Fitness Seller

7x trainen per week

Ranguh

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
74kg
Vetpercentage
9%
Wat zeggen jullie van dit schema:

M ochtend: Rug/tricep. M avond: schouder abs

D borst bicep

W benen/schouders abs

D rug tricep

V borst bicep abs

Z schouder benen

Z rug tricep bicep

Alleen deze week!

Bewust meer rug. Minder been ivm blessure

Graag reactie's

Momenteel doe ik:

M rug/tricep
D borst/bicep
W schouder/benen
D rug/tricep
V borst/bicep/schouder
Z rug/tricep/benen soms bicep
Z rust junkday alluzz

Laatst bewerkt:
Zelf de pro's trainen geen 7 dagen in de week waarom zou jij het dan wel moeten doen?

Ik train ook 7 dagen per week en maak de gains van mijn leven.

Sinds ik 7 x per week train, merk ik dat ik enorm sterk word. Ik neem echt in massa aan. Het nadeel is dat ik erg veel moet eten en supplementeren. Maar ik raad het de die hards aan.

Moet je zelf mee experimenteren. Bij mij zou het zeker NIET werken...
Ik denk dat er nauwelijks naturel BB'ers zijn die 7 op 7 trainen, en zelfs de niet-naturels trainen ook niet elke dag ...

Lijkt me een slecht idee maar ja, test het eens uit.

7 dagen sure, als je indeling goed is. Maar is voor de meeste mensen met een baan/leven etc. gewoon niet realistisch. Daarnaast kun je het prima af met een 4-5 dagen ub/lb. Dus waarom 7....

ik train 9 dagen per weekend. De rest van de dagen neem ik rust.

Meer dan 4x per week is voor natty's eigenlijk al overkill, maar goed elk lichaam is anders dus gewoon uitzoeken wat het beste voor jou werkt.. 2x op een dag krachttraining als natty slaat ook nergens op. 's Ochtends cardio en 's avonds kracht zou wel kunnen. Schema's slaan btw ook nergens op, je spieren krijgen niet genoeg rust.

Beetje weinig biceps in je schema.

Je wilt toch grote armen of niet dan?

Meer dan 4x per week is voor natty's eigenlijk al overkill, maar goed elk lichaam is anders dus gewoon uitzoeken wat het beste voor jou werkt.. 2x op een dag krachttraining als natty slaat ook nergens op. 's Ochtends cardio en 's avonds kracht zou wel kunnen. Schema's slaan btw ook nergens op, je spieren krijgen niet genoeg rust.

Als ik in m'n eentje zou trainen en m'n gym zou achterlijk dichtbij/in m'n garage zijn zou ik misschien wel 2x per dag trainen om op die manier het volume verder te kunnen verspreiden, maar dat is dan sowieso meer vanuit een performance perspectief dan bodydildoing.

Veel te weinig rust man.

Borst: 2.
Rug: 3.
Benen: 1?
Triceps: 5.
Schouders: 5.
Biceps: 5.

Rust ook belangrijk bro.

das wel een bold statement man

Als ik in m'n eentje zou trainen en m'n gym zou achterlijk dichtbij/in m'n garage zijn zou ik misschien wel 2x per dag trainen om op die manier het volume verder te kunnen verspreiden, maar dat is dan sowieso meer vanuit een performance perspectief dan bodydildoing.
True. Voetballers en andere atleten trainen ook meerdere keren op een dag.

das wel een bold statement man
Je moet dat ene zinnetje niet los van de andere zinnen zien bro ;) Tuurlijk kan je vaker trainen (ik houd het meestal op 5x), hangt helemaal af van je trainingsschema (met name het volume per training) en doelen. Ik ging er van uit dat zijn doel fitness/bodybuilding (hypertrophy) is. Powerlifters trainen op een andere manier, dus snap wel dat die vaker kunnen trainen. Ieder lichaam is anders en herstelt iets langzamer of sneller dan het wetenschappelijk aangetoonde gemiddelde. Meneertje Blah(b)la licht hier, hier en hier zijn mening daarop toe. Lyle MacDonald heeft ook wel een aardig stukje geschreven over training frequency voor natty's. Maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat zijn schema nergens op slaat, dat is gewoon vragen om blessures.

