MuscleMeat

Aankomen!!

Dat is wat jij ervan maakt..
Je moet mijn post beter lezen of interpreteren. Wat denk je dat ik met het calorieprincipe bedoel?
Voor de trage onder ons, hiermee word een overschot aan kcals mee bedoeld.
En het gedeelte Alles eten wat los en vast zit (dus niet letten op complexiteit) werkt zolang je een overschot hebt, maar dat had je ook wel uit mijn post kunnen herleiden. (Check mijn respons op Vinnie!) Waarom klopt dit maar voor een deel volgens jou? Aankomen = calorieoverschot, macro verdeling heeft hier weinig invloed op, dit is alleen ondersteunend voor de bepaling van vvm en vm.

Vind het verder wel lachwekkend dat je met mij wederom een verloren discussie probeert aan te gaan terwijl je pas net 2 weekjes meedraait. Ik mag je wel maar raad je toch aan het even bij lezen te houden, ervaring en kennis komt met de tijd!

Nou excuses dat ik jouw uitleg verkeerd heb geinterpreteerd. Ik was niet eens van plan een discussie aan te gaan met jou.
Rustig aaaan gast :')

Vaak werkt dat voor mensen die moeilijk aan kunnen komen niet, die moeten juist gericht met goede voeding aankomen.
Degene die makkelijk aankomen (zoals ik) kunnen eten wat los en vast zit, óm aan te komen.
Mja, dat is dan vooral in vet denk ik zo :P

?????? Zoals al gezegd, als je moeilijk aankomt eet je niet genoeg.

Ja, klopt (voor een deel, ik ben niet zo van; als je maar aan je kcal komt, moet ook op je macro's letten). Alleen moet je niet vergeten dat het ''calorieprincipe'' niet werkt, als je álles eet wat los en vast zit..

Eten wat los en vast zit = niet letten op kcal
letten op kcal = niet alles eten wat los en vast zit.

Snap je em :P ?

Als je doel puur aankomen in gewicht is dan maakt het toch niet uit hoe het met je macro's zit?
En je kan ervan uitgaan dat als je alles eet wat los en vast zit dat je een kcal overschot hebt (en dan natuurlijk niet bijv een moeilijke eter die 3 extra tussendoortjes pakt). Ga er maar van uit dat als ik alles eet wat los en vast zit ik richting de 5000kcal per dag ga, al dan niet meer

?????? Zoals al gezegd, als je moeilijk aankomt eet je niet genoeg.

Als je doel puur aankomen in gewicht is dan maakt het toch niet uit hoe het met je macro's zit?
En je kan ervan uitgaan dat als je alles eet wat los en vast zit dat je een kcal overschot hebt (en dan natuurlijk niet bijv een moeilijke eter die 3 extra tussendoortjes pakt). Ga er maar van uit dat als ik alles eet wat los en vast zit ik richting de 5000kcal per dag ga, al dan niet meer

Citaat uit 'het grote biecht topic':

gisteren (inclusief 1.5l bier, 678 kcal) 5530kcal genuttigd .. o.a. 800gr lasagne, kant en klare cheeseburger, ristorante bistro baguettes salami
k/e/v/ 553/191/169

9meideel1_zps229665a4.png

9meideel2_zps07c6ef21.png

Probeer veel Koolhydraten te eten. En een beetje vet. vetten kun je natuurlijk niet vermijden!
Probeer ook eiwitten binnen te krijgen, standaard.
Probeer alles bij te houden wat je eet, voor mij part schrijf je het op.
en probeer alles uit je work out te halen.
Probeer ongeveer 6 tot 8 maaltijden.
Belangrijke producten die ik gebruik zijn: Pindakaas, melk, brood, water 2 tot 3Liter, bananen en dextrose--> betere opname van voedingsstoffen is niet duur.
en natuurlijk gemotiveerd blijven.
Veel mensen verstaan onder bijkomen, vettig eten... Totaal niet dus. probeer gezond bij te komen. dus veel brood. en natuurlijk de avond eten die je pap en mam maken of iemand anders of jezelf.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Meer eten en harder trainen. Maar niet zomaar wat eten zoals sommigen je zullen aanraden.
Stel een voedingsschema op door je te baseren op de sticky's: Voedingschema & trainingsschema. Er zijn verschillende sticky's, lees ze rustig allemaal door en begin vervolgens aan je schema's. Uiteindelijk kan je het dan voorstellen aan de leden die je graag verder zullen helpen.
Hier heb ik dus wat aan!!! Thanks!

Hier heb ik dus wat aan!!! Thanks!

Had je dat zelf niet kunnen bedenken? Eerst vragen en dan pas zelf zoeken?

---------- Post toegevoegd 10 July 2013 om 01:57 ----------

Mag jij helemaal niet aan denken, is haram :cool:

---------- Post toegevoegd 10 July 2013 om 01:59 ----------

Probeer veel Koolhydraten te eten. En een beetje vet. vetten kun je natuurlijk niet vermijden!
Belangrijke producten die ik gebruik zijn: Pindakaas, melk, brood, water 2 tot 3Liter, bananen en dextrose--> betere opname van voedingsstoffen is niet duur.
Veel mensen verstaan onder bijkomen, vettig eten... Totaal niet dus. probeer gezond bij te komen. dus veel brood. en natuurlijk de avond eten die je pap en mam maken of iemand anders of jezelf.

