Fitness Seller

7 Dagen trainen? Graag uw mening

Fitnessbeer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
99kg
Vetpercentage
7%
Hallo Bodybuilders,

Wie heeft ervaring met 7 dagen trainen? Hoe deed jij dit, raad je het andere aan?
Ik heb jaren ervaring, werk ook in sportschool, train nu 15 weken 6x per week en zit te denken aan 7x per week.

Maandag Benen Kuiten
Dinsdag Borst Dikte +Schouders voor/zij
Woensdag Rug Dikte +Schouders achter
Donderdag Benen
Vrijdag Borst focus meer op breedte, schouders voor/zij
Zaterdag Rug breedte + schouders achter?
Zondag armen

Of ik zit te denken om schouders voor en zij bij benen te doen op maandag en kuiten vrijdag...
Maar goed! Dit is mijn toekomstige plan, deel aub je mening! Hou het leerzaam, elke vraag is een goede vraag, elk antwoord met uitleg kan goed zijn! Hoop graag te leren van jullie!

Ik doe het zelf niet omdat er verveling gaat ontstaan (persoonlijk). Een dag in de week wil ik er niet aan denken dat ik moet trainen. Dit is voor mij de zaterdag welke gelijk mijn cheat dag is.

Heb het jaren gedaan in een ver verleden, ik vond het gewoon lekker om te doen. Is alleen de klad in gekomen omdat ik geen tijd meer hiervoor had toen ik vader werd.

Inmiddels 4 keer per week weer aan het trainen maar 7 keer in de week lonkt weer.

Lijkt mij too much... Je wil ook wel eens een dagje niks doen toch ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hahah nou kreeg te horen dat ik ook zondag mag werken bij de fitness, als ik er dan toch ben pak ik graag een extra training, zodat ik dit door de week kan pakken @stefanovich

Your choice ;) Zelfs pro's hebben vaak een dagje rust he, maar kijk hoe het uitpakt...

Schijnbaar heb je toch niet zoveel ervaring als je het hebt over borst en rug dikte/breedte

Hallo Bodybuilders,

Wie heeft ervaring met 7 dagen trainen? Hoe deed jij dit, raad je het andere aan?
Ik heb jaren ervaring, werk ook in sportschool, train nu 15 weken 6x per week en zit te denken aan 7x per week.

Maandag Benen Kuiten
Dinsdag Borst Dikte +Schouders voor/zij
Woensdag Rug Dikte +Schouders achter
Donderdag Benen
Vrijdag Borst focus meer op breedte, schouders voor/zij
Zaterdag Rug breedte + schouders achter?
Zondag armen

Of ik zit te denken om schouders voor en zij bij benen te doen op maandag en kuiten vrijdag...
Maar goed! Dit is mijn toekomstige plan, deel aub je mening! Hou het leerzaam, elke vraag is een goede vraag, elk antwoord met uitleg kan goed zijn! Hoop graag te leren van jullie!

In principe is er op dit punt veel meer mogelijk dan men wil geloven, ook bijvoorbeeld meerdere keren per dag trainen.
Het kan lang aan, zo lang er maar een zekere balans blijft bestaan tussen zaken als trainings-intensiteit, volume, tot falen gaan gedurende de sets, rust en het vermogen tot herstel.
Vuistregel is dat hoe vaker je traint, des te belangrijker het wordt niet t veel willen doen in een trainingssessie.
M.a.w. wat jij wilt kan best wel, maar je dient binnen een trainingssessie de hoeveelheid oefeningen, sets/reps en de mate waarin je tot het uiterste gaat te beperken.
De cumulatieve vermoeidheid van het dag in dag uit trainen gaat je anders opbreken, met name op neurologisch vlak.

P.S. Borst Dikte, Borst focus meer op breedte e.d......... :rolleyes:

Voor iemand die claimt jaren ervaring te hebben en nota bene in een sportschool werkt zou je eigenlijk verwachten dat je beter weet.

Schijnbaar heb je toch niet zoveel ervaring als je het hebt over borst en rug dikte/breedte

Haha vanwaar?
Rug breedte bedoel ik juist lattisimus dorsi mee (Optreken, pull downs enz), en dikte meer de traps.

