AndroidHealthClinic

96-jarige vrouw richt ravage aan bij parkeren

Vervoersverbod is wat overdreven maar om de paar jaren nog eens verplichte test laten doen lijkt me gwn gepast voor oudere mensen.

Is niet de eerste keer dat ze een ravage aanrichten.

je hoort ook wel eens 'bejaarde rijdt 45 km per uur op de snelweg' of die ongein, 83km file erachter :rolleyes:

Voor zover ik weet moeten ouderen al elk(e) (x) jaar een test afleggen om te kijken of ze nog wel kunnen autorijden?

"Deze video is vanwege auteursrechtbeperkingen niet beschikbaar in je land."

Ik begin me echt zwaar te irriteren aan die BS. South Park kan je gratis bekijken op hun homepage maar op You tube zou het niet kunnen.

Is blijkbaar ineens het geval met een hoop filmpjes, dat van lilly allen werkt ook niet WTF man:mad:.

65 is veel te vroeg. Na de 80 pas afnemen, dan worden ze pas echt gevaarlijk.

HEEMSKERK – De barmhartige jongeman die donderdag zijn diensten aanbood bij een bizar verkeersongeval in Heemskerk kan zijn borst natmaken. De schade aan zijn voertuig, geleend van een goede vriend, wordt niet vergoed.

Remco Dekkinga uit Heemskerk was op zijn 23ste verjaardag getuige van het ongeval waarbij een 96-jarige automobiliste in het drukke centrum van zijn woonplaats tweemaal dezelfde fietser en een voetganger aanreed. Hij zette de auto bij het slagveld aan de kant en zei tegen de gewonde vrouwelijke fietser dat ze wel in zijn auto mocht zitten, in afwachting van de komst van de massaal uitgerukte hulpdiensten.

Tegenover een ziekenbroeder vertelde de vrouw even later een beetje last van haar nek te hebben. Daardoor trad het protocol voor hulpverlening bij vermoedelijk nekletsel in werking. Met hydraulische apparatuur verwijderde de brandweer het dak van de auto, die daarbij totalloss raakte. Later bleek de vrouw overigens alleen een gebroken enkel te hebben.

Desgevraagd zegt een woordvoerder van een van de grootste Nederlandse autoverzekeraars, die liever niet met bedrijfsnaam in de krant wil, dat Remco een behoorlijk probleem heeft. De schade aan de auto valt geheel buiten de dekking, zowel bij WA als

Allrisk. ‘Dat was anders geweest als mevrouw een beetje had gebloed en als dat op de bekleding was gekomen. Dat valt onder de WA-verzekering. Allemaal heel vervelend natuurlijk. Best begrijpelijk dat de jongeman het aanbod deed, gezien alle heftigheid van de gebeurtenissen. Maar ons advies is: niet doen.’

Ook het Waarborgfonds houdt de beurs gesloten. Dat keert alleen als onbekend is wie de schade heeft veroorzaakt, als het schadeveroorzakende voertuig niet verzekerd of gestolen is, de verzekeraar failliet is of als de eigenaar wegens gemoedsbezwaren een vrijstelling van de verzekeringsplicht heeft.

Vervelende bijkomstigheid is dat Remco de Opel Corsa had geleend van een goede vriend, die een all-inclusive vakantie viert op Kreta. Terwijl het gekraak van de daksTen van de auto luid door de winkelstraat klonk, stelde hij zijn vriend Koen via de gsm van de gebeurtenissen op de hoogte.

http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/5534607/Barmhartige-jongeman-krijgt-niks-vergoed.ece

Weer fijn geregeld, auto naar de klote en de verzekeraar vergoed niks.

Waarom niet deur open nekband aan en helpen met uitstappen?
Mja procedures moeten gevolgd worden hoe stom het soms ook is.
Als die mevrouw echt een nekletsel had en daardoor bij het uitstappen van de auto iets tegen zou komen...

als ik voor een zebrapad sta en ik zie in de aankomende auto een bejaarde vrouw zitten, laat ik haar altijd voorgaan en dat is niet omdat ik beleefd ben

vuile idioten horen niet op de weg thuis, altijd weer mensen hier die een opa hebben van 87 die nog onwijs goed kan rijden blabla
volgens mij kan iemand van 30 met een fles whiskey op nog beter rijden dan zo'n fossiel

Mja door het hoge testo neem je meer risico's, maar sowieso als je pas je rijbewijs hebt dan begin je na een aantal maanden nonchalant te worden en dat is wanneer de ongelukken gebeuren. Dat heeft veel minder met leeftijd te maken. Dus denk niet dat het erg veel uitmaakt 18 of 25.

Zou kunnen, maar heeft voor een groter deel te maken met stoerdoenerij denk ik.

Haha ja meestal 65+ van die zondag rijders en dan rij je op een weg waar je 50 mag rijden ze 35 -_-

tergent

Gelukkig is de oude mevrouw ongedeerd.

het is ook belachelijk dat zon oude vrouw nog een rijbewijs heeft.

ik zit bijna de hele dag op de weg voor me werk, en je moet zo erg oppassen met die oudjes. echt verschrikkelijk, ze pleuren hun dinky toys overal maar voor, geven geen richting aan, voegen in op de snelweg met 70, zien niks op tijd etc.... uitzonderingen daar gelaten.

mijn opa van 93 moest zon test doen om te kijken of hij nog mocht rijden, hij is bijna doof, ziet bijna niks omdat hij zen bril NOOIT schoonmaakt en toch heeft hij gehaald... like wtf... je bent je leven niet zeker als die man op de weg is

Waarom niet deur open nekband aan en helpen met uitstappen?
Mja procedures moeten gevolgd worden hoe stom het soms ook is.
Als die mevrouw echt een nekletsel had en daardoor bij het uitstappen van de auto iets tegen zou komen...
Dan wisten we tenminste zeker dat ze nooit meer deel zou nemen aan het verkeer.

K*t bejaarden ook altijd.

Terug
Naar boven