Succes!

Wat is er mis met vetten?
Ik snap verder de link tussen gezond aankomen en veel brood niet, kan je dit even toelichten?
En waarom 6-8 maaltijden, groei je niet als je 5 maaltijden nuttigt?

Laatst bewerkt:

Ik snap verder de link tussen gezond aankomen en veel brood niet, kan je dit even toelichten?

Wat ik onder bijkomen versta is 80% koolhydraten en 2g per kg-lichaamsgewicht aan eiwitten en 30 % vetten.. In brood is een dagelijks product waar wat koolhydraten in zitten.
Zie het als bulken..
Je kan ook natuurlijk groeien in 5 maaltijd, maar iedere maag is anders.
De link die ik leg tussen gezond bijkomen is dat ik niet bedoel dat je je vol moet eten aan chips of frieten en andere zoetigheden.
Hij is pas 16 en het geld kom niet uit de lucht dus zal moeten eten wat er in huis te vinden is --> brood, dat is standaard in ieder huishouden.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe jij aan de percentages komt, maar de leidraad wat betreft (clean) bulken is volgens mij 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet per lichaamsgewicht en de rest opvullen met carbs.. Ik eet op zijn tijd pizza's, hamburgers, friet etc, moet makkelijk kunnen zolang je macro en micro's maar kloppen en niet een te hoog overschot creëert...

Ik weet niet hoe jij aan de percentages komt, maar de leidraad wat betreft (clean) bulken is volgens mij 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet per lichaamsgewicht en de rest opvullen met carbs.. Ik eet op zijn tijd pizza's, hamburgers, friet etc, moet makkelijk kunnen zolang je macro en micro's maar kloppen en niet een te hoog overschot creëert...

Ja zolang dat klopt.
Maar ik stel gewoon dingen vast zodat het voor mij niet fout kan gaan. iedereen zijn eigen ding.
Zoals ik al zei, hij is net zo oud als mij, en ik moet eten wat mijn ouders maken en daar zit ook friet tussen. haha

Laatst bewerkt:
Wat ik onder bijkomen versta is 80% koolhydraten en 2g per kg-lichaamsgewicht aan eiwitten en 30 % vetten.. In brood is een dagelijks product waar wat koolhydraten in zitten.
Zie het als bulken..
De link die ik leg tussen gezond bijkomen is dat ik niet bedoel dat je je vol moet eten aan chips of frieten en andere zoetigheden.
Hij is pas 16 en het geld kom niet uit de lucht dus zal moeten eten wat er in huis te vinden is --> brood, dat is standaard in ieder huishouden.

Whut? 80% koolhydraten en 30% vetten? En dan nog -10% eiwitten ofzo ???

Zie het als bulken..

Ik zie nog steeds niet de link tussen gezond aankomen en veel brood.
En wat bedoel je met iedere maag is anders? Heeft de ene maag voldoende aan 5 maaltijden en de ander pas aan 8?

Een gezond voedingspatroon is mijn ogen een op elkaar afgestemde productkeuze (macro's/micro's)
Een combinatie van de juiste verhoudingen in vetten, voldoende vezels, vitamines en mineralen. Ik weet niet welke bijdrage 'veel brood' daarin levert. Brood bevat o.a. koolhydraat, maar de structuur hiervan is niet zo complex als je denkt. De nutrienten die het levert zijn ook niet noemenswaardig, maar het hoeft natuurlijk niet ongezond te zijn. Een product op zich is niet snel gezond/ongezond. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals transvetten. Alleen een compleet voedingspatroon kan gezond of ongezond zijn.

Ik zie nog steeds niet de link tussen gezond aankomen en veel brood.
En wat bedoel je met iedere maag is anders? Heeft de ene maag voldoende aan 5 maaltijden en de ander pas aan 8?

Een gezond voedingspatroon is mijn ogen een op elkaar afgestemde productkeuze (macro's/micro's)
Een combinatie van de juiste verhoudingen in vetten, voldoende vezels, vitamines en mineralen. Ik weet niet welke bijdrage 'veel brood' daarin levert. Brood bevat o.a. koolhydraat, maar de structuur hiervan is niet zo complex als je denkt. De nutrienten die het levert zijn ook niet noemenswaardig, maar het hoeft natuurlijk niet ongezond te zijn. Een product op zich is niet snel gezond/ongezond. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals transvetten. Alleen een compleet voedingspatroon kan gezond of ongezond zijn.

Daar heb je gelijk in !

• Topic Starter Topic Starter

Succes!
thanks!!

---------- Post toegevoegd 11 July 2013 om 18:51 ----------

moet ergens beginnen ;)

In The Netherlands You was born and raised
In the Gym is where you gonna spent most of your days.
Working' out, 1 rep maxin', sweating all cool,
And all shootin' some steroids outside of the school.

When a couple of guys who were up to no good,
Started makin' trouble in my thread about food.
You got in one little fight and really got scared,
And said "I've to eat a ****ton more to gain kilos of mass."

Terug
Naar boven