AndroidHealthClinic

20 kg aan vet erbij in 6 maanden

ja hoor doe ik ook

ben zelf 23kg nu kwijt sinds maart, nadat ik mij ook 2 jaar heb laten gaan..

ben begonnen met op het begin gelijdelijk aan minder koolhydraten te eten en lichte cardio te doen, op dit moment eet ik zo goed als geen carbs, 1x refeed om de 2 weken en veel cardio

• Topic Starter Topic Starter
ja hoor doe ik ook

ben zelf 23kg nu kwijt sinds maart, nadat ik mij ook 2 jaar heb laten gaan..

ben begonnen met op het begin gelijdelijk aan minder koolhydraten te eten en lichte cardio te doen, op dit moment eet ik zo goed als geen carbs, 1x refeed om de 2 weken en veel cardio

Ok tnx voor je reactie. Zo 23 kg dat is een hele knappe prestatie in zo een korte periode! Hoe lang doe je die refeed ? 1 dag of 1 week ?

En hoe vaak doe je aan KT en doe je aan cardio ?

Ik zit vandaag op de 86,8 kg, hoop eigenlijk voor augustus wel de 80 kg te halen, want eind augustus ga ik op vakantie, zou mooi zijn als mijn love handles dan weg zijn.

Heb ook een bodyfat meter besteld om alles nauwkeuriger op te meten. Komt morgen binnen hopelijk.

Ok tnx voor je reactie. Zo 23 kg dat is een hele knappe prestatie in zo een korte periode! Hoe lang doe je die refeed ? 1 dag of 1 week ?

En hoe vaak doe je aan KT en doe je aan cardio ?

Ik zit vandaag op de 86,8 kg, hoop eigenlijk voor augustus wel de 80 kg te halen, want eind augustus ga ik op vakantie, zou mooi zijn als mijn love handles dan weg zijn.

Heb ook een bodyfat meter besteld om alles nauwkeuriger op te meten. Komt morgen binnen hopelijk.

1 dag, eet nog altijd clean die dag (heb toevallig gisteren voor het eerst in 3 maand gejunked) maar wel hoog in carbs

ik doe 4x per week krachttraining met een klassiek splitschema, gevolgd door cardio. Was begonnen met 4x20 minuten per keer en opgebouwd tot nu 4x60 minuten. En probeer ook nog 1x per week op mijn mountainbike te kimmen. En vanaf volgende maand nog eens 2x 60 minuten zwemmen per week erbij :p

Zo heb zojuist mijn vetpercentage opgemeten, en die zit op 27 % :( Had al zo een vermoeden dat deze hoog zou zijn, maar had eerder rond de 20 % gedacht.

Als ik de Katch-Mcardle formule volg, dan zou mijn onderhouds behoefte 2409 kcal zijn (met activiteiten niveau 2). Volgens de stickies moet ik daar dus 500 kcal onder gaan zitten. Dus 1909 kcal per dag.

Is het dan verstandig om op trainingsdagen 2409 kcal te eten, en dan de 500 kcal te verbranden met mijn krachttraining en cardio ? En op de rustdagen gewoon 500 kcal minder eten (dus 1909 kcal) ?

Dat is een prima plan ja. Al denk ik dat je je activiteitenniveau ook had kunnen berekenen inclusief dat sporten, dan neem ik aan dat je op een ander niveau uitkomt. Dan kan je ook daar 500 onder gaan zitten en dan elke dag. Dan hoef je meteen niet zo moeilijk meer te doen met zorgen dat je 500 kcal verbrandt op zo'n machine om weer goed uit te komen. Overigens zijn die machines vaak redelijk optimistisch over hoeveel je hebt verbrandt.
Deze variant betekent natuurlijk wel dat je dan consequent ook moet gaan sporten.

Allebei de manieren zullen in ieder geval werken.

Wat ik overigens een goed boek vond en wat je ook in no time uitleest is The Hacker's diet. Het is allemaal redelijk simpel en straightforward zonder allerlei vooralsnog onnodig complexe materie als carb cycling en alternatief veel/weinig eten enzovoorts. Online te vinden op http://www.fourmilab.ch/hackdiet/
Bovendien kan je als je een account maakt op de website per dag bijhouden hoeveel je weegt en dus kijken wat je voortgang nou echt is, inclusief mooie trendlijnen enzovoorts.

Dat is een prima plan ja. Al denk ik dat je je activiteitenniveau ook had kunnen berekenen inclusief dat sporten, dan neem ik aan dat je op een ander niveau uitkomt. Dan kan je ook daar 500 onder gaan zitten en dan elke dag. Dan hoef je meteen niet zo moeilijk meer te doen met zorgen dat je 500 kcal verbrandt op zo'n machine om weer goed uit te komen. Overigens zijn die machines vaak redelijk optimistisch over hoeveel je hebt verbrandt.
Deze variant betekent natuurlijk wel dat je dan consequent ook moet gaan sporten.

Allebei de manieren zullen in ieder geval werken.

Wat ik overigens een goed boek vond en wat je ook in no time uitleest is The Hacker's diet. Het is allemaal redelijk simpel en straightforward zonder allerlei vooralsnog onnodig complexe materie als carb cycling en alternatief veel/weinig eten enzovoorts. Online te vinden op http://www.fourmilab.ch/hackdiet/
Bovendien kan je als je een account maakt op de website per dag bijhouden hoeveel je weegt en dus kijken wat je voortgang nou echt is, inclusief mooie trendlijnen enzovoorts.

Ja ik twijfelde tussen activiteits niveau 2 en 3. Ik train maar 3 keer per week, 30 mins KT en 30 mins cardio per keer. De rest van de week (werk ongeveer 60 uur per week) zit ik achter mijn bureau en beweeg dus heel weinig verder. Vandaar dat ik niveau 2 heb gekozen.

Die Hacker's diet klinkt wel interessant, ga ik me wel in verdiepen.

Terug
Naar boven