AndroidHealthClinic

-

BOR wordt wel in de plaats van de clean genomen als je geen materiaal hebt voor de clean (zonder bumperplates is het wel k*t) of als je het technisch niet voor elkaar krijgt.
Het wordt gedaan, maar dat wil niets zeggen.
Het is zoals deadlift vervangen met chinups. Je kan het in principe doen, maar je kan moeilijk zeggen dat de chins de rol van de deadlifts vervullen.

Ik wil hier ook niet zeggen dat het fout is om een schema in te delen zoals velen doen met rows, maar het is gewoon niet starting strength.

Het wordt gedaan, maar dat wil niets zeggen.
Het is zoals deadlift vervangen met chinups. Je kan het in principe doen, maar je kan moeilijk zeggen dat de chins de rol van de deadlifts vervullen.

Ik wil hier ook niet zeggen dat het fout is om een schema in te delen zoals velen doen met rows, maar het is gewoon niet starting strength.

People without access to bumper plates may choose to use the barbell row instead of the
power clean. This is not a terrible substitution, but be aware of what you're giving up if you do.
Cleans are important to the deadlift in that they add an element of power to the pull off the floor,
and in the long run this contributes to strength in that pull. The row is a different movement
entirely, and contributes to deadlifting only in that it works the hip extensors and provides
isometric work for the low back. If you are avoiding the clean because you don't want to have to
learn how to do it, it is suggested that this might not be the best way to approach your training.

Starting Strenght pg 289. Heeft opnieuw niet veel met spiergroepen te maken, gwn met materiaal en het feit dat clean veruit de meest technische lift zijn uit SS.

Starting Strenght pg 289. Heeft opnieuw niet veel met spiergroepen te maken, gwn met materiaal en het feit dat clean veruit de meest technische lift zijn uit SS.
Mijn starting strength gaat maar tot pagina 244 :(

Maar goed, ik twijfel er niet aan dat het er staat :p. Het komt me nu ook ineens bekend voor.
Hij zegt overigens ook dat het geen vervanging is en een totaal andere beweging. Ergens anders zegt hij trouwens dat je rows, op dezelfde manier als chins, mag toevoegen als extra lat werk, zonder de powercleans te verwijderen.

jup rows staat onder assistance oefeningen met stuff als chins, rack pull, front squats,...
Maar rows worden genoemd als een vervangen voor cleans als het niet anders kan.

Powerclean kan je nu eenmaal niet overal doen. ik heb ze geprobeerd in onze gym. Maar de bar laten vallen was een no go. Eens het gewicht omhoog gaat is het opvangen van de bar na je rep niet meer te doen

Mijne gaat trouwens 300+ (2nd edition)

Terug
Naar boven