XXL Nutrition

20 uur per dag werken kan volgens Rita, voorstel voor vlaktaks

Precies. En daar kan je toch niks tegen hebben? Wat een domme uitspraken worden hier weer gepost, zoals "alle politici verdienen niet veel beter dan de dood". Dat zullen weer allemaal mensen zijn die steun trekken of een zielige job hebben in een fabriek en nu lekker liggen klagen dat ze te weinig koopkracht hebben. De personen die zware (intellectuele) arbeid moeten verrichten en 10/12u per dag weg zijn van huis voor hun job, zullen dit alleen maar aanmoedigen.

Feit is wel dat die mensen waar jij het over hebt later beginnen met werken en vaak eerder ophouden.

Feit is wel dat die mensen waar jij het over hebt later beginnen met werken en vaak eerder ophouden.

Later beginnen met werken, akkoord. Een opleiding duurt ongeveer 5 jaar. Maar langer werken, weet ik toch niet. Ik denk dat deze mensen langer hun job kunnen blijven uitoefenen dan mensen die al 40 jaar met bakstenen hebben liggen sleuren bijvoorbeeld. In mijn omgeving zie ik toch weinig mensen met verantwoordelijke functies die al rond hun 55e stoppen. Rond 50 jaar beginnen de topfuncties zich meestal pas aan te bieden.

Precies. En daar kan je toch niks tegen hebben? Wat een domme uitspraken worden hier weer gepost, zoals "alle politici verdienen niet veel beter dan de dood". Dat zullen weer allemaal mensen zijn die steun trekken of een zielige job hebben in een fabriek en nu lekker liggen klagen dat ze te weinig koopkracht hebben. De personen die zware (intellectuele) arbeid moeten verrichten en 10/12u per dag weg zijn van huis voor hun job, zullen dit alleen maar aanmoedigen.

wat een zever is dat nu weer, ik doe mijn job graag, ik werk graag, ik vind je houding en vooroordelen ten opzichte van arbeiders wel zwakjes, je mag niet vergeten dat onze economie op hen draait en moesten ze er niet zijn zou je geen eten, drinken, tv, auto, etc hebben

heb je mij al horen je klagen over koopkracht? over men "zielige" job? ik trek geen steun dus daar klopt je bewering ook al niet, denk eens na voor je iets zegt in het vervolg

als ik zeg dat een politicus mag sterven van mijn part is dat ook zo, zoals ik al gezegd heb, ik zou persoonlijk niemand doden, zou dat niet kunnen maar zou er zeker niet van wakker liggen moest iemand het toch doen

en we wonen toch in een land waar vrije meningsuiting geldt? velen hier maken zich constant schulding aan racisme en discriminatie terwijl het bij wet verboden is, allemaal onder de noemer vrije meningsuiting, maar als je de politiek beledigt of iets slecht toewenst schieten ze in actie, maarja, van een land dat het koningshuis nog steeds "aanbid" kan je niet veel meer verwachten zeker :rolleyes:

Als anderen reageren op u 'dwaze' uitingen, dan is dat ook vrijheid van meningsuiting.

Als anderen reageren op u 'dwaze' uitingen, dan is dat ook vrijheid van meningsuiting.

tuurlijk, maar dan mag ik er toch ook weer op reageren met nog meer "dwaze" uitingen? heb hier toch nog niemand proberen te belemmeren van zijn mening te uiten?

20 uur per dag werken, ik geloof er geen reet van.
Slapen
eten
persoonlijke hygiëne
vrije tijd
dit alles in 4 uur?....die lui zullen wel 20 uur op hun werk zijn ja, maar 20 uur hard werken...nee

en volgens mij is dit een sneaky manier om de belasting op normale lonen omhoog te krijgen.
Want het is duidelijk dat als de mensen met hogere inkomsten minder hoeven te gaan betalen, dat dan de mensen met lagere inkomsten deze misgelopen belasting mogen gaan compenseren. M.a.w, het zal wel 15% gaan schelen voor die rijke fl**kers terwijl jan modaal 3% extra mag gaan betalen. Zow dit wijf is echt slim zeg, geen wonder dat ze bodyguards nodig had, wat een mong**l.

tuurlijk, maar dan mag ik er toch ook weer op reageren met nog meer "dwaze" uitingen? heb hier toch nog niemand proberen te belemmeren van zijn mening te uiten?

