Fitness Seller

5x5 Stronlifts

Met 5x5 stimuleer je toch meer de myobifrillaire hypertrofie,
en met 8/12 herhalingen meer de sarcoplasmatische hypertrofie?

Is niet specifiek 5x5 maar het gaat om het idee.

Regimented resistance training has been shown to promote marked increases in skeletal muscle mass. Although muscle hypertrophy can be attained through a wide range of resistance training programs, the principle of specificity, which states that adaptations are specific to the nature of the applied stimulus, dictates that some programs will promote greater hypertrophy than others. Research is lacking, however, as to the best combination of variables required to maximize hypertophic gains. The purpose of this study was to investigate muscular adaptations to a volume-equated bodybuilding-type training program versus a powerlifting-type routine in well-trained subjects. 17 young men were randomly assigned to either an HT group that performed 3 sets of 10RM with 90 seconds rest or an ST group that performed 7 sets of 3RM with 3 minutes rest. After 8 weeks, no significant differences were noted in muscle thickness of the biceps brachii. Significant strength differences were found in favor of ST for the 1RM bench press and a trend was found for greater increases in the 1RM squat. In conclusion, this study showed both bodybuilding- and powerlifting-type training promote similar increases in muscular size, but powerlifting-type training is superior for enhancing maximal strength.

---------- Toegevoegd om 21:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

5X5 voor massa? mag je uitleggen waarom. ik heb een maat die doet al 1 jaar zulke trainingen en hij is dik en dik vooruit gegaan. maar massa? hij is droger geworden. en zelf ben ik niet van de 5x5 trainingen, en maak ook niet gekke kracht gains, ik ga kwa spier definitie flink vooruit. je zal heus wel groter worden maar een echte massa monster ga je niet zijn met 5X5. kracht hebben is wel handigs als je daarna massa schema pakt.

Dus omdat die ene vriend van jou niet massa is aangekomen werkt het voor niemand?
Dat hij een stuk droger is geworden zegt al genoeg, Training is maar een part of the game, hoe zat zijn voeding?...

Barbell,

Als ze met 10 herhalingen evenveel massa zijn bijgekomen als met 3 herhalingen, hoe zit het dan met sarcoplasmatische hypertrofie bij meer herhalingen?

geloof me ik zeg t niet graag maar deze guy is een genetic monster. zijn voeding is welgoed tho.. hij rekent niet iedere kcall maar wel echt gexond hele dag door. aardappelen.groente vis kip rund etc.. en hij eet daarnaadt ook wel eens pizza en wat chips enz.. het verbaast mij echt enorm.hoe deze gast vooruit gaat. maar vooral kracht en ik ken hem en zijn.broertje echt lang, deze jongens zetten niet aan in vet... is abnormaal.. en hij traint 2-3 keer perweek fitness daarnaast doen we samen mma. echt, ik xie gewoon hoe alle trainingen bij deze jonge werken. als hij wilt bulken, je ziet meteen effect als hij cut ook... ik kan door gaan over zijn gekke genen. maar om on topic te blijven, ja ik ben er van overtuigd dat je met 5*5 niet een goede massa training hebt en met 4*10 geen goeie kracht. je komt heus wel aam in massa en je wirdt echt wel sterk.. maat t is geen massa training.

geloof me ik zeg t niet graag maar deze guy is een genetic monster. zijn voeding is welgoed tho.. hij rekent niet iedere kcall maar wel echt gexond hele dag door. aardappelen.groente vis kip rund etc.. en hij eet daarnaadt ook wel eens pizza en wat chips enz.. het verbaast mij echt enorm.hoe deze gast vooruit gaat. maar vooral kracht en ik ken hem en zijn.broertje echt lang, deze jongens zetten niet aan in vet... is abnormaal.. en hij traint 2-3 keer perweek fitness daarnaast doen we samen mma. echt, ik xie gewoon hoe alle trainingen bij deze jonge werken. als hij wilt bulken, je ziet meteen effect als hij cut ook... ik kan door gaan over zijn gekke genen. maar om on topic te blijven, ja ik ben er van overtuigd dat je met 5*5 niet een goede massa training hebt en met 4*10 geen goeie kracht. je komt heus wel aam in massa en je wirdt echt wel sterk.. maat t is geen massa training.