Laatst bewerkt:
ah ok dan begreep ik je verkeerd

Je moet dat ene zinnetje niet los van de andere zinnen zien bro ;) Tuurlijk kan je vaker trainen (ik houd het meestal op 5x), hangt helemaal af van je trainingsschema (met name het volume per training) en doelen. Ik ging er van uit dat zijn doel fitness/bodybuilding (hypertrophy) is. Powerlifters trainen op een andere manier, dus snap wel dat die vaker kunnen trainen. Ieder lichaam is anders en herstelt iets langzamer of sneller dan het wetenschappelijk aangetoonde gemiddelde. Meneertje Blah(b)la licht hier, hier en hier zijn mening daarop toe. Lyle MacDonald heeft ook wel een aardig stukje geschreven over training frequency voor natty's. Maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat zijn schema nergens op slaat, dat is gewoon vragen om blessures.

Heb veel goeie shit op het gebied van o.a. voeding gelezen van Lyle maar z'n trainingsadvies is soms echt ****ing raar.

Heb veel goeie shit op het gebied van o.a. voeding gelezen van Lyle maar z'n trainingsadvies is soms echt ****ing raar.
Dat body recomposition verhaal van hem is inderdaad wel interessant. Ik heb zelf nooit (bewust) dat trainingsschema van hem gedaan, al zal het waarschijnlijk wel wat overeenkomsten hebben met andere bekende UB/LB of push/pull schema's. Ik doe zelf nu gewoon een split, 2 dagen trainen, 1 dag rust, en dat weer cyclen. Works for me.

• Topic Starter Topic Starter
Sinds ik 7 x per week train, merk ik dat ik enorm sterk word. Ik neem echt in massa aan. Het nadeel is dat ik erg veel moet eten en supplementeren. Maar ik raad het de die hards aan.

Bedankt voor je antwoord en excuses voor mijn late reactie, mijn vraag is aan jou wat jij van de volgende schema vind:

Maandag: rug/tricep
Dinsdag: schouder abs
Woensdag: borst/bicep
Donderdag: rug schouder abs
Vrijdag: borst/bicep
Zaterdag rug/tricep
Zondag rust

benen mag ik 6 weken niet trainen ivm blessure.
--------------------------------------

Graag reactie van jou en iedereen die tips heeft!

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:03 ----------

Hey, hoezo slaat mijn schema nergens op? De eerste schema snap ik dat was voor een week maar dat 2e schema die er staat wat is daar mis mee? Teveel spiergroepen in een week zonder herstel? Zoja wat kan ik veranderen? .. Benen mag ik 6 weken niet trainen! Als het teveel trainen is per week daar geloof ik niet in aangezien ik een wielrenner ben geweest en weken lang 6 uur per dag trainde en nooit overtraind of iets ben geweest alleen wat vaker ziek maar dit is maar een uur en zeker niet zwaarder dan in de bergen trainen!

---------- Toegevoegd om 16:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:07 ----------

Beetje weinig biceps in je schema.

Je wilt toch grote armen of niet dan?

Grote armen krijg je meer van tricep bro, trouwens is toch t zelfde?

ma rug tricep = 0.5 bicep
di borst bicep = 1.0 bicep
wo schouder
do rug tricep bicep = 1.0 bicep
vr borst schouder
za rug bicep tricep = 1.0 bicep

=3.5 bicep en 4.0 tricep

Rug tricep
borst bicep
rug tricep doe dan wordt het denk te gek?

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Veel te weinig rust man.

Borst: 2.
Rug: 3.
Benen: 1?
Triceps: 5.
Schouders: 5.
Biceps: 5.

Rust ook belangrijk bro.

bro,

borst 2
rug 3
benen 0 6 weken blessure)