MuscleMeat

6 Dagen schema

Explo

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
111kg
Ik train nu al 1,5 jaar. In die tijd is er serieus wat massa aangekomen. Als ik me 's ochtends weeg, zegt hij nu 96.50kg en ben er heel tevreden mee maar ik vraag me af of mijn trainingsmethode wel de meest effectieve manier is van trainen. Zoals mijn titel zegt, train ik 6x per week. In die 6 dagen train ik elke spiergroep ook 2x

Dag 1: Borst/Triceps: Bankdrukken 3x8, Incline Dumbbell Flyes 3x8, Dips 3x6, Tricep Pushdown 3x10, Skullcrusher 3x8, Close grip benchpress 3x6

Dag 2: Rug/Biceps: Deadlift 4x5, T-bar row 3x8, Chin up 3x5, mijn 4de rugoefening kan nog wat verschillen: lat pulldown machine/bent over barbell row, Standing barbell curls 4x10, Dumbbell hammer curls 4x7, Standing Dumbbell curlls 4x7

Dag 3: Schouder/Benen: Militairy press 3x8, Militairy press behind the neck 3x8, Side lateral raises 3x8, Front lateral raises 3x8, Squat 4x10, Leg extension 3x10, Seated leg curl 3x10

Dit is mijn vernieuwde 3-daagse split die ik 2x maal uitvoer binnen een week. Mijn rustdag valt niet altijd op dezelfde dag.
Als je 6 dagen per week traint denk je dat dit een goeie manier is van trainen of zouden jullie eerder een Pull/Push schema aanbevelen?
Ook zouden jullie me wat kunnen vertellen over de intensiviteit van mijn trainingen? Ik vind dat ik best weinig oefeningen doe tijdens mijn trainingen dus moet ik die dan zwaar nemen of denken jullie omdat ik 2x elke spier trainen binnen dezelfde week dat ik die met een gematigde intensiviteit moet nemen?

Ik zou zelf UB/LB, push/pull of rug/benen/bi & borst/tri/schouders split doen. En als je per sé 6xpw wilt trainen kun je beter borst/tri/schouders, rug/bi, benen/kuiten split doen om overlapping zoveel mogelijk te voorkomen. Je kunt ook 3 days on 1 day off etc.

Ik vind het nogal wat voor 2 keer per week te doen .. Dat is vragen om blessures!

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven