AndroidHealthClinic

3 Daagse Split ( verbeteringen ? )

Cashh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Ik heb laast een schema gekregen ( 3 daagse split ) Nou is mijn vraag:
Is deze wel goed?
Of kunnen er nog verbeteringen aangebracht worden?
( Buik en kuiten worden ook gedaan, staan niet in het schema )

24dh2rb.jpg

Laatst bewerkt:
Volgens mij, moet je even iets aan je formatting van je schema doen alvorens wij het kunnen beoordelen. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij, moet je even iets aan je formatting van je schema doen alvorens wij het kunnen beoordelen. ;)

Ja het staat in excel en geen idee hoe ik die hierop krijg dus een plaatje was het makkelijkste, de aantal herhalingen vind ik wel lekker zo.
Laatste 12 pak ik half gewicht.

Bent over raises is voor achterkant schouders.
Verder zie ik geen deadlift?

Deadlift is voor de rug.

een instructeur op mijn sportschool vertelde me dat een split schema eigenlijk tot niets leidt en dat het voor de meeste mensen veel meer effect heeft om elke spiergroep 2 tot 3 keer per week te belasten, m.a.w. een fullbody schema dus...
hij zei dat dit te maken had met het feit dat split schema's uit de body building tijd stammen maar dat de gemiddelde persoon er weinig baat bij zal hebben omdat als je borst slechts 1 keer per week traint, er te veel rust zit om progressie te boeken....

nu doe ik nog split maar n.a.v. zijn verhaal stap ik over op fullbody zodra ik op mijn streef bf % van 14,7 zit...(nu nog 19)

Hoezo ?, ik weet ook wel dat je met deadliften meer spieren gebruikt dan alleen rug.
Maar schat toch dat zo 90% deadlift bij rug training doet.

een instructeur op mijn sportschool vertelde me dat een split schema eigenlijk tot niets leidt en dat het voor de meeste mensen veel meer effect heeft om elke spiergroep 2 tot 3 keer per week te belasten, m.a.w. een fullbody schema dus...
hij zei dat dit te maken had met het feit dat split schema's uit de body building tijd stammen maar dat de gemiddelde persoon er weinig baat bij zal hebben omdat als je borst slechts 1 keer per week traint, er te veel rust zit om progressie te boeken....

nu doe ik nog split maar n.a.v. zijn verhaal stap ik over op fullbody zodra ik op mijn streef bf % van 14,7 zit...(nu nog 19)

Eigenlijk bij onze sport school doen heel veel mensen Split, ik richt me ook liever op bepaalde spiergroepen. Maar dat neemt niet weg of het schema verbeterbaar is.

Terug
Naar boven