XXL Nutrition

4 Day split, 2 keer borst.

NoahD

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo, ik ben een nieuw trainingsschema aan het maken en omdat mijn borst echt achterloopt probeer ik daar een oplossing op te vinden. Ik zat er aan te denken om twee keer in de week borst te trainen. En om dan op borst dag 1 flat en incline te trainen en op borst dag 2 flat en decline. (Daartussen natuurlijk rust + benen, schouders en rug). Mijn vraag: Is dit complete onzin of kan dit helpen? In vergelijking met vooral me armen/benen/rug loopt me borst echt achter.

kerel, je weegt 67kg, rede waarom de borst bij veel skinny mensen "achterloopt" is omdat wanneer er amper vet op zit er sowieso veel massa moet zijn om de borst ergens op te laten lijken, lijkt me ook sterk dat dit jou gaat helpen, denk dat 20kg aankomen meer helpt

• Topic Starter Topic Starter
Ja ben aan de bulk, weeg inderdaad veel te weinig. Maar dus gewoon blijven bulken en het 1 keer per week blijven trainen is jou advies?

ja of een fullbody/upperbody lowerbody schema pakken en dan 2x per week db pressen met als assistance wat flyes ofzo...

zorg eens dat je 10x 100 bencht en rond de 85kg weegt, als je dan nog geen borst hebt (dat kan, de ene reageert beter dan de ander) dan vervang je de bench door db press en add je wat extra flyes ofzo en heb je 100kg bw nog geen chest dan ga je es zoeken naar iets specifieks...

• Topic Starter Topic Starter
Echt me bench verbeteren dus, druk pas 50.
Als oefeningen doe ik:
Bench press
Incline bench press
Decline dumbbell press
Incline dumbbell flyes
Decline dumbbell flyes
Dips

Is hier misschien iets mis mee?

Fanatieke BB'ers waar ik train zeggen dat 3 (zware) oefeningen voor de borst meer dan voldoende is? bv. Incline Bench, dumbbell flyes en normale bench. Ook beweren sommigen juist dat je alleen incline moet doen zodat je borst evenredig ontwikkelt...Klopt dit?

ik ben zelf niet zon liefhebber van te veel incline werk en als je het al doet kan je het het beste doen op verstelbare bankjes en dan @ 30 graden ofzo, 45 is eigenlijk al te veel, dan nemen de schouders het voornamelijk over...

dat van die 3 oefeningen is persoonlijk, ik vind zelf wel fijn om:
1) zware press
2) medium press
3) zware flye beweging
4) lichte press/flye beweging --> sowieso een machine --> g.woon pompen

als de intensiteit van de oefeningen zeer hoog ligt en zuiver uitgevoerd kunnen worden zijn 3 oefeningen voldoende.

1 of 2 oefeningen is meer dan genoeg..voor twee keer per week

Terug
Naar boven