MuscleMeat

4x per week trainen

Haribo87

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
69kg
Graag wil ik het volgende weten.

Ik train al een jaar lang 2x p/w alle spiergroepen.
Op maandag borst, biceps en benen
Op Dinsdag rug, schouders en triceps + buik

Op donderdag en vrijdag herhaal ik dit weer..

Ik lees nu op dit forum dat je beter elke spiergroep 1x per week kan trainen? Dus moet ik het schema evt anders indelen, of is dit hier niet zo'n groot probleem aangezien er wel redelijk wat rust tussen zit, tussen de 2 trainingen van dezelfde spiergroep (naar mijn idee)?

Ben ook ongeveer begonnen zoals jij. Resultaat waren veel te lange trainingen, omdat je veel spiergroepen op 1 dag trained. Trouwens zelf toen wel progressie gemaakt. Toch is 2x per week alles vrij veel. Je zult zien dat je waarschijnlijk nog meer gaat groeien als je de spiergroepen meer rust gunt. Verdeel ze over een extra dag. Wil je toch 4 keer per week trainen en denk je dat 1 keer per week een spiergroep te weinig is, kan je ook de ene week 2x borst/triceps doen en de andere week 2x rug biceps.

Doe dat zelf nu zo:

week 1

Ma: Borst, schouders, triceps

Di: Benen, Buik

Wo

Do: rug, biceps, buik

Vr/Za: Borst, schouders, triceps

Zo:
------------------------------------------------------
week 2

Ma: Rug, biceps

Di: Benen, schouders, buik

Wo:

Do: borst, triceps

Vr/Za: rug, biceps, buik

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

of als je liever borst/biceps en rug/triceps samen doet, kan je het zo doen:

Week 1

Ma: Borst, biceps

Di: Benen, buik

Wo:

Do: rug, schouders, triceps

Vr:

Za: Borst, biceps, buik

Zo:
-----------------------------------------
Week 2

Ma: Rug, schouders, triceps

Di: Benen, buik

Wo:

Do: borst, biceps

Vr:

Za: Rug, triceps, buik

Zo:

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie dat jij de triceps bij je borst doet en je biceps bij je rug.