XXL Nutrition

4daags split schema check

Roger87

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
10%
Hoi ik ben een schema aan het maken want ik ben er van overtuigd wat ik nu doe dat het te veel is.

op dit moment doe ik borst triceps schouders 2x en rug biceps buik 2x.
dit was gemaakt door de fitness instructeur maar ik zie hier dat het wel heel anders moet, en ik dacht eigenlijk ook dat je alles 2x per week moet trainen, dit is dus zeker niet het geval.
.
.
ik zit te denken aan het volgende:

di borst (4 oefeningen) + biceps (4 oefeningen)
wo benen (5 oefeningen) + buik (3 oefeningen)
do vrij
vr rug (4 oefeningen) +triceps (3 oefeningen)
za schouders(4 oefeningen), trapezius(?)

Oefeningen komen nog alleen graag zou ik eerst willen weten of dit slim is en ook wat betreft aantal oefeningen?

aanvulling:
ik train 2 jaar
doel is massa

Laatst bewerkt:
Te veel buik.
Te veel triceps en biceps.
Schouders/traps een dag na rug? Niet ideaal.

Inderdaad. Nadat je je triceps getraind heb ga je schouders trainen (presses doen) = weer triceps belasten :eek:
PS. van veel buikspieroefening krijgen je geen sixpack. Als je zwaar squat en deadlift train je je core genoeg!

• Topic Starter Topic Starter
hmm het moet dan helemaal anders, want hoe ik het ook in deel kom elke keer op het zelfde probleem uit.

ik kan vrijdag (rug +triceps) wisselen met dinsdag maar dan heb je het zelfde probleem met je triceps en biceps...

of kan ik toch beter biceps samen met rug en borst met triceps trainen? ik vond dat bij de vorige schema wel vervelend omdat mijn biceps al moe waren van rug oefeningen en daarna nog biceps oefeningen moet doen, maar dat komt denk ik ook wel dat ik dat 2x per week deed.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Niemand?

die schema van Big T als sticky , maar dat wil ik dan aanpassen in een 4daags schema. ik neem aan dat die schema voor ieder wel geschikt is?

ik zit te denken aan

di: rug +biceps
wo: borst + triceps
do: vrij
vr: benen (+buik)
za: schouders + traps

misschien toch maar een dag extra sporten zodat ik de armen op 1 dag kan doen maar daar ben ik nog niet uit.. ik vind rug + biceps best pittig omdat je met rug oefeningen je biceps flink belast.

Dat laatste is de verdeling goed.

Als je dan voor rug en borst 4 oefeningen doet en voor biceps triceps 2 red je het wel.

Schouders zou ik bij 3 oefeningen houden en dan nog 1tje voor je traps.

Met benen pak je ook gelijk je kuiten mee neem ik aan?

Terug
Naar boven