Fitness Seller

5/3/1 wendler leg assistence oefeningen

Ano_92_41

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Naast de squat op de 4e dag moet ik volgens het schema nog 2 assistence oefeningen doen. Namelijk 5x15 Leg press en 5x10 leg curl. Bij deze twee apparaten zit ik al op full stack dus bijna op zoek naar vervangende oefeningen, waarbij ik een juiste verdeling van hamstring/gluteus/quads verhouden behoud.
Ik was aan het denken aan lunches/ Straight legged deadlift. Iemand andere suggesties?

Bij voorbaat dank :)

leg curl met 1 been?
olympic squats ipv leg press?

Ben ik geen fan van.

Op zo'n horizontale heb ik het dan over, dat je je sleetje naar achter drukt. Je kan je andere been dan amper kwijt.

En sowieso vind ik een squatvariant beter dan zo'n oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is nu het grote verschil tussen olympic squats en de "normale" squat. Heb gezocht op google maar krijg niet echt duidelijk antwoord, ik denk dat het iets met de breedte van je stance te maken heeft?

Single leg curl lijkt me een goede optie, dom van me dat ik er niet zelf opgekomen was terwijl ik single leg leg press wel geprobeerd heb :P

Nee ik ook niet. Kan mijn rechterbeen moeilijk kwijt en voelt erg onnatuurlijk aan in mijn onderrug. Dit kan natuurlijk ook aan mijn techniek liggen.
Split squats dan ipv legg pres? Die ga ik ook eens proberen bedankt!

Ligt eraan wat je normale squat stijl is, weightlifting squats zijn high bar close stance.

Op deadlift dag doe ik squat 5x10 als assistance en op squat dag doe ik deadlift 5x10 als assistance. Zeg maar verschoven Boring But Big template.

Frontsquats en derna hamraises (negatief of positief als je dat al kan) supersetten met legcurls.

Terug
Naar boven