AndroidHealthClinic

-

kemagezien

Novice
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
40kg
ik ben momenteel 16 jaar.
1m85 groot
weeg 88kg

volgens http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/

is mijn % lichaamsvet : 28%
aantal kilo's vet : 20.0 kg
vetvrije massa : 68.0 kg
en een overgewicht van 2.8kg
Nu, ik zou willen beginnen met een goed voedingsschema op te stellen zodat ik zeker al wat zou afvallen en die aantal kilo's vet kan verminderen. (graag wat advies voor een goed voedingsschemawant ik weet niet goed hoe te beginnen.)

endan zijn er ook die 'zwembandjes' daar wil ik graag van af. ik geloof dat met af te vallen deze al zullen verminderen, maar zijn er ook specifieke oefeningen daarvoor?

en graag ook nog wat info, advies, etc. over alles zo wat eigenlijk

mvg. kemagezien

Stickies lezen ...

Plaatselijk vetverbranden gaat niet.

Gewoon afvallen zal al veel helpen.

Net zoals de stickies lezen, aangezien daar alle informatie instaat die je nodig hebt om een goed voedingsschema op te stellen.

Ga je ook trainen?

• Topic Starter Topic Starter
jha ik ben wel van plan om te trainen.

ik heb een volledige fitnessbank ter beschikking, zou zonde zijn om deze links te laten liggen :D

Vooral veel cardio doen ook, 5 keer per week 45 minuten ofzo. Daarnaast natuurlijk ook degelijke krachttraining (sportschool?) en goede voeding zoals allemaal in de stickies beschreven!

• Topic Starter Topic Starter
ik ben niet van plan om enkel af te vallen dus die 12.8 kg halen lijkt me moeilijk aangezien je dan ook traint --> spieren kweekt en spieren wegen ook natuurlijk

Ik heb net even die calculator gedaan en daar kwam een VP van 13,6% uit. Met een huidplooimeting kom ik uit op 16%. Dat scheelt nogal...

Plaatselijk vetverbranden is lastig. Ik heb echter wel eens een roddel opgevangen dat stokzwaaien (stok in je nek en dan je schouders draaien) zou helpen bij het verbranden van enige zwembanden...

Ik heb net even die calculator gedaan en daar kwam een VP van 13,6% uit. Met een huidplooimeting kom ik uit op 16%. Dat scheelt nogal...

Plaatselijk vetverbranden is lastig. Ik heb echter wel eens een roddel opgevangen dat stokzwaaien (stok in je nek en dan je schouders draaien) zou helpen bij het verbranden van enige zwembanden...

Je lichaam is niet in staat om vet te verbranden in de omgeving van de spieren die je traint. Bij een man gaat het vet altijd als eerste naar de regio van de buik. Als je gaat afvallen, is dit de laatste plek waar je vet gaat verliezen. Dikke vette roddel dus...

Door het stok draaien komt het vet los van je buikwand waardoor je DAT vet sneller zou moeten verbranden, omdat het dan minder lichaams eigen is. Heb het wel ergens gelezen, maar zal er geen wonderen van verwachten.

Door het stok draaien komt het vet los van je buikwand waardoor je DAT vet sneller zou moeten verbranden, omdat het dan minder lichaams eigen is. Heb het wel ergens gelezen, maar zal er geen wonderen van verwachten.

Tja, die uitleg lijkt helemaal nergens op. Vet dat los komt van de buikwand en niet lichaamseigen wordt? Staaf zoiets eens met een onderzoek?

Die site is niet erg betrouwbaar qua vetpercentage :rolleyes:
Gewoon op je voeding letten, cardio'en & krachttraining gaan doen.

---------- Toegevoegd om 14:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

Qua voeding: Geen snoep, koek, frisdrank, macdonalds of andere zooi waarvan iedereen weet dat je je lichaam ermee verdoet.

Kijk even in een paar voedingsschema's van mensen bij het Fora voeding. Wel opletten dat ze bezig zijn met cutten & niet bulken en ga daar een beetje mee sjoemelen en als je dan zelf een voedingsschema heb gemaakt post je die bij het voeding Fora.

afraken van zwembandjes is je vet% drastisch verlagen/ zal ook pas als laatste weggaan jammer genoeg

Qua krachttraining raad ik je aan je hele lichaam te trainen. Je zou dit kunnen doen door full body te gaan of een 3/4 daagse split om mee te beginnen. Moet je ff de Trainingsschema fora checke.

't spreekt allemaal voor zich. Vooral goed de stickys lezen.

http://www.youtube.com/watch?v=VSeXONFPh_Q

SUCCES

Je lichaam is niet in staat om vet te verbranden in de omgeving van de spieren die je traint. Bij een man gaat het vet altijd als eerste naar de regio van de buik. Als je gaat afvallen, is dit de laatste plek waar je vet gaat verliezen. Dikke vette roddel dus...

dus als je de rug gaat trainen zit je ook met hetzelfde probleem?

Zou wel kunnen dat je door middel van stokzwaaien je obliques versterkt waardoor je buik er strakker uitziet. Maar verbanden lijkt mij ook onzin :)

Cardio op 4x 45minuten per week en carbs flink omlaag gooien. Na 18.00 geen carbs meer en water naar 3 liter. Kleine basis dingen die je makkelijk 6 kilo in een maand kan schelen.

Succes! :)

Terug
Naar boven