AndroidHealthClinic

4day split + cardio dag

SaschaZ

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
82kg
Hey allemaal,

Ben momenteel bezig in mijn cut (voeding per dag bedraagt +- 2500Kcals)
Daily verbruik is +- 1950 Kcals

Stats:
183cm
84Kg
V% +- 14/15%

Voedingsschema komt op hetvolgende neer:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/nieuw-cutschema-2011-a-264865/

Schema is momenteel hetvolgende:
Maandag - Borst / triceps

- Incline DB press - op 2 verschillende stands
- Incline DB Flies
- Benchpress
- Cablecross
- Tricep pushdown
- Tricep pulldown met touw
- Isolatie one handed (om te finishen )

Dinsdag - Rug / biceps

- Optrekken breed
- Deadlift
- BOR - barbell
- Pulldown
- Back'flies'
- Barbell cur
- DB curl
- evt isolation curl - onehanded

Woensdag - rust

Donderdag - Schouders / traps / buik

- Shoulder press
- Sideraises
- shrugs in combo met behind back shoulder raises (achterkant schouders )
- Barbell upright row
- heel af en toe nog front raises
- abs

Vrijdag - Legs
- Squat
- Lunges
- calf raises
- Leg curl
- Leg extentions

Zaterdag of Zondag
- Deadlift
- Achterkant schouders
- bicep curl
- abs

Elke trainingsdag doe ik als opwarming 5 tot 10 minuutjes lopen als opwarming en na de training doe ik 25 mins lopen (vind ik het intenst)
en 15 mins crosstrainer om goed uit te zweten.
In het weekend doe ik meestal wat meer cardio.

Ik ben me bewust van het feit dat het mss wat veel oefeningen zijn. hou ik mezelf daarmee op in spiergroei? Zeker met name in de cut?

En dan nog een vraagje, na men training neem ik gewoon isolate shake - Neem ik dit beter tussen kracht en cardio, nee toch?

Als ik jou was zal ik één pushdown/pulldown doen voor triceps en daarvoor in de plaats skullcrushers/dips doen. Zaterdag en zondag zou ik rust nemen.

Dit schema is toch 5 dagen? :) Die zaterdag ziet er mij maar overbodig uit

• Topic Starter Topic Starter
Ja, het is opzich 5 dagen.. maar ga in het weekend toch ook graag nog ff naar de gym..
Zeker in de voormiddag, nooit wat geplanned en zo begin ik men dag toch met wat extra satisfaction ;)

En mss goed idee om eens die skullcrusher te doen, is namelijk lang geleden. Kan goeie variatie zijn.

Thx. voor de rest nog iemand pointers? Ook of mijn eten in combo met dit schema optimaal is voor wat te cutten?

Vindt het er best redelijk uitzien.
De enige grote aanmerking die ik heb is al gegeven en dat is je training op zaterdag/zondag. Hiermee ga je jezelf overbelasten (zelfs ook al merk je het zelf niet direct) Zeker biceps ga je hiermee te veel belasten, die hebben maar 6-9 sets nodig per week, dit mede omdat zij al belast worden bij alle oefeningen voor rug.

Doe zaterdag/zondag gewoon buikspieren en een goede cardiosessie.

Ik ben me bewust van het feit dat het mss wat veel oefeningen zijn. hou ik mezelf daarmee op in spiergroei? Zeker met name in de cut?

Bij een dedicated split zoals jij nu volgt mag je wat meer oefeningen per lichaamsdeel doen. Kleine spiergroepen 2-3 oefeningen en grote spiergroepen 3-4. Hierdoor heeft je lichaam wel een goede week hersteltijd nodig. Vandaar dat je die extra dag eruit moet gooien.

Die shake neem je na de training. Het duurt tijdje voordat het eiwit uit whey wordt opgenomen in je bloed dus om dit tussendoor te doen heeft weinig zin. Beter neem je een half uurtje voor je gaat trainen een shake en na de training. Op deze manier is je bloed verrijkt met amino's gedurende en na je training.

Voedingschema is top ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ergens dachtik wel dat ik aan overkill doe met die extra dag training.. Maar ik ben gewoon vrij hard gebeten door de workout bug en wil graag men grenzen verleggen. Maar misschien toch opletten dat ik mezelf niet tegenwerk aangezien voor iedereen hier progress enorm belangrijk is.

En om over men voeding, kan ik dan bijvoorbeeld niet gewoon men middagmaal switchen met men afternoon snack en dan die afternoon snack wat dichter tegen men training aan te nemen? (kwestie van die vetten in men tonijn met olie niet te dicht tegen men training aan te nemen alsook dat beetje extra carbs die ik binnen krijg uit de groeten te benutten voor de training?)

Verder denk ik niet dat ik lager hoef te zitten in Kcals?

Terug
Naar boven