Fitness Seller

3 daagse split help!!

spizzyBe

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
7%
hoi,

Stats: 21 jaar, 77 kg, 1.86cm, BMI: 22
Mijn doel is om nog wat massa te nemen. Dit zou ik doen aan de hand van dit schema. Ik ben een hele tijd 3x8 gaan doen maar ik merk geen progressie meer. Ik zou nu de eerste 4 weken halve piramide training (12,10,8,6), na de vier weken de reverse versie (6,8,10,12).

Maandag: Borst, biceps
Flat dumbbell press
incline dumbbell press
decline bench press
fly (incline or flat)

preacher curl
hammer curl

Woensdag: rug,triceps
deadlift
seated row
bent over row
one arm row

dips
french press

Vrijdag: benen, schouders
Squat
leg press
leg extensions
calves

dumbbell press
dumbbell lateral raises
upright row
cable rear deltoid raise

Mijn voedingsschema: (zie bijlage) verhouding: eiwit: 25% KH:58% vet:24%
In bijlage heb ik ook een foto gepost hoe ik er nu uitzie.

Graag jullie mening. Bedankt alvast!!!

foto.jpg

Bijlagen

Fysiek ziet er al vrij goed uit, nu massa pakken!

Schema is netjes, zou alleen nog iets van pull-ups pakken bij de rug en ook nog een oefening voor de trapezius toevoegen. Kuiten zittend en staand doen om ze zo volledig mogelijk aan te pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Fysiek ziet er al vrij goed uit, nu massa pakken!

Schema is netjes, zou alleen nog iets van pull-ups pakken bij de rug en ook nog een oefening voor de trapezius toevoegen. Kuiten zittend en staand doen om ze zo volledig mogelijk aan te pakken.
Oké, bedankt. Kan je met piramide training veel massa pakken of is het best een 3x8 met zelfde gewicht?

Piramide training is ook prima.

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Sinds kort (lees half jaar) bezig met fitness.
Nu ga ik vanaf vandaag beginnen met een 3split schema waarvan ik degene hierboven als basis neem.

Misschien een rare vraag, maar waarom zie ik op geen enkel 3split schema de buik terug?

Gr Mario

Omdat (naar mijn mening) buik voor een beginner even niet de meest belangrijke spiergroep is. Je hoort dan juist veel compoundoefeningen te doen en omdat je daarmee dan ook je buik meepakt, wordt hij er vaak niet ingezet.

eiwit: 25% KH:58% vet:24% dat is samen 107% hahaha
wat RFFNCK zegt +1

eiwit: 25% KH:58% vet:24% dat is samen 107% hahaha
wat RFFNCK zegt +1
waarschijnlijk is er een fout in de optelling. Dit was een excell bestand die dit zelf uitrekende wss zit er ergens een fout maar veel zal het niet schelen. En idd buik vind ik nu niet de belangrijkste spiergroep in de winter en je traint die idd mee met de compound. Naar de zomer toe begin ik die wel te trainen.

Laatst bewerkt:
Duidelijk, bedankt.
Ik ben sinds gisteren ook begonnen met bovenstaand schema (inclusief de aanpassingen van RFFNCK). Ik ben benieuwd!

Succes!! Laat eens wat weten of je progressie maakt.

Ik weet niet of je het al weet, maar je voedingsschema, die waardes daar kloppen helemaal niet. Je komt waarschijnlijk veel hoger uit in kcal, maargoed, aan je fysiek te zien heeft dit niet veel effect haha

Ga ik zeker doen! Nu nog een mooi bulk schema maken/zoeken/samenstellen! Die kan ik goed gebruiken!

jmk

Laatst bewerkt:
Edwin probeer eerst maar eens om laag vetpercentage te halen aangezien je BMI 25 is.

Gozer, wat is dit voor kinderachtige, zielige reactie? Zegt genoeg over jouw. Ik geef alleen een reactie dat je waardes niet kloppen, dat is alleen maar een positieve reactie voor je.
Maar goed, meneer denkt dat hij alles is. Je snapt er niet zoveel van als je over bmi gaat beginnen, denk daar maar is goed over na.

Gozer, wat is dit voor kinderachtige, zielige reactie? Zegt genoeg over jouw. Ik geef alleen een reactie dat je waardes niet kloppen, dat is alleen maar een positieve reactie voor je.
Maar goed, meneer denkt dat hij alles is. Je snapt er niet zoveel van als je over bmi gaat beginnen, denk daar maar is goed over na.
uhhmm ja idd dit klopt idd niet van die BMI, BMI heeft daar idd niets mee te maken :p als je kan lezen was er al iemand die reageerde over die waarden en ik antwoordde dat dit wss aan het excell programma lag die dit misberekende maar wrm zit je daar dan zo dom mee te lachen. Ik apprecieer natuurlijk commentaar maar motiverende commentaar en geen gelach.

uhhmm ja idd dit klopt idd niet van die BMI, BMI heeft daar idd niets mee te maken :p als je kan lezen was er al iemand die reageerde over die waarden en ik antwoordde dat dit wss aan het excell programma lag die dit misberekende maar wrm zit je daar dan zo dom mee te lachen. Ik apprecieer natuurlijk commentaar maar motiverende commentaar en geen gelach.

Ik heb het niet over die percentages.. Jij hebt 100 gram brinta voor 161 kcal staan etc. dat klopt totaal niet, en zo zijn er nog wel meerdere dingen die niet kloppen. --> je komt dus veel hoger in kcal uit. Dat is alleen voor jezelf, dat je weet wat je binnen krijgt, niks geen boze bedoeling.
En ik zit dom te lachen? Ik geef een compliment dat die extra kcal's blijkbaar geen effect hebben op je fysiek. waarschijnlijk heb je die gewoon nodig, want je hebt een vrij laag vp op de foto.

idd dit zie ik nu pas. Ik zal dit nog eens allemaal moeten aanpassen en zit ik idd in een hoger kcal. Dit is idd niet zo erg want heb een vrij snel metabolisme ik kom moeilijk aan. En die foto is nog maar juist genomen ik moet nu nog beginnen bulken dus kan ik moeilijk in een hoog vetpercentage zitten. Bedankt :)

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 10:08 ----------

Ik heb het niet over die percentages.. Jij hebt 100 gram brinta voor 161 kcal staan etc. dat klopt totaal niet, en zo zijn er nog wel meerdere dingen die niet kloppen. --> je komt dus veel hoger in kcal uit. Dat is alleen voor jezelf, dat je weet wat je binnen krijgt, niks geen boze bedoeling.
En ik zit dom te lachen? Ik geef een compliment dat die extra kcal's blijkbaar geen effect hebben op je fysiek. waarschijnlijk heb je die gewoon nodig, want je hebt een vrij laag vp op de foto.
idd dit zie ik nu pas. Ik zal dit nog eens allemaal moeten aanpassen en zit ik idd in een hoger kcal. Dit is idd niet zo erg want heb een vrij snel metabolisme ik kom moeilijk aan. En die foto is nog maar juist genomen ik moet nu nog beginnen bulken dus kan ik moeilijk in een hoog vetpercentage zitten. Bedankt :)

Terug
Naar boven