Fitness Seller

8 maanden redelijk serieus getraind

Eten eten eten eten eten en een lange broek

Lijkt toch verdacht veel op een eetschema als je dat elke dag eet :D. Vondt het wel behoorlijk twijfelachtig dat je 11kg gegroeigd was in 8 maanden.. Maar ik zie dat het 1,5 jaar is en je waarschijnlijk wel iets gegroeid ben dus dan klopt het wel.

Ga zo door, zou wel zorgen dat je voeding (nog steeds) klopt. Je moet wel steeds meer gaan eten, al is dat niet heel veel meer.

Ik eet ook veel brood, je gaint er prima op. Meeste Nederlanders hebben altijd veel brood thuis liggen. Je moet wat minder vaak trainen. Meer zo iets:

Ma: Borst Rug

Wo: Benen Buik

Vr: Schouders Armen

En dan op elke training 110% effort zetten. Verder veel eten en rusten. Dan ga je wel omhoog in gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt toch verdacht veel op een eetschema als je dat elke dag eet :D. Vondt het wel behoorlijk twijfelachtig dat je 11kg gegroeigd was in 8 maanden.. Maar ik zie dat het 1,5 jaar is en je waarschijnlijk wel iets gegroeid ben dus dan klopt het wel.

Ga zo door, zou wel zorgen dat je voeding (nog steeds) klopt. Je moet wel steeds meer gaan eten, al is dat niet heel veel meer.

Het is ongeveer wat ik eet elke dag eet ik ook anders bijvoorbeeld geen kwark in de avond maar gebakken ei met ham en kaas enzo, Haha but i did and its no lie!!! ja ben ook nog vol in de pubertijd heb ik t idee
:p

---------- Post toegevoegd 6 September 2013 om 11:47 ----------

Ik eet ook veel brood, je gaint er prima op. Meeste Nederlanders hebben altijd veel brood thuis liggen. Je moet wat minder vaak trainen. Meer zo iets:

Ma: Borst Rug

Wo: Benen Buik

Vr: Schouders Armen

En dan op elke training 110% effort zetten. Verder veel eten en rusten. Dan ga je wel omhoog in gewicht.

Worden lange workouts dan? Maandag dan.
kun je wat argumenten geven waarom ik zo zou moeten trainen want ik ken niemand die dat doet.???

Wow , je bent even oud als me en ik train ook ong 8-9 maanden dedicated maar je hebt duidelijk meer progressie als mij gemaakt. Nouja , ik moest zelf nog een hele speklaag wegtrainen :P
Bij mij net andersom , mijn benen zijn sterk ontwikkeld. Uit hetgene wat wij zien lijkt het alsof je je benen niet traint. Geef toe , sterke berenpoten zijn toch ook wel aantrekkelijk ;)

Het is ongeveer wat ik eet elke dag eet ik ook anders bijvoorbeeld geen kwark in de avond maar gebakken ei met ham en kaas enzo, Haha but i did and its no lie!!! ja ben ook nog vol in de pubertijd heb ik t idee
:p

---------- Post toegevoegd 6 September 2013 om 11:47 ----------

Worden lange workouts dan? Maandag dan.
kun je wat argumenten geven waarom ik zo zou moeten trainen want ik ken niemand die dat doet.???

Je hoeft niet perse deze indeling te volgen, het was maar een voorbeeld. Grootste argument is dat je gewoon minder vaak moet trainen (zodat je meer rust hebt en je lichaam de tijd geeft om te groeien). Maar je moet zorgen dat je trainingen super intens zijn. Hoezo lange training? Je moet niet ontelbaar veel oefeningen doen, 3 oefeningen borst, 3 oefeningen rug bijvoorbeeld. Al je effort in die oefeningen stoppen, niet lullen met kennissen in de gym, dan kan je echt wel binnen 60 - 75 minuten klaar zijn.

