- Waardering
- 99
Maar hij vertoont dus suicidaal gedrag en vermits we toch zo liberaal doen over zelfdoding moeten we deze man niet kost wat kost euthanasie blijven weigeren terwijl we dit bij anderen geen probleem vinden.
Je bedoelt dus dat je voor euthanasie bent in dergelijke gevallen? Besef wel dat dat alleen op basis van het lijden van, in dit geval, de dader kan.
Zelfs indien hij 'niet zichzelf was' tijdens de daden, dan nog moet hij levenslang opgesloten blijven. Maar bij zo'n opsluiting stel ik mij de vraag wie daar wat aan heeft. Volgens mij blijft dat echt een enorme verspilling van tijd en geld, vooral gezien de jonge leeftijd.
Mja, dat is afhankelijk van je perspectief. We kunnen zo iemand in ieder geval niet tegen z'n zin doden.
Het enige waarvoor deze persoon nog kan dienen is als testcase om na te gaan hoe dit soort stoornissen tot stand komen. Zodra je daar genoeg onderzoek naar hebt gedaan moet je dit soort personen de keuze laten om hun leven zelf te beëindigen...
Die keuze zou ik ze eerder geven. Daarbij is de optie - die enigszins aanhang lijkt te hebben - tot medische experimentatie volslagen utopisch en van iedere realiteit gespeend. Voor hem zouden precies dezelfde regels gelden als enig ander, dus ik snap niet waarom dit ter berde komt. Hetzelfde geldt, qua functionaliteit voor diep dementerenden.
Volgens mij ben je überhaupt niet helemaal ok in de bovenkamer als je euthanasie wilt laten uitvoeren. Tenzij je met vreselijke pijnen te maken hebt.
Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die je héél goede argumenten kunnen geven waarom je daarin ongelijk hebt. In de Nederlandse euthanasiewet wordt niet eens onderscheid gemaakt op basis van pijn, maar van ondragelijk lijden. Daar valt psychisch lijden ook onder. In een interview met Els Borst, de geestelijk moeder van de euthanasiewet zeg maar, benadrukt ze dat punt ook. Ik kan de link naar het interview zo 1,2,3 niet vinden, maar ik hoop dat ik genoeg credibiliteit heb, dat je me op m'n woord gelooft

Daarbij als hij deze moorden kon plannen heeft hij nog wel zijn verstandelijke vermogens, hij is niet achterlijk of dement. Hij is gewoon zwaar psycho.
Ik vraag me af wat erger is. En, stel dat het om een demente bejaarde ging: wat dan?
Ook die doodstraf discussie komt weer bovendrijven. Velen zijn blij dat die er niet meer is. Ik vraag me af waarom. Het was een prima manier om de samenleving te verlossen van hopeloze gevallen en bovendien kosten te besparen. Een peiling toonde reeds aan dat 51% van de jongeren er ook zo over denkt.
Een doodstraf is geen snelle oplossing om een rechtssysteem te omzeilen en ik zou graag weten waar je je kostenbesparing op baseert.