MuscleMeat

Breaking News 3 baby's en volwassene vermoord in dagverblijf

Murder go round, murder go round, how ya gonna **** with a wicked clown?
Guy on the right.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Is dat een scan uit 1960 of zo? Wat een kwaliteit.

Dunno, van iemand die met hem in de klas heeft gezeten. Dader zat daar in het 5de of 6de middelbaar.

Je ziet ook dat hij een loner is. =D

Jep, nu komen ze in de media dat hij wrsch psychoseaanvallen of shizfrenie had. Media = donkeyballs

Ziet er een zieke psycho uit.

Ze komen nu al verhalen van: "Ik weet niet meer wat er gebeurd is", en dat zijn ouders hem al 2 jaar geleden naar een psycholoog stuurde, maar hij daar werd afgewezen. Dit soort dingen zullen hem alleen maar straf vermindering opleveren :(

Ze komen nu al verhalen van: "Ik weet niet meer wat er gebeurd is", en dat zijn ouders hem al 2 jaar geleden naar een psycholoog stuurde, maar hij daar werd afgewezen. Dit soort dingen zullen hem alleen maar straf vermindering opleveren :(
Moet je opletten, in de VS draaien ze zo'n psycho levenslang achter tralies of beter nog een spuitje, maar in ons apenlandje gaan er wekenlang peperdure onderzoeken zijn, nog eens dure 24u bewaking van agenten, psychische factoren die erbij komen om de dader maar zo weinig mogelijk verantwoordelijk te maken. Hij zou nu al stemmen hebben gehoord zonder dat zelf te hebben toegegeven, maarja iemand zei dat op tv dus het zal wel waar zijn. De arme jongen is een slachtoffer van onze harde maatschappij, de psych heeft 'm onterecht laten gaan ocharme. We moeten 'm knuffelen en weer integreren want 'het valt te behandelen' volgens artsen. Echt, ze leren het nooit hier...

Ja want de VS is zo lekker criminaliteitsloos. Laten we vooral naar dat land kijken als het aankomt op criminaliteit.

Ja want de VS is zo lekker criminaliteitsloos. Laten we vooral naar dat land kijken als het aankomt op criminaliteit.
Hoeveel keer ik deze reactie al gekregen heb, niet te tellen op 2 handen... Er is geen enkel bewijs dat aantoont dat strenger optreden zorgt voor meer criminaliteit. Zonder dat streng optreden had het nóg erger kunnen zijn. Daar gaat je argument al.

In New York heeft zero tolerance geleid tot minder criminaliteit. Kijk, dát noemen ze bewijs.

In een groot en divers land als Amerika is het normaal dat er meer criminaliteit is. Zeker gezien de slappe wapenwet (wat ik dan weer wel fout vind).

Maar vooral softe aanpak blijven verdedigen, zien hoe ver Nederland daar mee gaat komen in de toekomst. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

'Verdachte bekent moorden in crèche'
Bloedbad in Vlaams kinderdagverblijf © Reuters

(Novum/AP) - Kim de Gelder, de 20-jarige man die ervan wordt verdacht een bloedbad te hebben aangericht in een kinderdagverblijf in het Belgische Dendermonde, heeft toegegeven twee baby's en een verzorgster te hebben doodgestoken, maar ontkent elke betrokkenheid bij de moord, een week eerder, op een 73-jarige vrouw. Dat heeft zijn advocaat Jaak Haentjens dinsdag gezegd op een persconferentie.

De Gelder beseft dat hij iets 'onmenselijks' heeft gedaan, zei Haentjes. Bij de steekpartij in de crèche raakten ook een groot aantal baby's, peuters en verzorgers zwaar gewond. De recherche zegt aanwijzingen te hebben dat De Gelder ook aanvallen had gepland op twee andere kinderdagverblijven. Na zijn aanhouding ontstond de verdenking dat hij tevens verantwoordelijk is voor de dood van de bejaarde vrouw, die werd vermoord op een afgelegen boerderij

http://nieuws.nl.msn.com/gallery/gallery.aspx?cp-documentid=13162124

Hoeveel keer ik deze reactie al gekregen heb, niet te tellen op 2 handen... Er is geen enkel bewijs dat aantoont dat strenger optreden zorgt voor meer criminaliteit. Zonder dat streng optreden had het nóg erger kunnen zijn. Daar gaat je argument al.

In New York heeft zero tolerance geleid tot minder criminaliteit. Kijk, dát noemen ze bewijs.

dat is al discutabel omdat het in amerika al crimineel om wiet te roken, om maar een voorbeeld te nomen. Dit feitje opzich zegt dus echt helemaal niks.

Moet je opletten, in de VS draaien ze zo'n psycho levenslang achter tralies of beter nog een spuitje, maar in ons apenlandje gaan er wekenlang peperdure onderzoeken zijn, nog eens dure 24u bewaking van agenten, psychische factoren die erbij komen om de dader maar zo weinig mogelijk verantwoordelijk te maken. Hij zou nu al stemmen hebben gehoord zonder dat zelf te hebben toegegeven, maarja iemand zei dat op tv dus het zal wel waar zijn. De arme jongen is een slachtoffer van onze harde maatschappij, de psych heeft 'm onterecht laten gaan ocharme. We moeten 'm knuffelen en weer integreren want 'het valt te behandelen' volgens artsen. Echt, ze leren het nooit hier...

