MuscleMeat

3 dagen split

steun

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
9%
Beste mensen

Ik ben 16 jaar 1.85m lang en weeg op het momemt 76 kilo met een vetpercentage van 8.4%. Ik train nu een half jaar en heb al zeker vooruitgang geboek. Ik heb het volgende trainingschema samengesteld voor de komende periode met als doel clean massa te winnen. In mijn schema zijn de benen niet opgenomen, maar dat komt omdat ik ook 3 x per week atletiek beoefen. Bij atletiek worden mijn benen 1 x in de week aangepakt met krachtoefeningen(squat etc.) dus vandaar;).
Op of aanmerkingen zijn altijd welkom.

Dinsdag
Biceps
EZ-bar curl 10-8-6
Dumbbell curl 8-8-8
Cable curl 12-10-8

Triceps
Cable pressdown 12-10-8-6
Eenarmig Liggend tricep strekken met dumbbell 8-8-8-8
Dip+extra gewicht 12-10-8-6

Donderdag

Borst
Bench Press 10-8-6-6
Incline BP 8-8-8-8
Flat Dumbbell Fly 10-10-10-10
Pec-deck machine 10-10-10-10

Trapezius
Halter Shrug 10-10-10
Shrug met schijven 20-20-20

Zondag

Rug
Front Pull-down 10-8-8-6
Dumbbell row 8-8-8-8
Barbell row 8-8-8-8
Pull-down behind head 10-10-8-8

Shoulders
Military Press 10-8-6-4
Upright row 8-8-8-8
Side raise 10-10-10-10

Graag jullie mening;)

geen benen?:p

je oefeningen zijn wel goed gekozen maar ik zou je dagindeling veranderen. je traint een dag armen en de andere schouders en rug. ik zou biceps en schouders doen en dan rug en triceps.

bij je rug zou ik die behind the neck pull weglaten. is zelfde oefening als je eerste gewoon dat de bar achter je hoofd terechtkomt. (zou zelfs slecht zijn voor je wervelkolom, enkel van horen zeggen voor alle duidelijkheid. ik doe het voor men hoofd) je kan ze vervangen door t-bar rows of een soort deadlifts

fl**ker toch op. Als iemand zijn bovenlijf apart kan trainen (die je ook hoogstwaarsch met atletiek wel traint) kan je ook los in de week nog wel een keer benen trainen.
dit is weer oefenloos gelul in de ruimte, je weet namelijk niet hoe intensief die work out is met atletiek. Hij zelf zegt dat hij hier veel aan doet waarom twijfel jij hier aan???
en ff ontopic, schema is best redelijk maar zoals jams al zegt, deel je schema ff anders in, de oefeningen zijn oke. Het volume vind ik niet je van het maar oke dat is ieder voor zich natuurlijk

dit is weer oefenloos gelul in de ruimte, je weet namelijk niet hoe intensief die work out is met atletiek. Hij zelf zegt dat hij hier veel aan doet waarom twijfel jij hier aan???
en ff ontopic, schema is best redelijk maar zoals jams al zegt, deel je schema ff anders in, de oefeningen zijn oke. Het volume vind ik niet je van het maar oke dat is ieder voor zich natuurlijk

Gezeik dat je je benen met atletiek of voetbal al genoeg traint, is altijd onzin. Klaar.

Train die benen 1x per week in ieder geval, er komt een GH (Groeihormoon) stofje bij vrij en dat draagt bij aan de groei van de rest van het lichaam.

Train die benen 1x per week in ieder geval, er komt een GH (Groeihormoon) stofje bij vrij en dat draagt bij aan de groei van de rest van het lichaam.

Dat is nooit bewezen, dat dat ook effect heeft op je andere groepen. Benen niet trainen omdat je die met voetbal (of atletiek of wat dan ook) ook al traint is gewoon net zo gay als een banaan eten.

Gezeik dat je je benen met atletiek of voetbal al genoeg traint, is altijd onzin. Klaar.

Volgens mij zit dat met atletiek wat anders. No offence verder.
Hij krijgt er wel kracht training bij met atletiek voor de benen maar of dat maar één oefening per week is weet ik niet.

TS is het maar 1 been oefening of doe je er meer bij zoals power clean en nog wat explossive oefeningen?

Volgens mij zit dat met atletiek wat anders. No offence verder.
Hij krijgt er wel kracht training bij met atletiek voor de benen maar of dat maar één oefening per week is weet ik niet.

TS is het maar 1 been oefening of doe je er meer bij zoals power clean en nog wat explossive oefeningen?

Lekker boejuh, dan train je benen toch ook nog 1 keer zwaar in de week? Met meerdere oefeningen, en flink afbeulen. 2 keer in de week kunnen je hams en quads wel verdragen hoor.

Dan zou ik de rest ook 2 keer per week pakken

icm nog fanatiek andere een sport zou ik fullbody aanraden (= met benen).

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal de indeling van mijn schema gaan veranderen, bedankt voor de tips.

Ik train mijn benen gewoon met krachtraining bij atletiek. squads en veel explosieve oefeningen. Ook veel oefeningen voor hamstrings i.v.m. met hordenlopen wat ik veel doe.

Dat jij mijn reactie niet begrijpt, verklaard wel dat je een IQ hebt dat zo hoog is als je lichaamstemperatuur.

Anyway, omdat je kennerlijk dus alles voor gekauwd wilt hebben:

als je goed had gelezen dan had je gezien dat er niet staat dat hij zen benen traint met lopen maar 1x in de week squat enzo.

Als je mijn post goed leest, zul je zien staan dat ik er ook op hamer dat hij bij atletiek wel wat doet, maar dat dat geen goede reden is om wel je bovenlichaam met 10 tot 16 sets per groep te trainen, maar niet je benen deftig te trainen. Ik geloof nooit dat je 10 tot 15 sets benen doet bij atletiek. Daarbij komt nog, dat de TS zelf al aangaf veel explosieve oefeningen te doen.
Dit is wat anders dan serieuze massa trainingen.

Hoop dat je het nu snapt, want ik ga hier nu niet meer op in. Het is mij wel duidelijk dat jij graag excuzen verzint om geen benen te hoeven doen 'jams'.

Dat jij mijn reactie niet begrijpt, verklaard wel dat je een IQ hebt dat zo hoog is als je lichaamstemperatuur.

Anyway, omdat je kennerlijk dus alles voor gekauwd wilt hebben:

Als je mijn post goed leest, zul je zien staan dat ik er ook op hamer dat hij bij atletiek wel wat doet, maar dat dat geen goede reden is om wel je bovenlichaam met 10 tot 16 sets per groep te trainen, maar niet je benen deftig te trainen. Ik geloof nooit dat je 10 tot 15 sets benen doet bij atletiek. Daarbij komt nog, dat de TS zelf al aangaf veel explosieve oefeningen te doen.
Dit is wat anders dan serieuze massa trainingen.

Hoop dat je het nu snapt, want ik ga hier nu niet meer op in. Het is mij wel duidelijk dat jij graag excuzen verzint om geen benen te hoeven doen 'jams'.

achter je pctje mensen beledigen kan jij blijkbaar echt goed.

er staat dat hij squats enzo 1 keer in de week als krachttraining doet. dat betekent dus dat hij 4 keer per week met gewichten traint. 3 keer in een zaal veronderstel ik een een 4de keer op de atletiek zelf.

en btw ik train men benen wel voor alle duidelijkheid;)

Jullie hebben die gozer niet eens geholpen...
Vergeet niet om wie het draait in deze topic.

Terug
Naar boven