XXL Nutrition

4 of 5 dagen trainen ?

BOXST4R

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
15%
hey,

Welke van deze 2 schema's is volgens jullie het meest effectieve als je natuurlijk traint ?

4-Daagse split:
Verdeling Week:
- Maandag: Rug – Biceps - Buik
- Dinsdag: Borst - Triceps – Buik
- Woensdag: Rust
- Donderdag: Benen/kuiten – Biceps – Buik
- Vrijdag: Schouders – Triceps – Buik
- Zaterdag: Rust
- Zondag: Rust

5-Daagse split:
Verdeling Week:
- Maandag: Armen - Buik
- Dinsdag: Benen
- Woensdag: Borst - Buik
- Donderdag: Rug
- Vrijdag: Schouders - Buik
- Zaterdag: Rust
- Zondag: Rust

Zien er allebij aardig uit als de oefeningen ook goed zijn en de volgorde daarvan, alleen vind ik het onzin om buik zo vaak te traine 2x per week is genoeg.

Allebij ruk schema's. Waarom twee keer armen 1x benen?
Wat is je doel?

Zou eerder iets van een UB/LB gaan doen. Of stronglifts 5x5.

• Topic Starter Topic Starter
Allebij ruk schema's. Waarom twee keer armen 1x benen?
Wat is je doel?

Simpel te verklaren man, deed vroeger intensief aan wielrennen, men bovenlichaam in vergelijking met m'n benen is een serieus verschil. M'n armen zijn veel te dun naar m'n zin maar men benen staan al veel voor op de rest van m'n lichaam, 1x in de week volstaat, later als armen wat breder zijn en alles wat gelijk is kan ik benen 2x doen ipv armen ...

5 daags vond ik altijd fijner, zou dan wel een rustdag verschuiven, neem bijvoorbeeld de woensdag en zondag rust

Gezien je leeftijd zou ik je hoe dan ook stronglifts 5x5 aanraden. Groeien doe je op jouw leeftijd sowieso, dus de extra kracht die je krijgt van 5x5 is dan mooi meegenomen én gaat je later heel veel extra opleveren qua massa als je dat wilt.

Daar squat je wel 3x per week, maar je zou kunnen overwegen de sets ietsje lager te houden. Al denk ik niet dat je de denkfout moet maken die ook veel voetballers maken: je benen trainen is altijd nodig. Heeft zelfs een grote spillover naar je bovenlichaam en buikspieren. Je bovenlichaam zal overigens sowieso sneller groeien dan onderlichaam aangezien je voordien aan wielrennen deed en je daarbij je bovenlichaam uiteraard amper trainde.

Simpel te verklaren man, deed vroeger intensief aan wielrennen, men bovenlichaam in vergelijking met m'n benen is een serieus verschil. M'n armen zijn veel te dun naar m'n zin maar men benen staan al veel voor op de rest van m'n lichaam, 1x in de week volstaat, later als armen wat breder zijn en alles wat gelijk is kan ik benen 2x doen ipv armen ...

Ik betwijfel of je benen zo veel groter zijn dan je armen met 1.90m en 81kg. Zou inderdaad 5x5 schema of iets dergelijks gaan doen.
Ligt natuurlijk ook aan je doel..

Squats, deadlift, press/benchpress als basis en daar je schema omheen bouwen. Gaat veel sneller dan zo'n split schema.

Zie 8 keer het woord buik, gestopt met lezen :o

5 dagen

Ik zou m iets aanpassen:

Maandag: buik. Dinsdag: buik. Woensdag: buik. Donderdag: buik. Vrijdag: buik biceps. Zaterdag: buik. En heel belangrijk: zondag rust houden.

Beginners he die snappen het niet ;)

Die denken chicks diggen bicepsz en pecsz en natuurlijk abbsz.

Heeft niks met beginner zijn te maken en ook niks met 'snappen' benen zijn veel grotere spieren dan die honkbal biceps maar zoals ik hierboven al zei heb ik vroeger wielrennen gedaan. Ik ben beginnen fitnessen om een gespierd bovenlijf te krijgen. er zijn veel mensen die benen zelf niet trainen dus 1x in de week volstaat voor mij. Ik neem in beide schema's trouwens elke groep maar 1 keer, enkel in het 1e schema staan armen 2x omdat bv triceps na een borst training rap is meegenomen door enkele dips. 1 of 2 setjes volstaat.

Begrijp je standpunt en het is correct maar heb 7 jaar enkel benen gedaan dus mijn doel ligt nu ergens anders :) 1xWeek volstaat. Van die spaghetti armpjes verlost raken is belangrijker voor mij, ieder z'n doel ;)

Je laatste schema is het beste.
Buik 2x per week.
Geen armen 2x per week ; je traint ze al mee met alle bovenlichaamsoefeningen.
Wielrennen is een duursport geen krachtsport.
Als 1x per week je benen apart traint en bij je rugtraining deadlifts doet is dat een goede verhouding.
Succes.

Je laatste schema is het beste.
Buik 2x per week.
Geen armen 2x per week ; je traint ze al mee met alle bovenlichaamsoefeningen.
Wielrennen is een duursport geen krachtsport.
Als 1x per week je benen apart traint en bij je rugtraining deadlifts doet is dat een goede verhouding.
Succes.

Bedankt voor je mening, heb deze week het laatste schema uitgeprobeerd en het is me zeer goed bevallen. Heb echt elke spiergroep kort maar intensief voldoende aandacht kunnen geven !

Kan je eventueel buik er nog inpassen ?

Als je eigenlijk toch al zo vastberaden bent om benen maar 1x week te doen, waarom vraag je hier dan nog advies? Echt no offense, maar je hebt duidelijk je redenen om 1x benen te doen. Pas diezelfde kennis dan ook toe op de rest van je schema en je hebt je antwoorden?

Je slaat overigens verder heel wat waardevolle informatie in de wind en leest enkel wat je wilt lezen lijkt het wel.

Nogmaals: geen hatelijke comment oid, maar je hebt geen idee hoe vaak beginners met vragen als deze komen, dan toch hun eigen zin doen, om dan later gewild te hebben dat ze toch maar begonnen waren met 5x5 of iets dergelijks.

Waarom niet gewoon een maand of 2 proberen wat wij je aanraden? Lukt het niet, doe dan je eigen zin? Maar tegen dan ga je sowieso al een stuk extra kennis hebben opgedaan waardoor je zelf een uitstekend schema kunt maken.
Ik zou zeggen: 2 maanden stronglifts 5x5 (of novice program van Jason Blaha).

Terug
Naar boven