Het valt nog te bezien of zijn advocaat inderdaad de waarheid zegt. Persoonlijk lijkt me dat niet. Het is alsof ze straal naar straat 'ontoerekeningsvatbaar' gaan. (zijn beschrijving ervan deed de ernst van de stoornis zwaar opblazen, imo zelfs net niet grenzend aan de occulte :D )
Then again, ik ben geen psycholoog/psychiater en de advocaat ook niet.

Ondanks dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is, ben ik het niet helemaal met je eens. Maar daar sta je dan ook weer vast niet zo van te kijken :D
De psycho die levenslang achter de tralies zit heeft ook peperdure 24u bewaking nodig. Daarbij zal een werkelijke psychische stoornis hem niet minder verantwoordelijke maken, wel minder toerekeningsvatbaar. ALS hij inderdaad psychotisch is (waar ik niet zomaar van uit ga) is hij zeker minder toerekeningsvatbaar. Ik weet niet hoeveel je met psychotische mensen bent om gegaan in je leven, maar ****, dan ben je ECHT 'ziek in je hoofd'.
Een dergelijke diagnose zou voor hem ook verstrekkende gevolgen hebben. Ik weet persoonlijk niet of ik liever m'n hele leven in een (semi) gesloten behandel afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis of in de gevangenis.

Niettemin deel ik je mening dat een dergelijk persoon uit de maatschappij moet worden gehaald. Ook ben ik voor euthanasie en hulp bij zelfdoding in die gevallen denk ik. Mocht hij, nogmaals, mocht hij werkelijk een psychotische episode hebben doorgemaakt, dan kan, wanneer ziektebesef optreedt - dit is allemaal vrij hypothetisch - dit een enorme last worden. Psychisch ondragelijke last, een punt dat momenteel door meerdere groeperingen in Nederland onder de aandacht wordt gebracht als reden voor euthanasie. Ook goede hulp bij zelfdoding kent een dergelijke trend. Oké, nu zullen sommigen liever zien dat ie daar z'n hele leven onder crepeert, maar daar kan ik persoonlijk weer weinig 'nut' in zien. Beter is zo'n persoon dan dood.

Maar hij vertoont dus suicidaal gedrag en vermits we toch zo liberaal doen over zelfdoding moeten we deze man niet kost wat kost euthanasie blijven weigeren terwijl we dit bij anderen geen probleem vinden. Ik geloof nooit dat 1) deze persoon weer 'normaal' kan worden 2) dat zelfs, indien je denkt 'zeker' te zijn dat hij 'genezen' is, je zo iemand ooit weer vrij kan laten. Zelfs indien hij 'niet zichzelf was' tijdens de daden, dan nog moet hij levenslang opgesloten blijven. Maar bij zo'n opsluiting stel ik mij de vraag wie daar wat aan heeft. Volgens mij blijft dat echt een enorme verspilling van tijd en geld, vooral gezien de jonge leeftijd.

Het enige waarvoor deze persoon nog kan dienen is als testcase om na te gaan hoe dit soort stoornissen tot stand komen. Zodra je daar genoeg onderzoek naar hebt gedaan moet je dit soort personen de keuze laten om hun leven zelf te beëindigen...

@Big-T: enkel mensen die nog over al hun verstandelijke vermogens beschikken, kunnen beslissen euthanasie te laten toepassen.

@Big-T: enkel mensen die nog over al hun verstandelijke vermogens beschikken, kunnen beslissen euthanasie te laten toepassen.
Volgens mij ben je überhaupt niet helemaal ok in de bovenkamer als je euthanasie wilt laten uitvoeren. Tenzij je met vreselijke pijnen te maken hebt.

Daarbij als hij deze moorden kon plannen heeft hij nog wel zijn verstandelijke vermogens, hij is niet achterlijk of dement. Hij is gewoon zwaar psycho.

Ook die doodstraf discussie komt weer bovendrijven. Velen zijn blij dat die er niet meer is. Ik vraag me af waarom. Het was een prima manier om de samenleving te verlossen van hopeloze gevallen en bovendien kosten te besparen. Een peiling toonde reeds aan dat 51% van de jongeren er ook zo over denkt.

Maar hij vertoont dus suicidaal gedrag en vermits we toch zo liberaal doen over zelfdoding moeten we deze man niet kost wat kost euthanasie blijven weigeren terwijl we dit bij anderen geen probleem vinden. Ik geloof nooit dat 1) deze persoon weer 'normaal' kan worden 2) dat zelfs, indien je denkt 'zeker' te zijn dat hij 'genezen' is, je zo iemand ooit weer vrij kan laten. Zelfs indien hij 'niet zichzelf was' tijdens de daden, dan nog moet hij levenslang opgesloten blijven. Maar bij zo'n opsluiting stel ik mij de vraag wie daar wat aan heeft. Volgens mij blijft dat echt een enorme verspilling van tijd en geld, vooral gezien de jonge leeftijd.

Het enige waarvoor deze persoon nog kan dienen is als testcase om na te gaan hoe dit soort stoornissen tot stand komen. Zodra je daar genoeg onderzoek naar hebt gedaan moet je dit soort personen de keuze laten om hun leven zelf te beëindigen...

ik denk er precies zo over!

Hij kan geen enkele bijdrage aan de maatschappij leveren, behalve dan om als studieobject voor psychiaters te worden gebruikt.

Persoonlijk geloof ik totaal niet in genezing van dit soort gevallen.

Terug
Naar boven