MuscleMeat

5 dagen split of...?

Vitus

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
911
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Momenteel ben ik nog aan 't cutten met een UB/LB schema (4 dagen), maar in de komende bulk denk ik aan een 5 dagen split (maandag-vrijdag).

Waarom?
Ik train over de middag en heb maar 45-50' tijd. Op 5 dagen verspreid kan ik iedere dag 2 spiergroepen kort maar krachtig trainen binnen de vooropgestelde 45-50' en sommige spiergroepen 2x per week aanpakken.

DOEL = MASSA!

Iemand opmerkingen of andere suggesties?

schema (2 working sets van 6-12 hh per oefening)

maandag: quads/hams + kuiten

Squat
Leg press
RomDL
Leg curl
Seated calves
Standing calves

dinsdag: triceps + biceps + abs

CGBP
Skullcrushers
Barbell curl
Dumbell curl
Hip-leg raise
Planks

woensdag: schouders + trapz

Overhead press
Lateral raise
Upright row
Rear delts
Shrugs

donderdag: rug + quads

Deadlift
Frontsquat
Barbell BOR
Chin up
Cable row

vrijdag: borst + triceps + biceps

Benchpress
Incline Dumbell BP
Incline flys
Weighted dips
Cable curl

Persoonlijk vind ik met dit schema de belasting op de schouders te groot. Zitten veel push oefeningen in die de schouders belasten.
Ik zou kiezen voor een push/benen/pull schema waarbij het push/pull aandeel meer in balans is.

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk vind ik met dit schema de belasting op de schouders te groot. Zitten veel push oefeningen in die de schouders belasten.
Ik zou kiezen voor een push/benen/pull schema waarbij het push/pull aandeel meer in balans is.

push oefeningen:

CGBP
Overhead press
Benchpress
Incline Dumbell BP
Weighted dips

pull oefeningen:

Upright row
Deadlift
Barbell BOR
Chin up
Cable row

5 tegen 5... hoezo niet in balans!? :windup:

Ik schrijf volgens mij nergens dat push/pull niet in balans is, maar dat terzijde.

Met méér in balans bedoel ik de verdeling van de dagen. Ik zou wat schuiven met de indeling zodat je op minder dagen je schouders belast.

• Topic Starter Topic Starter
Ik schrijf volgens mij nergens dat push/pull niet in balans is, maar dat terzijde.

Met méér in balans bedoel ik de verdeling van de dagen. Ik zou wat schuiven met de indeling zodat je op minder dagen je schouders belast.

Nja, ik begrijp je punt, maar ik ben niet akkoord dat m'n schouders teveel belast worden.
Buiten de borst- en schoudertrainingen om is er enkel nog de CGBP die belastend is op de schouders. Hou er ook rekening mee dat ik focus op intensiteit en dus slechts 2 werksets doe per oefening hé.

Terug
Naar boven