MuscleMeat

-

Natuurlijk niet.

Wtf is dat voor machine.

Ik doe zelf seated dip machine, voelt wel chill :)

EDIT: je kunt trouwens ook bench dips doen, gewoon gewicht op je benen en dippen maar, neem aan dat dat wel kan toch ;)

Laatst bewerkt:
Close grip bench press is een alternatief.

Ik doe Starting Strength en ik wilde dips doen. Máár, dit kan bij de sportschool niet helaas.
Nu staat er wel dat je dan met dumbbells aan de slag kan, maar nu stond er in de gym ook zo'n apparaat:

1843_323_arm_ext_diago_big.jpg

Zou ik deze dan ook gewoon kunnen gebruiken, in plaats van dips?

Graag tips :D

nee.

dit is een extensie machine.. doet alleen triceps, terwijl dips veel meer doet.

Zelfs zuiver tricep dips al:

Muscles

Target: Triceps Brachii

Synergists
Deltoid, Anterior
Pectoralis Major, Sternal
Pectoralis Major, Clavicular
Pectoralis Minor
Rhomboids
Levator Scapulae
Latissimus Dorsi

Dynamic Stabilizers
Biceps Brachii

Stabilizers
Trapezius, Lower

als je een vervanger wil moet je kijken naar dezelfde functies. CGBP of een hammer strength dip machine komt dichts in de buurt. Van je reguliere kabel extensies kun je ook een zware pushdown maken

• Topic Starter Topic Starter
als je een vervanger wil moet je kijken naar dezelfde functies. CGBP of een hammer strength dip machine komt dichts in de buurt. Van je reguliere kabel extensies kun je ook een zware pushdown maken

Nu in het Nederlands :o ?

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 15:54 ----------

nee.

dit is een extensie machine.. doet alleen triceps, terwijl dips veel meer doet.

Zelfs zuiver tricep dips al:

Muscles

Target: Triceps Brachii

Synergists
Deltoid, Anterior
Pectoralis Major, Sternal
Pectoralis Major, Clavicular
Pectoralis Minor
Rhomboids
Levator Scapulae
Latissimus Dorsi

Dynamic Stabilizers
Biceps Brachii

Stabilizers
Trapezius, Lower

Heb je eventueel een alternatief dat ik kan doen?

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 15:55 ----------

Close grip bench press is een alternatief.

Met barbell gewoon?

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 15:56 ----------

Wtf is dat voor machine.

Ik doe zelf seated dip machine, voelt wel chill :)

EDIT: je kunt trouwens ook bench dips doen, gewoon gewicht op je benen en dippen maar, neem aan dat dat wel kan toch ;)

Bench dips, waar moet ik dan op letten? Hoe hou ik mn benen en hou hoog moet de bank (of stoel oid) zijn? Dankje!

Dippen RuleZs ..

QUOTE=mark1986;7828334]dip machine
146_1.jpg
CloseGripBenchPress

closegrip.jpg
pushdowns
xrep6b.jpg
[/QUOTE]

Danku!

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 16:16 ----------

En danku!

En even off topic, omdat ik Starting Strength doe..Ik zie op internet verschillende ''schema's'' van starting strength.
Ik doe als workout A;
benen
billen
onderrug
borst
triceps

(squats, deadlift, benchpress en dus bench dips of close grip bench press)
en als workout B;
benen
billen
onderrug
biceps
schouders
onderarmen
triceps

(squats, military press, barbell bent row en dus bench dips of close grip bench press)

Op een andere site staat bijvoorbeeld de bent row, bij workout A.
Blijkbaar maakt het bij dit schema niet uit, wanneer je welke spiergroep pakt, omdat je ze allemaal hebt?

Zou ik dan ook barbell curl kunnen toevoegen tijdens een dagje trainen (of tijdens een rustdag)?
Of is dat teveel?

Laatst bewerkt:
Die bor bij workout A en deadlift bij B is stronglifts. En je kunt ene training dips/close grip bench doen en andere bb curl of chin ups (rack chins kan ook eventueel)

QUOTE=mark1986;7828334]dip machine
146_1.jpg
CloseGripBenchPress

closegrip.jpg
pushdowns
xrep6b.jpg

Danku!

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 16:16 ----------

En danku!

En even off topic, omdat ik Starting Strength doe..Ik zie op internet verschillende ''schema's'' van starting strength.
Ik doe als workout A;
benen
billen
onderrug
borst
triceps

(squats, deadlift, benchpress en dus bench dips of close grip bench press)
en als workout B;
benen
billen
onderrug
biceps
schouders
onderarmen
triceps

(squats, military press, barbell bent row en dus bench dips of close grip bench press)

Op een andere site staat bijvoorbeeld de bent row, bij workout A.
Blijkbaar maakt het bij dit schema niet uit, wanneer je welke spiergroep pakt, omdat je ze allemaal hebt?

