MuscleMeat

46 jaar en twijfel om voeding.

scoopez

Cool Novice
Waardering
29
Lengte
1m96
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
Even voorstellen:

Naam:scoopez
Geboren:22-04-1964
Lengte:197
Gewicht:91@93kg
Vetpercentage:15%

Vorig jaar was ik na de vakantie 103kg en wilde afvallen, dacht nog niet aan bodybuilding.
Afvallen qua voeding:geen aardappels, geen toetjes, geen zoetigheden op brood.
Daarnaast 2 a 3 keer in de week op de racefiets(1 uur, 30km/per uur)en 4 keer in de week wandelen(1,5 uur)

3 maanden geleden zag ik dat ik door het afvallen(90kg) gespierder werdt, maar wil toch meer spieren(MASSA), maar aan de andere kant ben ik bang dat ik weer aankom!

Sinds 3 maanden lid van een sportschool, en ben begonnen met schema,s voor beginner,s.
Eerste 2 maanden(3 keer per week) Pulley, lunges,chest press small, abductor, schoulder press,biceps dumbbells, triceps bar of bank, lower back, buik met beam.

Ik ben nu begonnen met een nieuw schema, wat grootendeels mijn spieren sterker moet maken om en rond mij knie(blessure)

Ik heb eigenlijk nog geen voedingsschema, maar zoals ik lees op dit forum, is dit heelbelangrijk.Daarom een foto
2my7rly.jpg
van mij, zodat jullie kunnen zeggen of ik massa nodig heb.
Ik wil ook aan een sixpack werken, dus ik weet ook niet of massa verstandig is(bulking)

BVD scoopez :)

Laatst bewerkt:
Buffer dan... Nee grapje, maar je hebt zeker een goede fysiek al. 100x beter dan waar de meesten mee starten. Ik zou gewoon lekker wat grote compounds gaan doen zoals squat, deadlift en benchpress. Daarbij wat chinups, dips en shoulder presses. hou het vooral simpel in het begin, dan is het ook makkelijker.

Even voorstellen:

Naam:scoopez
Geboren:22-04-1964
Lengte:197
Gewicht:91@93kg
Vetpercentage:15%

Vorig jaar was ik na de vakantie 103kg en wilde afvallen, dacht nog niet aan bodybuilding.
Afvallen qua voeding:geen aardappels, geen toetjes, geen zoetigheden op brood.
Daarnaast 2 a 3 keer in de week op de racefiets(1 uur, 30km/per uur)en 4 keer in de week wandelen(1,5 uur)

3 maanden geleden zag ik dat ik door het afvallen(90kg) gespierder werdt, maar wil toch meer spieren(MASSA), maar aan de andere kant ben ik bang dat ik weer aankom!

Sinds 3 maanden lid van een sportschool, en ben begonnen met schema,s voor beginner,s.
Eerste 2 maanden(3 keer per week) Pulley, lunges,chest press small, abductor, schoulder press,biceps dumbbells, triceps bar of bank, lower back, buik met beam.

Ik ben nu begonnen met een nieuw schema, wat grootendeels mijn spieren sterker moet maken om en rond mij knie(blessure)

Ik heb eigenlijk nog geen voedingsschema, maar zoals ik lees op dit forum, is dit heelbelangrijk.Daarom een foto
2my7rly.jpg
van mij, zodat jullie kunnen zeggen of ik massa nodig heb.
Ik wil ook aan een sixpack werken, dus ik weet ook niet of massa verstandig is(bulking)

BVD scoopez :)

Welkom op dit forum Scoopez,
Je ziet er niet slecht ouwe ;), veel trainen en vergeet je eiwitten niet, als ik jou was zou ik niet echt gaan bulken, voor je het weet zit je met een buikje. Zou gewoon de dagelijkse kcal die nodig zijn voor jou doen met een verhoogde eiwit inname.
Sucses en misschien tot een volgende keer.

Welkom man
Tja jouw vraag stel ik mezelf ook vaak, ga ik bulken of cutten.
Probleem met onze leeftijd is dat je al het vet wat je met bulken wint (want je wordt echt vetter en dikker dan) er weer moeilijk af krijgt.
Ik ben zelf net 48 geworden en train ook 3x p/week (anders herstel ik niet echt lekker)
Voeding is belangrijk maar ik hou ook niet echt een schema aan.
Eet wel veel eiwitten en niet te veel vet (helemaal vetvrij is ook niet goed)
Kip, Tonijn, Kwark (geen vruchtenkwark), Ei, Whey eiwitten kan je het beste eten om genoeg eiwitten binnen te krijgen, Eiwitten heb je nodig voor het herstel en groei van je spieren. Verder eet ik gewoon en niet te veel snacks en alcohol.
Ik hoop dat je het naar je zin hebt hier en je fysiek is best al goed voor iemand van 46.
succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reactie,s, zal me eiwitjes innemen.
Mijn basaal energie verbruik is 2000 kcal, zal ff moeten kijken wat ik zoal eet op een dag :)
Als iemand nog de nodige informatie over voeding@training kan geven, hoor het graag ;)

Bedankt voor de reactie,s, zal me eiwitjes innemen.
Mijn basaal energie verbruik is 2000 kcal, zal ff moeten kijken wat ik zoal eet op een dag :)
Als iemand nog de nodige informatie over voeding@training kan geven, hoor het graag ;)

Hallo Scoopez,

Denk dat ik of anderen je wel kunnen en willen helpen, maar kan je wat specifieker zijn in wat je precies wilt?
Natuurlijk vind je ook veel nuttige informatie hier op dit forum, maar je moet wel goed kunnen filteren.
Ik weet niet wat je allemaal al weet, maar heb je al opgeschreven wat je allemaal zo eet op een dag, met een onderscheid tussen goede en slechte voeding? note: Koolhydraten - eiwitten - vetten
Ik ga er van uit dat je iets van - fitness - krachttraining - BB wilt gaan doen om een gespierder uiterlijk, right?