Toch wel, als je zegt
en we wonen toch in een land waar vrije meningsuiting geldt?

Dan wil je dus ook zeggen dat ze niet op u moeten vitten als je a of b zegt.
Dus toch wel een belemmering.
Je mag zeggen wat je wilt, maar als u mening nu eenmaal erover was (en geef nou toe, het was erover), dan kan je dat soort reacties verwachten.

@yzord: dat is rita mooi kritisch bekeken :p HULDE!

goed punt toch, wie veel werkt verdient veel, wie niet veel werkt verdient minder.

• Topic Starter Topic Starter
Slapen
eten
persoonlijke hygiëne
vrije tijd
dit alles in 4 uur?....die lui zullen wel 20 uur op hun werk zijn ja, maar 20 uur hard werken...nee

en volgens mij is dit een sneaky manier om de belasting op normale lonen omhoog te krijgen.
Want het is duidelijk dat als de mensen met hogere inkomsten minder hoeven te gaan betalen, dat dan de mensen met lagere inkomsten deze misgelopen belasting mogen gaan compenseren. M.a.w, het zal wel 15% gaan schelen voor die rijke fl**kers terwijl jan modaal 3% extra mag gaan betalen. Zow dit wijf is echt slim zeg, geen wonder dat ze bodyguards nodig had, wat een mong**l.

Vlaktaks zal lager liggen dat wat de meesten nu aan belasting betalen (rond de 25%). Maar daar staat tegenover dat er geen aftrekposten meer mogelijk zijn. Hypotheekrente-aftrek vervalt dus ook.

Ze verdien wel de kogel, maar dood hoeven ze niet. Jaja...terugkrabbelen heet dat. Hou dat sorrt uitspraken voor je of ga op een extremistische site zitten ofzo. Geen enkele politicus verdient de kogel, of je het nu met ze eens bent of niet.

Van mijn part mag Iran ontploffen. Lijkt me heerlijk met een bakkie popcorn live op tv te zien hoe ze kruipend over het asvalt hun benen zoeken.

:rolleyes:

Slapen
eten
persoonlijke hygiëne
vrije tijd

Ze zullen heus wel niet elke dag 20u werken en waarschijnlijk heeft Rita ook een klein beetje overdreven, maar je begrijpt toch dat veel ondernemers 15+ uren per dag werken om hun zaak rendabel te houden?
En het is natuurlijk weer de eeuwige vraag waar ze het geld vandaag gaan halen voor een vlaktaks. Je kan dan redeneren dat door een vereenvoudiging in het belastingstelsel de "rijkeren" minder geneigd zijn om hun geld naar het buitenland te versluizen. Bovendien zal het werk van de fiscus een pak gemakkelijker worden waardoor misbruiken sneller opgespoord en veroordeeld zullen worden.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is de controle van de fiscus echt een lachtertje door enerzijds de incompetentie van de dienst Financiën en anderzijds hun onderbemandheid waardoor ze nauwelijks iets kunnen opvolgen. Dit zou kunnen verholpen worden door de vlaktaks.

Slapen
eten
persoonlijke hygiëne
vrije tijd

Als niet werkende heb je daar weinig last van.

Ik kon de uitspraak toch eerder steunen wanneer ze gezegd zou hebben dat de belasting op overuren omlaag moet.

• Topic Starter Topic Starter
Als je niks beter te melden hebt meldt dan niks. Niet de thread vernken!

debiele ideeen altijd. ze kan me anus likken

Ik kon de uitspraak toch eerder steunen wanneer ze gezegd zou hebben dat de belasting op overuren omlaag moet.

Ja dit zou bijvoorbeeld goed kunnen. Echter in veel beroepen komen overuren helemaal niet voor.
Bij mij staat op papier 37,5. Maar als dit er 60 zijn word er niks extra betaald. Ik heb gewoon een salaris en dat word verdeeld over 37,5 uur en dat is dan je uurloon.
Ongeacht mijn uren, heb ik een vast salaris. Ik werk dan ook zelden over.
Gaat hij zeggen elk uur word betaald, dan draai ik dubbele uren;)

Terug
Naar boven