AndroidHealthClinic

5 dagen split schema goed?

KDS

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Hey DBB-ers

Ik zou graag willen weten wat julllie van volgend schema vinden;

Ik ben 177cm, weeg 73kg en heb een vetpercentage van 14%.
Ik heb vorig jaar 3 maandjes zitten aanmodderen en ben nu terug bijna 3maand bezig. Ik ga nu steeds 5x per week naar de gym en ben supergemotiveerd :D

Supplementen die ik neem: Whey Perfection (wil overstappen naar Lean Gain, iemand ervaring hiermee?), Result!, Dextrose

Mijn doel is om zoveel mogelijk droge spiermassa aan te komen (wil niet hoger in vetpercentage gaan) en heb dan ook een eiwitrijk voedingsschema.

Ik doe altijd 2 opwarmingsets met 40% van MAX en veel reps. Dan 3 à 4 werksets met werkgewicht en 8-tal reps.

Iemand opmerkingen? Wil altijd beter inzicht krijgen in maken van een goed trainingsschema.

MAANDAG

Borst: - Bench Press
- Incline Bench Press (Smith)
- Dumbbell Bench Press
- Dumbbell Fly's en Peck Deck superset

Triceps: - Close Grip Benchpress
- Overhead Triceps Extensions
- Reverse Pushdowns

+ Buik

DINSDAG

Rug: - Wide Grip Pull Up
- Wide Grip Lat Pulldown (voor het hoofd)
- Straight Arm Lat Pulldown
- Hammer Strength Rows
- Seated Cable Row

Biceps: - Incline Seated Dumbbell Curl
- Cable Curl
- EZ-barbell Curl

WOENSDAG

Bovenbenen: - Squat
- 45° Leg Press
- Leg Extension
- (Stiff Legged) Deadlifts

Onderbenen: - Seated Calf Raises

+ Buik

DONDERDAG

Shoulders: - Military Press
- Dumbbell Press
- EZ-barbell Front Raise
- Reverse Fly's

Traps: - Dumbbell shrugs

VRIJDAG

Spiergroep naar keuze + Deadlift + Buik

Grtz

Laatst bewerkt:
- Incline bench niet in smith
- Waarvoor niet Deadlift bij Rug? En geen BOR of Dumbbell Row bij rug?
- Zou voor kuiten ook standing calf raises erbij toevoegen.
- Bij schouders kan je Facepull erbij doen.

Voor de rest een prima schema!

• Topic Starter Topic Starter
Facepull toegevoegd aan schouderdag! :)
Incline bench ga ik ook gewoon met de rechte barbell proberen.
Voor kuiten doe ik niet meer dan de Seated Calve Raises aangezien ze voorlopen op mijn bovenbenen.
BOR zat in mijn vorig schema en heb graag wat afwisseling als ik van schema wissel :)

Bedankt voor je hulp! ;)

Ik zou wel een leg curl toevoegen aan de benentraining, de volgorde van de triceps-oefeningen veranderen (eerst duwen, dan rekken; dus de triceps extensions als laatste) en ook bij de biceps zou ik beginnen met de barbell curl (het is de oefening waar je het meeste gewicht mee kunt pakken).

Verder vind ik het een goed schema :thumb:

Ik zou wel een leg curl toevoegen aan de benentraining, de volgorde van de triceps-oefeningen veranderen (eerst duwen, dan rekken; dus de triceps extensions als laatste) en ook bij de biceps zou ik beginnen met de barbell curl (het is de oefening waar je het meeste gewicht mee kunt pakken).

Verder vind ik het een goed schema :thumb:

Dat dacht ik eerst ook, maar hij heeft al SLDL in ze schema voor hamstring. Dus dan is leg curl 'overbodig'

Dat dacht ik eerst ook, maar hij heeft al SLDL in ze schema voor hamstring. Dus dan is leg curl 'overbodig'
Vind ik niet ;) Die oefeningen complementeren elkaar heel goed. Een beetje zoals je met borst ook én presses én flyes doet, of met triceps én pushdowns én extensions. Met de curls laat je de hamstrings flink werken en met de SLDL geef je ze een goede rek :)

Vind ik niet ;) Die oefeningen complementeren elkaar heel goed. Een beetje zoals je met borst ook én presses én flyes doet, of met triceps én pushdowns én extensions. Met de curls laat je de hamstrings flink werken en met de SLDL geef je ze een goede rek :)

Daar zit wat in, ik heb niks gezegd :D

Beetje teveel voor de voorkant schouders? Side raises? Anyone?

Terug
Naar boven