AndroidHealthClinic

4 Daagse UB/LB split gemaakt meningen?

INeOphyte

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
77kg
Vetpercentage
9%
Ik heb na een aantal uurtjes bedenken en uitzoeken besloten om een 4 Daagse split schema UB lb te gaan volgen.
Deze heb ik inmiddels dus ook gemaakt.
Graag wil ik jullie mening hierover + en of - punten etc.
Ik heb er ook iedere dag een Abs routine bijstaan
Deze is als volgt:
3/4 Sit ups 10 Reps
3/4 Side twist 10 Reps per zijde
Ankle biters 10 Reps per zijde
Rocky sit ups 10 Reps per zijde
Cocoons 10 Reps
Side plank 10 Reps per zijde
Bottoms up 10 Reps
Elbow to knee 10 Reps per zijde

2-3 minuten rust en dit alles een tweede herhaling

Voor de verderrest staat mijn schema hier:
https://onedrive.live.com/redir?page=view&resid=57719D4FE04C83CD!153&authkey=!AMxzG-uhx3N3Jtw

Ik snap het nut van die 'abs routine' niet zo, buiten ms wat cardio.

Die deadlift op dinsdag zie ik de logica ook niet van in. Wat veel isolatie naar mijn mening, maar voor de rest valt het wel mee.

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap het nut van die 'abs routine' niet zo, buiten ms wat cardio.

Die deadlift op dinsdag zie ik de logica ook niet van in. Wat veel isolatie naar mijn mening, maar voor de rest valt het wel mee.

Wat is dan je suggestie om de deadlift te doen?
Want deze wil ik er namelijk wel inhouden.

Maandag of donderdag ipv romanian deadlifts.

Maar dan heb ik toch geen oefeningen meer voor mijn hamstrings?

Een normale deadlift pakt je hamstrings ook al heel goed mee.
En met back extentions kun je je hamstrings volledig slopen als je ze goed uitvoert.

Dus Allebij de Romanian deadlifts dan vervangen voor deadlifts of maar op een dag ?

Ik vind het een keurig schema. Ikzelf heb er ook lunges in zitten en ik zou misschien wat meer sets doen bij de grote compounds en wat meer reps bij de isolatie, dus 4x8 bij squat/deadlift/BP/BOR en 3x10 bij isolatie. Een aantal isolaties vind ik persoonlijk wat minder, bijv. triceps pushdown zou ik vervangen door dips, en concetration curls door incline (barbell) curls.

Los daarvan vind ik de abs routine behoorlijke overkill, dat is een recept voor overtraining van je buikspieren (zeker in het begin). Je abs verrichten al behoorlijk wat werk bij veel compounds, als je die al specifiek wilt trainen zou ik daar hooguit 2x per week van maken en dan hooguit 2-3 oefeningen. Succes

Terug
Naar boven