Je hoeft niet perse deze indeling te volgen, het was maar een voorbeeld. Grootste argument is dat je gewoon minder vaak moet trainen (zodat je meer rust hebt en je lichaam de tijd geeft om te groeien). Maar je moet zorgen dat je trainingen super intens zijn. Hoezo lange training? Je moet niet ontelbaar veel oefeningen doen, 3 oefeningen borst, 3 oefeningen rug bijvoorbeeld. Al je effort in die oefeningen stoppen, niet lullen met kennissen in de gym, dan kan je echt wel binnen 60 - 75 minuten klaar zijn.

Haha nee doe ik ook niet sport altijd met koptelefoon op, maar 3 oefeningen voor rug dan neem ik aan hele rug? zo ja dan snapt ik t niet meer ik kan veel meer hebben doe meestal 6 oefeningen voor rug minimaal zal wel te veel zijn enzo maar me liichaam trekt het naar mijn belevenis prima hoor en borst doe ik altijd decline en incline en normal dumbell press cable flies en een wide chest press en 1 handed cable flies. hoe zit het dan met armen tricep train ik ook heel lang en met weinig rust 10 setjes ongeveer anders heb ik nouwelijks een pomp en heb ik het idee dat ik mezelf niet genoeg heb afgetakeld.

Wat mij is verteld is train maximaal zolang je lichaam maar niet gek gaat doen en dat doe ik ook met in mijn ogen resultaat, is het dan beter dit aan te houden of veranderingen te maken hoe ik train?

thnx voor de informatie ;)

Als je lichaam gek gaat doen is het al te laat.

3 oefeningen is meer dan genoeg.

Deadlift
Zittend roeien
Lat pull down

Dit is maar een voorbeeldje ofcourse.

Als je lichaam gek gaat doen is het al te laat.

3 oefeningen is meer dan genoeg.

Deadlift
Zittend roeien
Lat pull down

Dit is maar een voorbeeldje ofcourse.

Ik kan me serirus niet voorstellen dat dat optimaal is iedereen die ik ken doen veel meer sets, ook op youtube kanaalen over bddybuilding en fitness dat twee keer perweek elke spier trainen het beste is en je moet doen wat je lichaam yorlaat

I dont gett it annymore

thnx voor de informatie

Hangt af van welke spiergroep (bv benen/rug vs bicep), hoelang je al traint - welke workload kan je aan en hoeveel x per week train je die spiergroep.

Ik persoonlijk doe ub/lb waarbij je per dag dus zelfs nog meer minder oefeningen per spiergroep aanpakt, en ik merk het echt als ik een paar weken extra oefeningen erbij gooi. Eerder vermoeid/minder kracht/minder motivatie etc.. Is persoonsgebonden maar er spelen ook een hoop factoren mee die je niet één twee bewust oppikt.

Hangt af van welke spiergroep (bv benen/rug vs bicep), hoelang je al traint - welke workload kan je aan en hoeveel x per week train je die spiergroep.

Ik train elke spier groep dan ongeveer 2x per week op benen na heb veel conditie sporten op school een
fiets nu ongeveer 200km per week en merk een constante groei in me complete benen inc glutes.

maar voor borst doe ik meestal minimaal 12 setjes nou merk ik al dat dit door zommige overkill word genoemd maar ik heb nooit lang spierpijn maby een dag of 1 a max 2

rug doe ik 15 setjes 3 per oefening en dan nog 3 setjes dumbell shruks.

buik een aantal setjes meestal 2x side plank elke kant 2x normaal plank gekke oefening met een verzwaarde bal waarvan ik de naam niet ken.

benen meestal minder omdat die vaak snel gaar zijn en ik dan dagen scheef loop i.v.b school sport lessen

armen triceps meestal richting de 10 setjes en voor bicep ongeveer ook 10

is dit dan teveel want ik merk dat me lichaam hier niet super veel moeite mee heeft en ik merk ook dat als ik meer setjes doe dus 15 bijvoorbeeld dat ik dan meer gains maak dan bij 10

Graag hoop ik snel wat terug te hooren

mvg
daan

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 15:42 ----------

Ik persoonlijk doe ub/lb waarbij je per dag dus zelfs nog meer minder oefeningen per spiergroep aanpakt, en ik merk het echt als ik een paar weken extra oefeningen erbij gooi. Eerder vermoeid/minder kracht/minder motivatie etc.. Is persoonsgebonden maar er spelen ook een hoop factoren mee die je niet één twee bewust oppikt.

