MuscleMeat

-

Ik was vroeger ook zo gehecht aan die energie drankjes; hielden me wakker. Thing is, zit vol met suikers die slecht zijn voor je. Ik heb al bijna een jaar en een half geen energy drink op, zelfs 2 jaar denk ik. Als je ze niet meer wilt drinken, drink ze dan niet. Die 'cravings' erna worden vanzelf minder tot je de smaak bent vergeten / geen behoefte meer aan hebt.

Ha Jordan,

Klasse dat je een doel voor jezelf hebt gesteld.

Ranniks heeft absoluut een punt. Behoefte is iets dat we onszelf aanleren en waar we niet mee geboren worden. Gewoon laten staan dus dan zal de behoefte zeker afnemen.

Voedingstip > Begin 's ochtends eens met een shake van: Avocado, komkommer, veldsla een appel en 1,5 glas water. Even in de blender, neus dicht en wegtikken. Niet echt te rammen maar je hebt wel gelijk belangrijke voedingstoffen binnen voor de rest van de dag en de eerste 3 à 4 volgende uren geen trek. Het ontbijt is onze belangrijkste maaltijd van de dag. Je zult merken dat als je dit structureel volhoudt je meer energie krijgt, kilo's kwijtraakt, je huid structuur ook schoner aanvoelt.
Drink ook veel water, bij voorkeur 1,5 liter per dag.

Nog een tip > Belangrijk bij afvallen is dat je bloedsomloop verbeterd. Door een goede bloedsomloop wordt je stofwisseling stukken beter, organen worden sterker en je voelt je vitaler. De tip is bij deze Iedere dag beginnen met een koude douche. Al is het maar 30 seconden en dan warm helemaal prima. Deze tip heb ik van een vriend Wim Hof the Iceman en werkt top!

Heel veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
-

Laatst bewerkt:
Begin 's ochtends eens met een shake van: Avocado, komkommer, veldsla een appel en 1,5 glas water. Even in de blender, neus dicht en wegtikken. Niet echt te rammen maar je hebt wel gelijk belangrijke voedingstoffen binnen voor de rest van de dag en de eerste 3 à 4 volgende uren geen trek. Het ontbijt is onze belangrijkste maaltijd van de dag. Je zult merken dat als je dit structureel volhoudt je meer energie krijgt, kilo's kwijtraakt, je huid structuur ook schoner aanvoelt. Drink ook veel water, bij voorkeur 1,5 liter per dag!

Joram thanks voor die shake:) ga em zelf ook ff proberen! Heb je trouwens een richtlijn van wanneer ik resultaat kan zien?

OT: heb je al een eetschema gemaakt? En hoe ziet je trainingsschema eruit? Je kan het beste een 3 daagse fullbody schema opstellen en daarna cardio van 45 min pakken. Via de stickies kan je meer te weten komen.

Iig heel veel succes!

Bedankt voor de tips :D

Ik heb me eigenlijk altijd al afgevraagd hoeveel vet je precies erbij krijgt als je één zo'n blikje opdrinkt??
Kun je niet berekenen, suikers worden later omgezet in vetten als je deze voedingsstoffen niet gebruikt etc....
Als je dus veel beweegt na een blikje energydrink dan verbruik je deze suikers dus ook.. Als je niet beweegt dan worden deze suikers opgeslagen als vetten.

correct me if im wrong

OT:
Maak een voedingsschema, is erg handig!

Joram thanks voor die shake:) ga em zelf ook ff proberen! Heb je trouwens een richtlijn van wanneer ik resultaat kan zien?

Met zo'n 3 à 4 week zal je zeker verschil moeten zien en je ook moeten voelen dat je gedurende de dag meer energie hebt. Ook is de smaak na 3 à 4 week minder erg :rolleyes: Als je het ook nog eens combineert met een koude douche elke ochtend voor verbetering van je bloedsomloop, helemaal top. Succes en ben benieuwd naar je bevindingen.

Probeer meer dan 1.5 liter water te drinken per dag, ga maar meer richting de 3 liter :)
Gezond voor je huid en stilt het hongergevoel nog eens.

-

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
ik heb het boek Burn The Fat Feed The Muscle gelezen (echt een aanrader btw). Kan gewoon bij google titel intypen + pdf en dan kan je hem zo gratis van je computer lezen.

Daarin staat dat je voeding zo verdeeld moet zijn:

Carbohydrate definitions:
Very high carb = 65- 70% +
High carb = 55-60%
Moderate carb = 40-50%
Low carb = 25-35%
Very low carb (ketogenic) = about 5-15% or 30-70 grams per day
Protein definitions:
Very high protein = 41-50%+
High protein = 31-40%
Moderate protein = 25-30%
Low protein = 15-24%
Very low protein = less than 15%
Fat definitions:
Very high fat = 40% +
High fat = 30%-39%
Moderate fat = 20-29%
Low fat = 10-19%
Very low fat = less than 10%

als je dus overal moderate, dus gemiddeld, neemt kom je uit op koolhydraten 40-50%, eiwitten op 25-30%, en vet op 20-39% (let op: onverzadigd).

Ik heb geen idee hoeveel caloriën je consumeert, maar stel dat dat er 2500 zijn is dit een voorbeeldje:

1 gram eiwit = 4 kcal
1 gram koolhydraten (carbs) = 4 kcal
1 gram vet = 9 kcal
(1 gram alcohlol = 7 kcal, dus ja blijf van de alcohol af)

Stel dus dat je 2500 caloriën moet eten. 40-50% moet koolhydraten zijn is dus ong. 1200. In 1 gram gaan 4 kcal, dus moet je 1200/4 = 300 gram koolhydraten eten.

25-30% = eiwit, dus dat is ong. 700. In 1 gram gaan 4 kcal, dus moet je 700/4 = 175 gram eiwit eten.

20-29% = vet, dus sat is ong. 625. In 1 gram gaan 9 kcal, dus moet je 625/9 = 70 gram vet eten.

correct me if i'm wrong.

-

Laatst bewerkt:
ehmm omdat je 18 km fietst zal je onderhoud ook hoger liggen. Als het goed is heb je je caloriën berekent en dan moet je die keer een bepaalt getal doen dat afhangt van je dagelijkse activiteit. Klopt dit? omdat je dit 5 keer per week heen en weer fietst en ook daarnaast nog sport lgt je onderhoud inderdaad hoger.
Je kan het inderdaad als cardio rekenen, maar ik denk dat je in een redelijk normaal tempo fietst. De beste manier om cardio te doen voor vetverlies in HIIT. Daar is op dit forum veel over te vinden en anders ff googlen. Maar met het fietsen verbrand je inderdaad ook caloriën

-

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
hey Jordan, voeding ziet er wat magertjes uit

ik zou ipv brood in de ochtend: havermout + magere melk nemen
(misschien ook een goede toevoeging roggebrood ipv brood)

daarnaast zou ik geen 250g magere kwark nemen, maar 500 (icm zware KT)

ik heb btw in mijn log (zit nu ook te cutten: zie link onderaan mijn bericht) een handige voedingsschema die je zo kan opstellen
check dan de eerste post van mij waar mijn schema zit!

Terug
Naar boven