XXL Nutrition

5x Full-body per week slecht?

milorulezz1

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
2m02
Massa
126kg
Vetpercentage
15%
Hé mensen,

Ik vroeg me af of 5x full-body per week goed voor je is, of juist slecht?

Alvast bedankt!

slecht

Lijkt me niet erg verstandig. Maar hoe train je, hoe pak je je rust? Wat eet je? Zelf überhaupt wel een beetje rekening gehouden met je eigen belastbaarheid? Wat is je achtergrond?

ik zou 5daagse split doena slje 5 maal wilt trainen

• Topic Starter Topic Starter
5 daagse split?

Ik volg een bulk-dieet waarbij ik 4300 Kcal eet.
Pindakaas, kip, kalkoenfilet, macaroni etc, alles wat een BB nodig heeft.

Ben gewoon 1,5 uur per dag bezig met full-body, daarna goed eten door middel van veel eiwitten zoals blikje tonijn.

Me lichaam protesteert niet, afgelopen weken zwaarder gaan trainen en gaat prima.

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:37 ----------

Dus 5 dagen full-body

en die week daarop bijvoorbeeld dit:

Maandag: quadriceps/ buik
Dinsdag: borst schouders
Woensdag: rust
Donderdag: rug
Vrijdag: triceps/biceps
Zaterdag: hamstrings kuiten
Zondag: Rust

Dan pas je het dus al op een andere manier toe. ik begreep dat je een langere periode 5x full body wilde gaan trainen. Dat lijkt me niet verstandig, al zijn er natuurlijk meerdere manieren van trainen

5x fullbody krijgt je lichaam geen tyd om te herstellen

je kan ook doen 3 dagen met weinig herhalingen (4-6) en 2 dagen met veel herhalingen? (rond de 15)

Dit zal de eerste paar weken misschien ook nog goed gaan ja, maar veel langer ook niet. Ik zou gewoon gaan splitten.

Zeker weten dat het kan, ligt aan het volume. Alle mensen die zeggen dat het niet kan en slecht is hebben nooit verder gekeken dan hun neus lang is.

Je kan 5 werksets per oefening in 1 workout proppen: 5-split
Je kan 1 werksets per oefening 5 dagen in de week doen: 5 dagen fullbody

Zoek maar eens op High Frequency Training (google)

Laatst bewerkt:
Zeker weten dat het kan, ligt aan het volume. Alle mensen die zeggen dat het niet kan en slecht is hebben nooit verder gekeken dan hun neus lang is.

Je kan 5 werksets per oefening in 1 workout proppen: 5-split
Je kan 1 werksets per oefening 5 dagen in de week doen: 5 dagen fullbody

Zoek maar eens op High Frequency Training (google)

Natuurlijk "kan" het wel maar je krijgt nooit hetzelfde resultaat (en nee hiermee bedoel ik niet beter) als een split training.
Ligt geheel aan welk doel je hebt met de training.

Natuurlijk "kan" het wel maar je krijgt nooit hetzelfde resultaat (en nee hiermee bedoel ik niet beter) als een split training.
Ligt geheel aan welk doel je hebt met de training.

Als je het goed doet kun je er net zo goed keihard op groeien. Er zijn meer methoden dan een spier 1x per week helemaal af te raggen om dan 168 uur te rusten.

Hangt er van af wat je nastreeft, maar 5 keer fullbody is the succesfull road to overtraining, dat wel.
Wat je wel zou kunnen (maar ik moet het topic nog verder lezen) is dat je een of twee weken voluit knalt en dan een hele week rust neemt om te herstellen ..... zolang je je rust, slaap, herstel en voeding in de gaten houdt, kan je ver gaan in het belasten van je lichaam ....

Grtz,

Aad ~ Doix

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar ik denk niet dat 5 dagen fb goed is voor je. Misschien als afwisseling een week en daarna wat langer rusten?
Voor langere periode zal ik het afraden want je lichaam moet nou eenmaal rusten/herstellen.

iig suc6!

Rust is inderdaad heel belangrijk, bij een dergelijk fullbody moet dat gewoon goed ingecalculeert worden.
Een week rust per spiergroep (5 split) is wat dat betreft idiot-proof zolang je de spiergroepen goed indeelt. Na een week is een spier bijna altijd wel hersteld, hoe hard je hem ook traint.

Als je 5x per week fullbody doet; weinig of nooit tot failure gaan!

Terug
Naar boven