MuscleMeat

4x per week trainen

Haribo87

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
69kg
Graag wil ik het volgende weten.

Ik train al een jaar lang 2x p/w alle spiergroepen.
Op maandag borst, biceps en benen
Op Dinsdag rug, schouders en triceps + buik

Op donderdag en vrijdag herhaal ik dit weer..

Ik lees nu op dit forum dat je beter elke spiergroep 1x per week kan trainen? Dus moet ik het schema evt anders indelen, of is dit hier niet zo'n groot probleem aangezien er wel redelijk wat rust tussen zit, tussen de 2 trainingen van dezelfde spiergroep (naar mijn idee)?

Ben ook ongeveer begonnen zoals jij. Resultaat waren veel te lange trainingen, omdat je veel spiergroepen op 1 dag trained. Trouwens zelf toen wel progressie gemaakt. Toch is 2x per week alles vrij veel. Je zult zien dat je waarschijnlijk nog meer gaat groeien als je de spiergroepen meer rust gunt. Verdeel ze over een extra dag. Wil je toch 4 keer per week trainen en denk je dat 1 keer per week een spiergroep te weinig is, kan je ook de ene week 2x borst/triceps doen en de andere week 2x rug biceps.

Doe dat zelf nu zo:

week 1

Ma: Borst, schouders, triceps

Di: Benen, Buik

Wo

Do: rug, biceps, buik

Vr/Za: Borst, schouders, triceps

Zo:
------------------------------------------------------
week 2

Ma: Rug, biceps

Di: Benen, schouders, buik

Wo:

Do: borst, triceps

Vr/Za: rug, biceps, buik

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

of als je liever borst/biceps en rug/triceps samen doet, kan je het zo doen:

Week 1

Ma: Borst, biceps

Di: Benen, buik

Wo:

Do: rug, schouders, triceps

Vr:

Za: Borst, biceps, buik

Zo:
-----------------------------------------
Week 2

Ma: Rug, schouders, triceps

Di: Benen, buik

Wo:

Do: borst, biceps

Vr:

Za: Rug, triceps, buik

Zo:

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie dat jij de triceps bij je borst doet en je biceps bij je rug.
Geloof dat je het beter andersom kunt doen: biceps bij de borst en triceps bij de rug.
Hiermee voorkom je dat je triceps als uitgeput zijn van je borst oefeningen en je ze hierdoor minder hard kan trainen, idem voor je biceps.

Iemand die hier iets meer over kan zeggen?

Over het trainen van bepaalde spiergroepen 2x per week ben ik nog niet helemaal van overtuigd trouwens ;)

Het gaat er niet om hoeveel gewicht je gebruikt bij je training. Of zoals jij het noemt, hoe hard je ze kan trainen. Maar het gaat er om hoe goed je de spier belast en dit doe je zeker weten ook, als je bijvoorbeeld borst en triceps op 1 dag doet. Alleen waarschijnlijk met minder zware gewichten bij je triceps oefening

Beide combinaties zitten voor en nadelen aan. Meningen verschillen hier ook over. Zoals je ziet bij mijn vorige post heb ik voor beide combinatie een trainingsschema. Ik wissel het zelf af.

Succes.

Terug
Naar boven