daarvan en dan zoveel mogelijk sets met 80%?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat staat ook in power to the people zie ik. Wat ik heb is het schema(of de gedachtegang) dat bij het "get stronger without bulking up"-hoofdstuk staat

volgens mij is het maar een "blok" van 2 weken

ik meen ook gelezen te hebben dat je best wat lager begint om elke training te kunnen verhogen

het is ook een kracht gericht schema

het cycled, na 2 weken (of minder) begin je terug met een lager gewicht. Ik begin conservatief met mn oude 1rep max, en rond af naar beneden met de gewichten. 1 week moet ik zeker kunnen doen, 2 weken weet ik niet.

Het is inderdaad een schema vooral op kracht gericht, qua massa heb ik genoeg buiten wat vet kwijtraken en wat achterlopende zones trainen. Ik sta op 109kg op 9-10%.

dat is het naked warrior schema dacht ik.
Waarom staat er dan "basic power to the people program" en staat het in het boek "power to the people"?

Maar misschien interpreteer ik het verkeerd.

@luuc: zelfde opmerking

Laat maar, gevonden, idd verkeerd geïnterpreteerd. In feite staat er dus dat het basisprogramma die 2 sets zijn, en dat er bij russian bear nog 15 sets of zo bijkomen.

• Topic Starter Topic Starter
eerste training vandaag gehad

DL 5*170 5*160
BP 5*100 5*90
PP 5*75 5*65
FSQ 5*90 5*80
BOR 5*90 5*80

Alles gelukt buiten BOR, maar een pak moeilijker dan verwacht. Ik heb het "maximize tension, and slow movement" principe van pavel gebruikt, is het normaal dat alles dan zwaarder wordt ook al zijn de gewichten matig?

Normaal doe ik mijn oefeningen snel en explosief, nu vrij traag. Bij DL had mijn grip daar onder te lijden, bij bp voelde ik me een pak zwakker terwijl 5*100 normaal in de lucht vliegt, en bor kreeg ik niet eens tegen mn borst met dat trage gedoe. Power breathing heb ik ook geprobeert, maar dat lukte langs geen kanten, na de laatste rep zat ik compleet zonder adem. Ook niet de bedoeling denk ik.

Is het normaal dat je zwakker bent dan normaal bij die "max tension", of doe ik iets verkeerd? Misschien moet ik het wat gewoon worden. Enkel squat was een makkie.

Kleine aanpassingen, ik ga dl maar met 2.5kg per training omhoog laten gaan om langer voordeel eruit te halen, en BOR vervangen door optrekken. Ik vind het echt een k*toefening, en mn onderrug ook.

Morgen

DL 5*172.5 5*162.5
BP 5*105 5*95
PP 5*80 5*70
FSQ 5*95 5*85
Optr 5reps 5reps(zonder extra gewicht eerste keer)

BC: 12*20 12*22 10*20(lang geleden dat ik hoog rep gedaan heb, eens afwisselen)
Dippen: 3*8
Buik: 8 sets

Laatst bewerkt:
Wat is "max tension"? Klinkt stom, zou gewoon liften hoe je 't sterkst bent.

Wat is "max tension"? Klinkt stom, zou gewoon liften hoe je 't sterkst bent.
2q8zqcp.jpg
Als het zo verder gaat ga ik hier binnekort heel het boek hebben gepost :p

Terug
Naar boven