MuscleMeat

20 uur per dag werken kan volgens Rita, voorstel voor vlaktaks

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
"We moeten toe naar belastingvermindering en een eenvoudiger belastingsysteem. Dan kun je gaan denken aan de vlaktaks", aldus Verdonk.
Momenteel kent het Nederlandse systeem voor inkomstenbelasting vier schijven, waarbij naar mate meer verdiend wordt ook een hoger percentage belasting betaald moet worden. [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bij de vlaktaks, of flattax, betaalt iedereen hetzelfde percentage belastingen.

Inkomensongelijkheid
Het argument dat een dergelijk belastingsysteem voor een grotere inkomensongelijkheid zal zorgen verwerpt de oud-minister van Integratie.
"De een is ondernemender dan de ander en bereid meer risico's te nemen. Ik ken ondernemers die twintig uur per dag werken. Als je acht uur per dag voldoende vindt verdien je natuurlijk ook minder."
"Als ik op de miljonairsbeurs rondloop en al die jachten en dure auto's zie dan denk ik: wat fijn als je dat kan kopen. Ik kan je zeggen, ik kan het niet kopen en ik heb er ook geen last van."

Bezuinigingen
Om een dergelijk belastingsysteem te kunnen financieren wil Rita Verdonk bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en de Antillen. Ook is volgens haar een efficiencyslag te maken binnen de ambtenarij.
De Sociaal Economische Raad (SER) opperde onlangs in het rapport 'Duurzaam globaliseren: een wereld te winnen'ook de vlaktaks als nieuw fiscaal stelsel.
http://www.nu.nl/news/1607476/34/Rita_Verdonk_wil_invoering_vlaktaks.html

Natuurlijk, 20 uur per dag werken. Nu zijn er best personen zijn die rond de 16 uur per dag uitkomen maar 20 uur per dag is wel heel erg extreem. Maar goed Rita kent die ondernemers dus.

Vlaktaks op zich is overigens niks mis mee, het maakt in ieder geval het belastingstelsel een stuk simpeler. Overigens een illusie dat je door een vlaktaks meer gaat overhouden, wat je straks minder betaalt aan inkomstenbelasting wordt elders wel weer weggeroofd.

Lijkt mij wel relaxed, dan hoef je maar 1,5 dag per week te werken.

ik werk al jaren 20 uur per dag

Rita overdrijft weer lekker en ik krijg het idee dat mevrouw ineens niet meer naar het volk wilt luisteren, maar de ondernemers een steuntje in de rug wilt zijn. Aangezien ze al maanden aan het roepen is zonder een echt programma, is bij deze Rita voor mij afgeschreven. VVD komt weer stukje bij beetje meer in de buurt.

Kijk ik snap heus wel dat als je 20 uur per dag werkt dat je dan "meer" verdiend. Maar ze kan niet verwachten dat werknemers maar 20 uur per dag hart voor de zaak van de baas moet hebben. Toen ik een eigen bedrijf had, werkte ik soms ook 16 uur per dag. Tja, tis voor je eigen, dus waarom dan niet. En wat betreft flattax, pure zelfverrijking en uiteraard weer op advies van haar vriendjes de ondernemers.

rita verdient al lang de kogel

Rita kan de pot op, dat ze zelf 20 uur eens gaat 'werken'.

Doe toch eens normaal man...sjongejonge zeg...:rolleyes:

wat is daar nu niet normaal aan, alle politiekers verdienen imo niet veel beter, dood moeten ze nu ook niet maar ze hoeven er ook niet te zijn, zeker niet als ze zulke stomme gedachten hebben als rita

Rita is overrated... no way dat ik ooit 20u per dag ga werken.

wat is daar nu niet normaal aan, alle politiekers verdienen imo niet veel beter, dood moeten ze nu ook niet maar ze hoeven er ook niet te zijn, zeker niet als ze zulke stomme gedachten hebben als rita

Ze verdien wel de kogel, maar dood hoeven ze niet. Jaja...terugkrabbelen heet dat. Hou dat sorrt uitspraken voor je of ga op een extremistische site zitten ofzo. Geen enkele politicus verdient de kogel, of je het nu met ze eens bent of niet.

wel vind ik dat er bezuinigd moet worden op ontwikkelingshulp en de Antillen. Het geld komt grotendeels toch niet op de plek waarvoor het bestemd is. Ook vind ik dat er flink gesneden moet worden in de sociale voorzieningen. Dit zou ook niet een taak voor de gemeente moeten zijn maar voor een extern bedrijf. Over het algemeen werkt het personeel harder en zijn ze zakelijker. Ook zijn ze minder gevoelig voor bedreigingen omdat het vaker mensen van buiten de gemeente betreft. Uitkering omlaag en (minimum) inkomen iets omhoog.

Geen enkele politicus verdient de kogel

ben ik niet met je eens maar kom ja, ik ben dan ook niet de persoon die ervoor zal zorgen dat ze de kogel krijgen, maar als gelijk welke politieker vermoord of aangevallen word ga ik er zeker niet van wakker liggen

en uiteindelijk waren stalin, hitler, mao, hoxha, mussolini, franco ... ook allemaal politici dus dat geen enkele politicus de kogel verdient ...

Ze verdien wel de kogel, maar dood hoeven ze niet. Jaja...terugkrabbelen heet dat. Hou dat sorrt uitspraken voor je of ga op een extremistische site zitten ofzo. Geen enkele politicus verdient de kogel, of je het nu met ze eens bent of niet.

Jij bent ook net zo hypokriet als het maar kan he. Omdat het nu over politici gaat mag het ineens niet? Man ik heb jou al zoveel mensen hier dood zien wensen.....

Jij bent ook net zo hypokriet als het maar kan he. Omdat het nu over politici gaat mag het ineens niet? Man ik heb jou al zoveel mensen hier dood zien wensen.....

Graag quotes en anders mond houden. Beetje suggestieve reacties neerplempen kan iedereen wel. Iemand in een kwaad daglicht zetten ook. Ik eis quotes waarin ik iemand dood wens.

ik werk al jaren 20 uur per dag

Je werkt net 1,5 jaar man:D

En ze bedoeld niet dat iedereen 20 uur moet gaan werken.
Ze vind gewoon dat mensen die meer verdienen niet meer % bel;asting hoeven te betalen omdat je anders niet beloond word voor je extra werk/inkomen.

Je werkt net 1,5 jaar man:D

En ze bedoeld niet dat iedereen 20 uur moet gaan werken.
Ze vind gewoon dat mensen die meer verdienen niet meer % bel;asting hoeven te betalen omdat je anders niet beloond word voor je extra werk/inkomen.

Precies. En daar kan je toch niks tegen hebben? Wat een domme uitspraken worden hier weer gepost, zoals "alle politici verdienen niet veel beter dan de dood". Dat zullen weer allemaal mensen zijn die steun trekken of een zielige job hebben in een fabriek en nu lekker liggen klagen dat ze te weinig koopkracht hebben. De personen die zware (intellectuele) arbeid moeten verrichten en 10/12u per dag weg zijn van huis voor hun job, zullen dit alleen maar aanmoedigen.

Terug
Naar boven