physiquenl
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 53
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan maar proberen he
---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------
Zijn LH is niet laag. 2 is voldoende en je moet ook zien naar FSH gezien beiden door GnRH gestimuleerd worden van de hypothalamus uit. FSH is 6, dus niets mis met zijn hypofyse.
Je kan ook een stijging in testosteron zien met toch dezelfde LH en FSH waardes. Dus vrij zeker ligt het aan de LH receptor gevoeligheid van de leydig cellen in de teelballen.
HCG met daarna clomid lost dit perfect op. Als LH onder 1 was en FSH onder 2 dan zou je aan een probleem met de hypofyse kunnen denken. FSH ligt meestal wat hoger dan LH.
Ja, maar het onderzoek duurt nu bijna een jaar. En ik voelde me al slecht voor het eerste onderzoek, het is nu 1,5 jaar bezig. Ik heb trouwens nog nooit een kuur genomen.
Overtrained? nee, workouts voelen wel zwaar
Voldoende slaap? Ja, maar wordt redelijk moe wakker. Kon eerst prima teren op 6 uur slaap en nu vermoeid op 8-9 uur
Stress? Dat zeker
Blowen? Nee, alcohol ook niet.
Mannen met een lage testosteronwaarde waarvan de leydicellen niet gevoelig genoeg zijn, hebben andere LH en FSH waardes. Die hebben een LH die hoger ligt dan 10 en een FSH die nog hoger ligt. Het is wel waar dat zijn FSH normaal is. Zijn LH ligt ook boven de minimumreferentie maar is laag en het is vooral die waarde die zorgt voor de aanmaak van testosteron. FSH heeft daar ook invloed op maar minder. Dat zijn normale waardes voor een man met een hogere testosteronwaarde. Geef die kerel clomid gedurende een paar maanden en zijn LH en FSH gaan al redelijk vlug naar de maximumwaarde stijgen en zijn testosteron zal later ook stijgen. Blijft zijn testosteron laag terwijl je zijn LH en FSH stevig verhoogd dan kunnen we spreken van slechtwerkende ballen of leydigcellen die niet gevoelig genoeg zijn. Zijn hypofyse werkt misschien normaal maar zou mogen gestimuleerd worden. Wat jij voorstelt om eerst zijn leydigcellen te stimuleren door HCG te gebruiken, is misschien nog beter maar 2 weken clomid erna vind ik veel te kort. Eerder een lichte dosis gedurende minstens 6 weken. Ik heb die nakuurtjes van 2weken ook nooit begrepen. Da's veel te kort. Op zo'n korte tijd reageren je ballen niet met testosteronaanmaak.
Dat is alleen als de hypothalamus een signaal krijgt dat er te weinig testosteron en/of oestrogeen aanwezig is. Dit hoeft niet te zijn bij minder gevoelige LH receptoren. Hangt af van de gevoeligheid van je androgeen en oestrogeenreceptoren. Deze gevoeligheid kan sterk verhogen bij lage waardes waardoor er geen sterk signaal naar de hypothalamus plaatsvind
Zoals ik al zei is LH ook normaal. Je kan wel clomid nemen om dit te verhogen maar kans is groot dat je nadien terug met dezelfde waardes zit.
En je kan duidelijk zien op het bloedonderzoek dat er een test stijging is met dezelfde LH en FSH waardes (laatste 2 onderzoeken). Dus dit wijst vrij zeker op minder gevoelige receptoren. Gezien er een stijging plaatsvind kan dit zelf herstellen, maar low dose hcg zal dit versnellen. Clomid alleen veranderd hier niets aan.
Kuur nemen of trt
Alleen zo weet je of je problemen komen door te weinig test
Ik zou trt doen tenzij je je fabriekje werkend wil houden.
Met een kuur heb je kans dat je test erna nog.lager is. Zeker weten