Net zit je te verkondigen dat ie geen massa aanzette, en nu is het opeens een genetic freak? Wat is het nou?

Ik gain met mijn training specifiek op kracht meer massa dan alle jongens die 'gericht op massa' trainen in mijn gym
Voeding is alles.

• Topic Starter Topic Starter
als je r zo negatief over denkt, lukt het nooit nee; p

---------- Toegevoegd om 08:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:18 ----------

Normale mensen met normaal geproportioneerde lichamen zullen altijd meer deadliften dan squatten. ALTIJD! Als je dan toch
meer squat dan deadlift dan kan de oorzaak in 1 van de volgende oorzaken liggen:
1) Je squat niet diep genoeg.
2) Je squat niet diep genoeg.
3) Je squat niet diep genoeg.
4) Je squat niet diep genoeg.

hahah +1 :cool:

Heb stronglifts gedaan toen ik na een lange periode gestopt te zijn met trainen weer begon. Was perfect om weer snel op kracht te komen en heb ook flink wat massa gepakt. Iedereen heeft een andere verhouding spiervezels in zijn lichaam, ik pakte hier veel massa op. De ander zal hier alleen kracht mee krijgen. Na verloop van tijd heb ik eerst het squatten verlaagd naar 1x per week, want dat was niet meer vol te houden op dat gewicht. Ben met stronglifts gestopt en nu volg ik gewoon weer een Push-Pull-Legs schema waar ik me toch vertrouwder mee voel en beter geschikt is voor mij nu ik me weer echt puur op massa richt nu ik mijn kracht weer terug heb. PPL is nog altijd onverslaanbaar naar mijn eigen ervaring voor massa.

Overigens richt ik me in mijn PPL schema nog steeds enkel op de hoofdoefeningen van stronglifts. En doe niet meer zo veel verschillende oefeningen per spiergroep zoals vroeger. Stronglifts heeft me dat wel geleerd. Less is more en je spieren prikkelen om maximaal te groeien gebeurd al veel sneller dan je denkt.

Kan het je aanraden! Hiervoor nooit krachttraining gedaan en met de lege bar begonnen. Idioot proof ook.

Vandaag in week 9 en 100 kg squat, 140 kilo DL, 55 kg bench. Lichaam word al strakker en gespierder. Heb nog wel een buikje maar dit verdwijnt snel nu.

Succes in ieder geval!

Kan het je aanraden! Hiervoor nooit krachttraining gedaan en met de lege bar begonnen. Idioot proof ook.

Vandaag in week 9 en 100 kg squat, 140 kilo DL, 55 kg bench. Lichaam word al strakker en gespierder. Heb nog wel een buikje maar dit verdwijnt snel nu.

Succes in ieder geval!

mooi om te horen ga zo door haha:)
dankje! ben er vandaag mee begonnen.
Squat en barbell row met lege halter en bench press 10kg iedere kant.

:rolleyes:

Tnx!

Laat je niet in de weg zitten door je ego door (te) zwaar te beginnen of bang te zijn dat je wordt uitgelachen. Gebeurt namelijk niet en over een paar maanden squad je meer dan de meeste captain upperboddy's :D in de gym.

Gewoon met de lege bar beginnen, goede techniek onder de knie krijgen en over een paar weken squat je 3 x per week meer dan 100 kg

O ja...barbell row met lege halter heeft niet zo veel zin he ;) het start gewicht is 30 kg en bench is lege stang.

Nog een tip: download de Stronglifts app in de App Store voor iOS of Android. Dan weet je precies welk gewicht je elke training moet doen.

Laatst bewerkt:
Tnx!

Laat je niet in de weg zitten door je ego door (te) zwaar te beginnen of bang te zijn dat je wordt uitgelachen. Gebeurt namelijk niet en over een paar maanden squad je meer dan de meeste captain upperboddy's :D in de gym.

