Fitness Seller

8 miljoen nederlanders zijn te dik

Ja dat is volgens die belachelijke BM index zeker, dan ben je als gezonde mens met wat meer spiermassa ook al te dik, grote onzin heel die formule.

8mio, da's maar ongeveer de helft?!

Ja dat is volgens die belachelijke BM index zeker, dan ben je als gezonde mens met wat meer spiermassa ook al te dik, grote onzin heel die formule.

sterker nog het is DISCRIMINATIE !.

Ik moest bv € 100/maand extra premie aan een levensverzekering betalen omdat ik risicovol zou zijn. Een uitgebreid onderzoek bij een SMA, bewees gelukkig het tegendeel. Als je bek zou houden betaal je dus veel te veel !
LET DAAR DUS OP bij dit soort geldschieters (en uitbaters)

Dunno dude ... meer spiermassa, is dat wel gezonder?
Is het niet gewoon -> je 'normale' gewicht = gezond?

Ook geen idee.. spiermassa is aan de ene kant belastender voor je hart maar aan de andere kant zijn je bloeddruk, bloedvaten, cholesterol gehaltes en dergelijke waarschijnlijk vele malen beter dan die van de willekeurige nederlander. Dikke PL-ers en Roxxe niet meegeteld.

Er is geen enkel causaal verband bewezen tussen meer spiermassa en hart-en vaatziekten. Het overgewicht door een teveel aan vetmassa heeft vooral een invloed op je hart en bloedvaten doordat je cholesterol toeneemt, daardoor gaan aderen dichtslibben. Ook werkt het diabetes in de hand. Mensen met zeer hoog lichaamsgewicht kunnen hun hart ook zwaarder belasten maar dit is niet van toepassing op BB. Alleen IFBB atleten zullen een kans lopen op gezondheidsproblemen, de verstandige amateur BB ondervindt normaalgezien alleen voordelen.

Het is heel eenvoudig: de regel stelt dat het vetpercentage bij mannen tussen de 15 en 20% moet zijn, hoeveel je daarbij weegt tegenover je lengte is totaal irrelevant. Anders zouden ecto's veel langer moeten leven dan meso's en endo's, wat niet het geval is.

nja als ik om me heen kijk klopt het wel redelijk :p

Toch maar eens beginnen met cutten dan.

Valt me nog reuze mee als ik over straat loop en rondkijk.

Of is een paar kilotjes winterspek al meteen te dik, of is een baby met babyvet te dik, of is een bodybuilder in de bulk te dik.Vertel mij eens wat te dik is en wat eronder valt.

tja wat is te dik
waarschijnlek klopt die formule niet eens

Terug
Naar boven