---------- Toegevoegd om 16:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

In principe is er op dit punt veel meer mogelijk dan men wil geloven, ook bijvoorbeeld meerdere keren per dag trainen.
Het kan lang aan, zo lang er maar een zekere balans blijft bestaan tussen zaken als trainings-intensiteit, volume, tot falen gaan gedurende de sets, rust en het vermogen tot herstel.
Vuistregel is dat hoe vaker je traint, des te belangrijker het wordt niet t veel willen doen in een trainingssessie.
M.a.w. wat jij wilt kan best wel, maar je dient binnen een trainingssessie de hoeveelheid oefeningen, sets/reps en de mate waarin je tot het uiterste gaat te beperken.
De cumulatieve vermoeidheid van het dag in dag uit trainen gaat je anders opbreken, met name op neurologisch vlak.

P.S. Borst Dikte, Borst focus meer op breedte e.d......... :rolleyes:

Voor iemand die claimt jaren ervaring te hebben en nota bene in een sportschool werkt zou je eigenlijk verwachten dat je beter weet.

Thanx voor je duidelijke uitleg!
Haha nou, ik merk vooral dat het fitness vooral uit meningen blijkt, en de kennis die ik van school heb weinig met BB te maken heeft, ook in werkvak ben je er weinig mee bezig, meer eigen tijd :)

Haha vanwaar?
Rug breedte bedoel ik juist lattisimus dorsi mee (Optreken, pull downs enz), en dikte meer de traps.

---------- Toegevoegd om 16:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Thanx voor je duidelijke uitleg!
Haha nou, ik merk vooral dat het fitness vooral uit meningen blijkt, en de kennis die ik van school heb weinig met BB te maken heeft, ook in werkvak ben je er weinig mee bezig, meer eigen tijd :)

Ik snap wat je bedoelt, maar je kunt op dit forum beter exacter verwoorden -zoals hierboven bij je reactie op Eddine- want anders gaat voortdurend het Mythen -en Broscience Alarm af! :)

Hoe leuk ik het ook vind om te doen, 7 dagen moet ik niet aan denken!

Ook dan niet...

Nou dat haal ik sws met vrouwtje erbij haha.
Maar goed, nu ook zitten kijken naar swargeneggers dubbele split schema, ook leuk
sochtends en savonds train je! 6 dagen, 1 dag rust!

7 dagen in de week trainen vereist heel veel kennis van je eigen lichaam en een goeie indeling om alles passend te krijgen. Daarnaast moet je de juiste mindset hebben. Als je elke keer alles wil geven dan is dagelijks trainen niks voor jou. Als je doel voornamelijk massa is, dan zie ik sws het nut niet in van 7 dagen in de week trainen.

ik train zelf ook zeven dagen per week, maar dan met een andere doelstelling: namelijk ook explosief blijven en nog explosiever worden, ik doe dit:

ma: borst/biceps
di: benen/buik
wo: rug/triceps
do: schouder/biceps
vrij: quads/traps/buik/onderrug
za: plyometrisch
zo: full body, relax en zonder borst/biceps omdat ik daar dan de volgende dag last van heb.

dit werkt voor mij heel erg goed, probeer het eens een weekje ;-)

hmm, ik dacht juist aan 7 dagen zodat ik de super compensatie hou!
Maandag Rug
Dinsdag Borst
Woensdag Schouders
Donderdag Benen
vrijdag Rug
Zaterdag Borst
Zondag Schouders Armen

---------- Toegevoegd om 15:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

7 dagen in de week trainen vereist heel veel kennis van je eigen lichaam en een goeie indeling om alles passend te krijgen. Daarnaast moet je de juiste mindset hebben. Als je elke keer alles wil geven dan is dagelijks trainen niks voor jou. Als je doel voornamelijk massa is, dan zie ik sws het nut niet in van 7 dagen in de week trainen.

Wat doe jij voor de hypertrofie? Of raad je aan

Snap alleen niet waarom je benen maar een keer pakt de rest twee keer

+1

Wat doe jij voor de hypertrofie? Of raad je aan

4x per week upper/lower split

Terug
Naar boven