Zou ik dan ook barbell curl kunnen toevoegen tijdens een dagje trainen (of tijdens een rustdag)?
Of is dat teveel?
Het enige starting strength programma is hetgene dat in het boek staat:

A:
Squat 3x5
Bench Press 3x5
Deadlift 1x5

B:
Squat 3x5
Press 3x5
Power Clean 3x5

Die onderverdeling in spiergroepen die je gemaakt hebt heeft overigens niets met starting strength te maken.

Die bor bij workout A en deadlift bij B is stronglifts. En je kunt ene training dips/close grip bench doen en andere bb curl of chin ups (rack chins kan ook eventueel)

Oke dus als ik het zo doe, kan dat best? Maar bij close grip bench pak ik de triceps en bij bb curl de biceps. Maakt dat allemaal niet uit die groepen dan? (Ik weet niet precies hoe dat zit).
Maar ik wil het wel zo doen.

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 16:30 ----------

Het enige starting strength programma is hetgene dat in het boek staat:

A:
Squat 3x5
Bench Press 3x5
Deadlift 1x5

B:
Squat 3x5
Press 3x5
Power Clean 3x5

Die onderverdeling in spiergroepen die je gemaakt hebt heeft overigens niets met starting strength te maken.

Maar je pakt wel spiergroepen ermee toch? Ik dacht dat dat uitmaakte :P

Ik heb dan ipv power clean, de bent over row, rest heb ik inderdaad ook, goed dat het klopt :D

Oke dus als ik het zo doe, kan dat best? Maar bij close grip bench pak ik de triceps en bij bb curl de biceps. Maakt dat allemaal niet uit die groepen dan? (Ik weet niet precies hoe dat zit).

Ik heb dan ipv power clean, de bent over row, rest heb ik inderdaad ook, goed dat het klopt :D
Natuurlijk "pak je er spiergroepen mee", je kan niet bewegen zonder spieren. Maar het is geen verdeling in spiergroepen. Starting strength is gemaakt om de basis bewegingen te leren en er basis kracht in te krijgen, niet meer of minder.

De bent over row is trouwens geen vervanging voor de powerclean.

Kan je niet gewoon 2 bankjes naast elkaar zetten. Voeten op de ene, handen op de andere en dan naar benede

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maakt niet echt uit met de groepen hoor, gewoon ene training triceps erbij andere training curls. En wil je nou stronglifts of starting strenght doen want de indeling en reprange is ook anders (5x5 bij stronglifts en 3x5 bij starting strenght).

Maakt niet echt uit met de groepen hoor, gewoon ene training triceps erbij andere training curls. En wil je nou stronglifts of starting strenght doen want de indeling en reprange is ook anders (5x5 bij stronglifts en 3x5 bij starting strenght).

Okee thanks!

Nee Starting Strenght gaat niet om spiergroepen maar echt om die specifieke oefeningen. dus ff squats eruit boeren voor legpress of split squat gaat niet.

Natuurlijk "pak je er spiergroepen mee", je kan niet bewegen zonder spieren. Maar het is geen verdeling in spiergroepen. Starting strength is gemaakt om de basis bewegingen te leren en er basis kracht in te krijgen, niet meer of minder.

De bent over row is trouwens geen vervanging voor de powerclean.

BOR wordt wel in de plaats van de clean genomen als je geen materiaal hebt voor de clean (zonder bumperplates is het wel k*t) of als je het technisch niet voor elkaar krijgt.

Kan je niet gewoon 2 bankjes naast elkaar zetten. Voeten op de ene, handen op de andere en dan naar benede

[Link niet meer beschikbaar]

Dit vind ik echt een k*toefening. je schouder zit al in een rare positie en er dan nog eens wat druk op gaan zetten??

Nee Starting Strenght gaat niet om spiergroepen maar echt om die specifieke oefeningen. dus ff squats eruit boeren voor legpress of split squat gaat niet.

BOR wordt wel in de plaats van de clean genomen als je geen materiaal hebt voor de clean (zonder bumperplates is het wel k*t) of als je het technisch niet voor elkaar krijgt.

Dit vind ik echt een k*toefening. je schouder zit al in een rare positie en er dan nog eens wat druk op gaan zetten??

Om die laatste reden kies ik dan dus liever maar voor close grip barbell press.

Bedankt voor je reactie;)

Terug
Naar boven