Gewoon met de lege bar beginnen, goede techniek onder de knie krijgen en over een paar weken squat je 3 x per week meer dan 100 kg

O ja...barbell row met lege halter heeft niet zo veel zin he ;) het start gewicht is 30 kg en bench is lege stang.

Nog een tip: download de Stronglifts app in de App Store voor iOS of Android. Dan weet je precies welk gewicht je elke training moet doen.

owh nee hoor laat ze maar lachen haha.
nja bench vind ik beetje laag om met lege stang te beginnen aangzien ik altijd al heb gebenchd.

ik zal nog is kijken idd op stronglift website.

Maak je niet druk, 2,5 / 5 kg (DL) per keer gaat sneller dan je denkt. Ben ongeveer 8 weken geleden ook begonnen met niets (echt vanaf 0) en nu squat 70 DL 100 BP 60. Gewoon goede vorm aanleren en binnen no-time merk je resultaat. Ben ook bijna 10 kg aangekomen. Laat de rest maar lekker denken.

Maak je niet druk, 2,5 / 5 kg (DL) per keer gaat sneller dan je denkt. Ben ongeveer 8 wekwelgeleden ook begonen met niets (echt vanaf 0) en nu squat 70 DL 100 BP 60. Gewoon goede vorm aanleren en binnen no-time merk je resultaat. Ben ook bijna 10 kg aangekomen. Laat de rest maar lekker denken.

haha hoe komen jullie erbij dat ik mr druk maak? jaa ik begin ook laag zodat mn techniek goed is..gewicht komt later wel :rolleyes:

Maak je niet druk, 2,5 / 5 kg (DL) per keer gaat sneller dan je denkt. Ben ongeveer 8 weken geleden ook begonnen met niets (echt vanaf 0) en nu squat 70 DL 100 BP 60. Gewoon goede vorm aanleren en binnen no-time merk je resultaat. Ben ook bijna 10 kg aangekomen. Laat de rest maar lekker denken.

10 kg aangekomen? Wtf :D doe je goed! Neem aan massa? ;)

Mehdi zegt iets in de trant van: more strenght is more muscles, more muscles is less fat (zo iets meen ik) wat is jullie gedachten hierover ? Uiteraard met goede voeding enz. Is dit ietwat te optimistisch ? Of juist niet ?

Laatst bewerkt:
Zou gewoon beginnen met stronglifts en als je dan vast komt te zitten met oefeningen overgaan op starting strength. Vervolgens madcow intermediate, dan 5/3/1 van Jim Wendler en dan HST training. Ben je wel 4 jaar mee bezig.

10 kg aangekomen? Wtf :D doe je goed! Neem aan massa? ;)

Mehdi zegt iets in de trant van: more strenght is more muscles, more muscles is less fat (zo iets meen ik) wat is jullie gedachten hierover ? Uiteraard met goede voeding enz. Is dit ietwat te optimistisch ? Of juist niet ?

Ja massa ^^, maar was ook niet zo moeilijk want ik at ontzettend slecht, veel junk food en zo dun als wat. Moet nu ook nieuwe kleren kopen, niets past meer. Dure grap.

Wat Fadi zegt, stronglifts 5x5 is volgens mij door de eenvoud een prima basis en daarna dan specifiekere schema's / oefeningen / voeding.

@spikeboys14, hoe gaat het?

Ja massa ^^, maar was ook niet zo moeilijk want ik at ontzettend slecht, veel junk food en zo dun als wat. Moet nu ook nieuwe kleren kopen, niets past meer. Dure grap.

Wat Fadi zegt, stronglifts 5x5 is volgens mij door de eenvoud een prima basis en daarna dan specifiekere schema's / oefeningen / voeding.

@spikeboys14, hoe gaat het?

t gaat prima hoor. maandag begin ik met mn 3e week:) tis allemaal nog behoorlijk licht dus verandering is nog niet echt te zien.

gr.

Terug
Naar boven