Fitness Seller

4 Split - Massa

Kvibe

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Graag jullie mening over het volgende schema:
Hiervoor UB/LB gedaan

Doel: Massa
Leeftijd: 24
Gewicht: 100
Lengte: 1,93

Maandag: Chest/biceps

flat benchpress 5 x 5
Incline benchpress 3 x 8
Dumbbell flyes 3 x 8
BB curl 3 x 8

Dinsdag: Legs

Squat 5 x 5
Leg extensions 3 x 8
Leg press 3 x 8
Calve raise 3 x 8

Donderdag: Delts triceps

Military press 5 x 5
Side lateral raises 3 x 8
Dumbbell shoulder press 3 x 8
Triceps pull down/ BB close grip/ Dips 3 x 8

Vrijdag: Back

Dealift 5 x 5
T bar row 3 x 8
Bent over rows 3 x 8

Er mag wel wat meer in voor je rug en benen, verder vind ik het wel aardig. Lekker basic.

Waarom stop je met UB/LB?
UB/LB is effectiever dan een split.

Hoe zag je ub/lb schema eruit, want in principe zou je die ook iets kunnen aanpassen met andere oefeningen of repranges.

Als je dit blijft doen zou ik wat meer oefeningen doen.

Voor de meeste wel ( vooral als je naturel traint ) of push / pull / legs

Heb je een voorbeeld van een goed UP/LB schema, heb tot nu toe eigenlijk alleen nog maar split gevolgd..
Wel een keer tijd voor iets nieuws dus!

Of kan ik gewoon het voorbeeld up/lb nemen en aanpassen naar eigenzin?

Laatst bewerkt:
Wat betreft UB/LB: Ik zou rondkijken wat anderen doen en hoe er advies is gegeven op andere schema's. Post vervolgens het schema wat je daaruit hebt afgeleid hier en vraag om feedback :) Je zou ook 8/9 weken split kunnen doen en dan weer veranderen van trainingsmethode, of andersom. Zelf doe ik momenteel split en ga ik na de split periode UB/LB oppakken.

Wat betreft je split schema: hoe lang train je per keer? 45 minuten is toch wel de richtlijn. Ik train meestal tussen 45 en 60 minuten.

Borst dag is basic maar effectief. Wat core oefeningen (planks/abs) achteraf zouden hem compleet maken.

Bij rug zou ik nog wat voor onderrug/lower laterals toevoegen naast de deadlift. Low row voor lage rug en reverse lateral pulldown of pull-ups voor lower laterals. Deadlift doe ik zelf trouwens op benen dag, na de squats en voor de leg press.

En bij schouders pak je je traps niet echt hard mee. Ik zou daar zeker nog shrugs of upright row bij doen. En de achterkant van de schouders zou ik mee pakken door reverse flies te doen. Zo train je zeker 45 minuten per keer :)

Kijk maar wat je er mee doet. Succes!

Dit is een voorbeeld:

Maandag - upperbody
-Incline bench
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-SLDL
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Leg curl
-Front squat
-Calf raise
-Crunch

Heb je een voorbeeld van een goed UP/LB schema, heb tot nu toe eigenlijk alleen nog maar split gevolgd..
Wel een keer tijd voor iets nieuws dus!

Of kan ik gewoon het voorbeeld up/lb nemen en aanpassen naar eigenzin?

Hoeveel en welke oefeningen had je in gedachte want misschien kun je zelf alvast een opzetje maken.

Dit is een voorbeeld:

Maandag - upperbody
-Incline bench
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-SLDL
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Leg curl
-Front squat
-Calf raise
-Crunch

Bedankt voor je voorbeeld.

Hoeveel en welke oefeningen had je in gedachte want misschien kun je zelf alvast een opzetje maken.

Ik twijfel zelf eigenlijk tussen een UP/LO en een Push/Pull - legs schema.
Ik wil maximaal een uur in de sportschool blijven. Heb tot nu toe split schema's waar ik toch wel anderhalf uur mee bezig ben en dat is gewoon te lang.

Ik twijfel zelf eigenlijk tussen een UP/LO en een Push/Pull - legs schema.
Ik wil maximaal een uur in de sportschool blijven. Heb tot nu toe split schema's waar ik toch wel anderhalf uur mee bezig ben en dat is gewoon te lang.

Ja op zich wordt ub/lb in een 1 uur denk ik wel lastig zeker omdat je je rust tussen setjes van squat, deadlift en bench enzo wel nodig hebt. Het kan wel, ik doe zelf 8 oefeningen in 1 uur dus mij lukt het wel alleen moet je dan wel redelijk doorwerken. Push/pull/legs zou ook kunnen op zich, dan heb je aan 1 uur per training zeker genoeg denk ik :)

Terug
Naar boven