AndroidHealthClinic

5x5 Stronlifts

spikeboys14

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
2m
Massa
100kg
Vetpercentage
13%
Heey allemaal,

Ik heb me uitgebreid verdiept in de 5x5 stronglifts en ben van plan hier aanstaande maandag mee te beginnen om meer massa te kweken :rolleyes:

Mijn vraag is of iemand van jullie hier enige ervaring mee heeft?
Ik hoor t graag ^^

Greeetz

Wat wil je weten?

• Topic Starter Topic Starter
Lees mijn log als je ervsringen voor stronglifts wilt lezen.
Succes, zeker een aanrader!

• Topic Starter Topic Starter
Is goed zal ik doen! dankje (:

Stronglift voor massa?

Met bench press, squats, deadlifts, rows en overhead press pas ik 5x5 toe op krachtdagen. Sinds ik dit doe pak ik nu veel zwaardere gewichten.

Squat
1e keer -> 35kg
na 3 weken -> 5x95kg

Deadlift
3x80kg met moeite
Nu 5x90kg met niet zoveel moeite

Bench press
Eerder 1x55kg (met heel wat moeite)
Na 3 weken 1x65kg
Met bench press zat ik ook nog eens zo'n 2 maanden vast op 1 gewicht, ging maar niet vooruit.

Squat
1e keer -> 35kg
na 3 weken -> 5x95kg

Deadlift
3x80kg met moeite
Nu 5x90kg met niet zoveel moeite

Normale mensen met normaal geproportioneerde lichamen zullen altijd meer deadliften dan squatten. ALTIJD! Als je dan toch
meer squat dan deadlift dan kan de oorzaak in 1 van de volgende oorzaken liggen:
1) Je squat niet diep genoeg.
2) Je squat niet diep genoeg.
3) Je squat niet diep genoeg.
4) Je squat niet diep genoeg.

Met 5x5 stimuleer je toch meer de myobifrillaire hypertrofie,
en met 8/12 herhalingen meer de sarcoplasmatische hypertrofie?

5X5 voor massa? mag je uitleggen waarom. ik heb een maat die doet al 1 jaar zulke trainingen en hij is dik en dik vooruit gegaan. maar massa? hij is droger geworden. en zelf ben ik niet van de 5x5 trainingen, en maak ook niet gekke kracht gains, ik ga kwa spier definitie flink vooruit. je zal heus wel groter worden maar een echte massa monster ga je niet zijn met 5X5. kracht hebben is wel handigs als je daarna massa schema pakt.

5X5 voor massa? mag je uitleggen waarom. ik heb een maat die doet al 1 jaar zulke trainingen en hij is dik en dik vooruit gegaan. maar massa? hij is droger geworden. en zelf ben ik niet van de 5x5 trainingen, en maak ook niet gekke kracht gains, ik ga kwa spier definitie flink vooruit. je zal heus wel groter worden maar een echte massa monster ga je niet zijn met 5X5. kracht hebben is wel handigs als je daarna massa schema pakt.

Wat is beter voor massa? 3x8?

Normale mensen met normaal geproportioneerde lichamen zullen altijd meer deadliften dan squatten. ALTIJD! Als je dan toch
meer squat dan deadlift dan kan de oorzaak in 1 van de volgende oorzaken liggen:
1) Je squat niet diep genoeg.
2) Je squat niet diep genoeg.
3) Je squat niet diep genoeg.
4) Je squat niet diep genoeg.

Ik squat diep zat lol, ik ga toch zeker paralel of soms nog ietsjes dieper dan dat.

Me deadlift is eigenlijk nog een stukkie sterker, maar ben nog niet zwaarder dan 95kg gegaan.
1-3x105kg zou mogelijk moeten zijn met een mixed grip.

Ik heb stronglifts ook gedaan, had een squat van 116 kg, een DL van 130 kg en een bench van 72 kg. In een aantal maanden tijd 6 kg aangekomen. Toen is het trainen een tijdje achteruit gegaan door een niet trainingsgerelateerde knieblessure:). Maar om on-topic te blijven: naar mijn mening een goed programma al vind ik het veel minder uitgedacht en gevarieerd dan Starting Strength.

Terug
Naar boven