Fitness Seller

2012

De Maja's en inca's waren achterlijke bosbewoners

Maja's en Inca's waren diezelfde homo sapiens als waar jij en ik verbonden mee zijn maar omgeven met hele andere geografische en bio-klimatologische omstandigheden.

Je komt over als een nogal kortzichtig persoon, iemand die nauwelijks moeite doet om bepaalde oorzaak en gevolg relaties op basis van feiten en daaruit ontrokken theorieen te willen doorgronden.

Wow, jij bent echt te kanker dom voor woorden. Ik heb heel wat domme opmerkingen gezien op dit forum, maar deze slaat toch wel echt alles.

De Maya's en Inca's liepen duizenden jaren voor op de de rest van de wereld.
Zelfs nu weten wij nogsteeds niet hoe hun bepaalde astronomische berekeningen hebben gedaan zonder dat ze telescopen hadden.
Tevens is onze calender gebaseerd op de Inca calender.

Zo 'slim' en alsnog barbaars en achterlijk om mensen op te offeren zodat het daglicht kon ontstaan, hoezo astronomisch :)

de hogere machten die hen hebben onderwezen hadden hen moeten leren dat de zon geen God is!

Haha zonverering basis van elk geloof, zonaanbidders zijn maar een klein groepje r**ards die in het Perzische tijd leefden (tijd waarin pedofilie, moord en kinderliefde legaal was) en het zijn vaak ook nog eens vuuraanbidders, zoroashrtisme als ik het goed spel is die afgoderij.

De Abrahamatische religies hebben het over de Schepper van ALLES, niet van een of ander zon of maangod. Dit is de Ormazd (zon) en Ahriman (maan) waar Zoroashtristen in geloven en die nog steeds in Iran en India leven.
Vaak gaan deze lieden in speciale vuurtempels en gaan ze vuur aanbidden, wat dat te maken heeft met de zon en maan weet ik niet, en die onzin boeit mij ook niet.

Laatst bewerkt:
Zo 'slim' en alsnog barbaars en achterlijk om mensen op te offeren zodat het daglicht kon ontstaan, hoezo astronomisch :)

de hogere machten die hen hebben onderwezen hadden hen moeten leren dat de zon geen God is!

Haha zonverering basis van elk geloof, zonaanbidders zijn maar een klein groepje r**ards die in het Perzische tijd leefden (tijd waarin pedofilie, moord en kinderliefde legaal was) en het zijn vaak ook nog eens vuuraanbidders, zoroashrtisme als ik het goed spel is die afgoderij.

De Abrahamatische religies hebben het over de Schepper van ALLES, niet van een of ander zon of maangod. Dit is de Ormazd (zon) en Ahriman (maan) waar Zoroashtristen in geloven en die nog steeds in Iran en India leven.
Vaak gaan deze lieden in speciale vuurtempels en gaan ze vuur aanbidden, wat dat te maken heeft met de zon en maan weet ik niet, en die onzin boeit mij ook niet.
Misschien moet je eens wat meer informatie opzoeken ipv weer eens domme kortzichtige opmerkingen te plaatsen zoals je altijd doet.

Hoe denk jij dat het Christendom is ontstaan?
Waarom denk je dat er 12 disciplen zijn en 1 god?

Maar ok, volgens jouw zijn zonaanbidders simpele mensen. Dan vind ik het toch best knap dat deze simpele mensen de grootste bouwerken ooit hebben gemaakt.
Maya's, Inca's, Egyptenaren, Azteken, Celten, etc etc.
Deze simpele volkeren waren de bouwstenen voor onze beschaving.

Misschien moet je eens wat meer informatie opzoeken ipv weer eens domme kortzichtige opmerkingen te plaatsen zoals je altijd doet.

Hoe denk jij dat het Christendom is ontstaan?
Waarom denk je dat er 12 disciplen zijn en 1 god?

Maar ok, volgens jouw zijn zonaanbidders simpele mensen. Dan vind ik het toch best knap dat deze simpele mensen de grootste bouwerken ooit hebben gemaakt.

Moord en oorlog is beschaving?
Damn, je bent een echte darwinist...

En de Abrahamatische religies zijn ontstaan door mensen, ook wel profeten genoemd. Of je er in gelooft of niet is anders, het is wel logisch als elk volk en cultuur een boodschapper krijgt. Zeg ik als agnost.
Maar mensen zijn dom en gaan sektes, zelfmoordcults en zonoffering bedenken. Anderen volgen een psychopaat in een gekkenhuis die de basis van Hitler's gedachtegoed was, het is maar hoe je het verondersteld.

