- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe komt het dat 48 en soms 72 uur als te weinig aanvoelt? Spierpijn is voor mij persoonlijk geen indicator, niet voor groei & evenmin voor wel of niet kunnen trainen. Ik denk bij dit soort zaken altijd aan volgende plaatje, zie bijlage.
Even ongenuanceerd en uitgaande van jouw niveau (beginner) 2x.

Maar wat denk je dat beter is voor spiermassa, elke spier groep 1x per week trainen of toch 2x per week?
Waarbij je zeker (bij 1 of 2 herhalingen) meerdere sets doet zodat je toch aan enig volume komt? Dat werkt voor mij ook prima overigens. Misschien hangt dit wel ook enigszins samen met niveau. Als je wat jaren traint kan je frequenter en op hogere intensiteit liften heb ik het idee, of misschien zelfs wel noodzakelijk. Over het algemeen kan je min of meer volgende richtlijnen aanhouden voor kracht & massa.
Dat komt overeen met de meeste fullbody programs welke uitstekend zijn voor de meeste beginners (in de regel).
).Als je niets zinnigs kan zeggen hou dan gewoon je mond.
Heb nog vrijwel geen enkele nuttige post van jou gelezen.

Mijn Schema is sinds 2 maanden:
Maandag: Rug,Biceps
Dinsdag: Borst,Triceps
Woensdag: Benen,Schouders,Nek
Donderdag: Rug,Biceps
Vrijdag: Borst,Triceps
Zaterdag: Benen,Schouders,nek
Vriend van me traint zo al 6 jaar ik nu sinds 2 a 3 maanden maar zie al vooruitgang

Even ongenuanceerd en uitgaande van jouw niveau (beginner) 2x.
Mooie post. Inderdaad, voor je werk heb je ook geen keuze. Moet je ook iedere dag. En misschien is spierpijn ook geen graadmeter. Ik weet zulke dingen ook niet. Heb het maar van horen zeggen. En trouwens, zul je ook met spierpijn trainen. Eenmaal op temperatuur in de sportschool voel je dat toch niet meer.
Nog zo'n stuk onwetendheid bij mij. Hoe krijg je meer spiermassa? Ik weet het niet. Heb jaren getraind op herhalingen. Minstens 8 keer anders verzwaarde ik het gewicht niet.
Nu train ik sommige oefeningen op maximaal gewicht. Waarbij ik dus maar aan één herhaling, heel soms aan twee, toekom. Heb het idee dat dat voor mij beter werkt.
Misschien is het interessant te lezen over een andere invalshoek. Zie bijlage.
Dit is trouwens ook een onderwerp waar veel verschillende meningen over zijn, het ligt er natuurlijk ook aan wat de oorzaak van de spier pijn is. Je kan namelijk als je griep hebt ook spierpijn krijgen en door de kou ook.