Ja ik ben ook vaak erg moe maar dat vind ik logisch door de hoefeelheid sporten iets minder kracht ook wel, en motivatie zit tussen je ooren althans bij mij ik wil graag een sterk groot lichaam krijgen dus dan ga ik daar dan ook voor.... al ben ik dan vaak moe

Thnx voor je informatie

Als je je benen bijna niet traint is het niet verwonderlijk dat je 'scheef' loopt, komt omdat je ze niet genoeg traint.

Bedoel je met setjes herhalingen, of echt werksetjes?

Want 15 setjes van bijv 10 hethalingen is echt overkill. Dan is het wachten op blessures of overtraining.

Bedoel je met setjes herhalingen, of echt werksetjes?

Want 15 setjes van bijv 10 hethalingen is echt overkill. Dan is het wachten op blessures of overtraining.

Ja voor armen sowieso, verscheinsellen van overtrainen Vermoeidheid Sportprestaties kosten meer moeite Onrustig gevoel Spierpijn ( een paar van de 1000? ) maar ik ben wel is wat moe ja en wel is spierpijn maar dan doe ik ook gewoon een stap terug. ik weet de ik bijvoorbeeld me lats niet meer als 3 isolatie oefeningen doen want dan gaat die protesteren net zoals mijn traps, ik weet dat ik me benen niet te hard aan moet pakken en goed moet laten rusten voor ik ze weer belast. maar voor de rest heb ik dat niet bij me borst schouders armen buik ???

bedankt voor de informatie

mvg
daan

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 17:29 ----------

Als je je benen bijna niet traint is het niet verwonderlijk dat je 'scheef' loopt, komt omdat je ze niet genoeg traint.

ik loop dan ook zeker niet scheef, ik fiets nu 200km per week en moet voor de rest atletiek doen zwemmen voetballen volleyballen klinkt in mijn oren als genoeg stimulatie en al zou dat niet zo zijn wanneer kan ik dan goed me benen trainen want dat gaat dan weer niet samen met school ???

bedankt voor de informatie

mvg
daan

Aan je benen te zien is het niet genoeg stimulatie, dit is geen diss maar de realiteit. Veel mensen gaan excuses maken zoals 'ik voetbal, dus hoef ik m'n benen niet te trainen' omdat het 1 de zwaarste dag(en) van de week zijn en 2 andere mensen zien je quads en hams bijna nooit dus is het voor hun tijdverspilling. Als je het acceptabel vindt om tandenstokers als benen te hebben dan moet je het niet doen, maar weet wel dat het er dom uitziet.

Aan je benen te zien is het niet genoeg stimulatie, dit is geen diss maar de realiteit. Veel mensen gaan excuses maken zoals 'ik voetbal, dus hoef ik m'n benen niet te trainen' omdat het 1 de zwaarste dag(en) van de week zijn en 2 andere mensen zien je quads en hams bijna nooit dus is het voor hun tijdverspilling. Als je het acceptabel vindt om tandenstokers als benen te hebben dan moet je het niet doen, maar weet wel dat het er dom uitziet.

Nee klopt geef ik je groot gelijk in ben ook pas in me 3de week van mijn opleiding, alleen zou je me dan misschien kunnen vertellen wanneer ik dan wel mijn benen moet trainen?
want zoals ik er nu naar kijk is het teveel voor mijn benen om ze nog 1 a 2 keer te trainen in de sportschool HELP?

mvg
daan

Terug
Naar boven