Laatst bewerkt:
Goed excuus om jezelf nog ff kapot te kuren voor 2012 :P

edit

Ow er was ineens een serieuze discussie op pagina 2, nou als het zelfs op DBB serieus word dan zal het wel waar zijn...

Als er iets veranderd is het onze drang voor rijkdom en technologie, waar de aarde aan ten onder gaat.

En dat is zo slecht nog niet, want zeg nou zelf, wij zijn ook maar een wezen van de aarde... Maar we slachten dieren, slopen natuurgebieden en eisen alles op, om er zelf maar rijker en beter van te worden. Ooit moet daar natuurlijk een eind aan komen, natuurrampen kan je niks tegen doen, zelfs met de verst geadvanceerde technologie niet, dus als we aan ons einde komen dan is een natuurramp de oorzaak.

Ik dacht de romeinse kalender?
Ik ben er misschien zeker van...

Je hebt gelijk. Onze huidige kalender, de Gregoriaanse kalender is gebaseerd op de Juliaanse kalender van de Romeinen.

Met alle respect voor de Azteken en Inca's maar zij hebben bijzonder weinig bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid zo gekeken door onze Eurocentrische koker, zonder dat ik daar een waardeoordeel bij wil impliceren. Zij hebben nooit deelgenomen aan een dynamische uitwisselingsproces zoals de Euraziatische beschavingen ervoeren en de biologische diversiteit van hun leefomgeving heeft geen of niet genoeg aanleiding gegeven tot de technologische en culturele 'explosies' zoals wij die op 'ons' continent kenden. Op het moment dat de Europeaan daar aankwam troffen ze vrij statische beschavingen waarvan de oorzaken terug te voeren zijn naar geografische en bio-klimatologische omstandigheden. Heeft niets te maken met de achterlijkheid van de Inca an sich, zoals bijvoorbeeld Melkisgoed lijkt te denken (een bijzonder sociaal darwinistische opvatting overigens) Het zullen enkele relatief kleine dingen zijn die wij van hen hebben overgenomen, zoals chocolade, mits ik niets essentieels over het hoofd zie..

Tevens is zonverering de basis van elk geloof. Elk geloof is gebaseerd op zonverering omdat ze zon synoniem staat voor leven. Geen zon = geen leven, iets wat de mensen in de oudheid allang wisten.

Het was en is een kunstgreep om mensen aan een niet autonome mal van controle te koppelen. Die vormen van geloof zijn roosters met een opzet om inschikkelijkheid te implementeren daar waar immers de volgeling gelooft zelf gekozen te hebben.

Echter, het maanlicht reikt de spatie aan om een eigen snoer te verbinden aan de systeemkast. Ironisch hoe een ieder van ons van geboorte af al werd verteld dat je bij het donker de oogjes moest sluiten. De maan is het gesteende die verlossing aanreikt en dat wordt goed geheim gehouden.

Er is enkel bewijs dat die bouwwerken er waren in de periode dat die volkeren hier rondliepen, wat nog niet meteen wilt zeggen dat ook die volkeren die bouwwerken zelf hebben geplaatst

Er is enkel bewijs dat die bouwwerken er waren in de periode dat die volkeren hier rondliepen, wat nog niet meteen wilt zeggen dat ook die volkeren die bouwwerken zelf hebben geplaatst
Dus je argument is dat de Azteken e.d. eigenlijk gewoon achterlijk waren en dat ET die pyramide gebouwd heeft?

Gelukkig gat het op pagina 2 nog steeds over 2012 en niet over wie de grootste historische kennis heeft of het grootste internet ego. ;)

Het grappige aan 2012 is dat de Inca's nooit hebben gezegd dat de wereld ten einde komt. Volgens de inca's komt er alleen 'verandering'.

De wereld komt alleen ten einde volgens alle kneuzen die het hele idee van 2012 uit ze verband halen.

Btw, in 2012 hebben we een Solar Max ;)
Ook zijn er dan nieuwe presidents verkiezingen in America

Wat wil je daar mee zeggen?

Deze thread is zo ****ing kansloos. Ugh.

*kuch*

[Link niet meer beschikbaar]

Dikke rating ook op imdb.

Het zou voor de aarde en de mensheid zelf niet verkeerd zijn als in korte tijd een paar miljard mensen opgeruimd zouden worden. To make a fresh start zegmaar.

Het zou voor de aarde en de mensheid zelf niet verkeerd zijn als in korte tijd een paar miljard mensen opgeruimd zouden worden. To make a fresh start zegmaar.

Ergens waar, is dan echter een kwestie van tijd voor we weer terug bij af (nu) zijn.

Terug
Naar boven