Op onze leeftijd is het eigenlijk een half bulk / half cut systeem, wanneer je teveel bulkt, gaat alleen maar buikvet worden ( dat wil je niet toch?)
En zoals Grosje zegt het gaat moeilijk af.

Oke ben benieuwd naar je vragen en antwoorden,
Misschien tot een volgende keer

Laatst bewerkt:
damocell

Wat je zegt, ik wil een nog gespierder uiterlijk.
Probeer via dit forum, de voeding op te zoeken die ik eventueel nodig heb, om in balance te komen.
Ik weet niet wat voor voeding jij gebruikt op een dag, maar ben er wel nieuwsgierig naar.
En het half bulk / half cut systeem spreekt me wel aan :D

Ik zal nog ff rond struinen op het forum, voor meer info...........

damocell

Wat je zegt, ik wil een nog gespierder uiterlijk.
Probeer via dit forum, de voeding op te zoeken die ik eventueel nodig heb, om in balance te komen.
Ik weet niet wat voor voeding jij gebruikt op een dag, maar ben er wel nieuwsgierig naar.
En het half bulk / half cut systeem spreekt me wel aan :D

Ik zal nog ff rond struinen op het forum, voor meer info...........

probeer je eiwitten hoog te houden uit vis kip en rood vlees. beperk de zuivel, is op onze leeftijd nniet echt gunstig. en speel wat met je inname van koolhydraten.

ik ben er nu zo een beetje achter dat cut/bulken het beste is hahahahaha ik heb een paar maand een variant van keto gedaan en dat gaat goed (eeuuuhhh variant wil zeggen door de week keto en in het weekend minder en nu drank erbij ) .Nu heb ik vakantie en wil ik eens gaan proberen om koolhydraten toe te gaan voegen dwz "s morgens brinta en voor en na de training WMS eens kijken wat dat gaat doen

het enige wat ik daar van weet is dat zuivel je huid dikker kan maken ....zodat je aftekening minder word ...maar ik gebruik zo wie zo al weinig zuivel op kwark na dan
oja en elke dag kaas

het enige wat ik daar van weet is dat zuivel je huid dikker kan maken ....zodat je aftekening minder word ...maar ik gebruik zo wie zo al weinig zuivel op kwark na dan
oja en elke dag kaas

Zuivel is een goedkope en goede bron voor eiwitten, zeker in een periode waarin het winnen van spiermassa centraal staat.
De zware compoundoefeningen, zoals de squat, deadlift en benchpress zijn belangrijk in een schema. Voeding is de bepalende factor in het wel en niet behalen van succes.
De sticky`s lezen geeft je veel inzicht in de functie en het belang van bepaalde voedingsstoffen.

ach dat voeding belangrijk is dat klopt gewoon ;maar ik heb er voor gekozen om mijn eiwitten uit kip vis en gewoon vlees te halen aangevuld met shakes....ik heb nu gevonden wat voor mij goed werkt en daar blijf ik bij en daarbij ieder persoon reageert anders dus het is een kwestie van uitproberen.Oja nog een ding ga niet als een gek bulken want het is nu eenmaal zo
dat je als oudere je vet weer moeilijker kwijt raakt.

Na een paar weekjes struinen op het DBB forum, heb ik een begin gemaakt aan en voedingsschema:D

Broodbeleg van 10:00 en 12:30 kan varieeren in kip en ander vlees of vis waren.
Het warm eten om 18:00 is wat de pot schaft.

Als trainings -schema heb ik voor de Upperbody @ Lowerbody gekozen.
Maandag en donderdag upperbody, en dinsdag en vrijdag de lowerbody.

Ik weet niet hoe dit uitpakt qua voeding/training, niet teveel aankomen :D
maar als je niet probeert, weet je het ook niet.

Ik zit met mijn voedingsschema op 2118Kcal, en mijn BMR=1991 Kcal.
Onderhoudsniveau = 3086, maar ik vind het OHN wel erg aan de hoge kant.
Ik ben bang dat ik op mijn leeftijd zal aankomen, dus vandaar de 2118Kcal.

Als iemand nog een aanpassing weet over mijn voedingsschema, ik hoor het graag.

Morgen begin ik met mijn nieuwe trainings schema :)

Laatst bewerkt:
Veels te weinig eiwit van 10.00u tot 18.00u. Een appel is geen maaltijd, vervang dit dus voor wat anders. Meer tonijn eten om 12.30 en meer ei-eiwitten om 10u dan is t al beter

ik zit zo rond de 2800 cal..

Bedankt voor jullie reactie,s.
Maandag weer werken, en ga nog mijn voeding doornemen dit weekend.
Nieuwe training was zwaar, maar ook weer lekker(spierpijn)
Met de spierpijn heb ik het gevoel dat ik ervoor ga. :D

Ik zal per week wat eiwitten, en de voeding om 16.00 aanpassen, zodat ik langzaam kan kijken, of ik erop vooruit ga.

Terug
Naar boven